اختلال ملال جنسیتی چیست

اختلال ملال جنسیتی
   

اختلال ملال جنسیتی چیست

تا به حال شده است به این فکر کنید که از جنسیت خود راضی نیستید و ترجیح می دادید جنس مخالف باشید. یا علایق و گرایش هایی داشته اید که با جنسیت شما در تعارض است؟ این حالت ممکن است برای افراد زیادی در طول زندگی خصوصاً دوران بلوغ پیش بیاید و مدتی ذهن فرد را درگیر کند و پس از مدتی به طور کل از بین برود. اختلال ملال جنسیتی مساله ایی است که به آن می پردازیم.

کلمات کلیدی:( ملال جنسیتی |اختلال ملال جنسیتی |نارضایتی جنسی|نارضایتی جنسی|ترنس )

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اما عده ای هستند که به طور روانی به این مشکل دچار هستند و از وقتی خود را شناخته اند و نسبت به مسائل هویتی و جنسی آگاهی یافته اند از آنچه هستند خوشنود نیستند. این افراد رفتارهای بسیار مشخصی را از خود نشان می دهند یا به گونه ای صحبت می کنند و علایقی دارند که به هیچ عنوان با توجه به جنسیت آنها برای شما قابل درک نیست که از اختلال ملال جنسیتی رنج می برند و اصطلاحاً به آنها ترنس می گویند.

اختلال ملال جنسیتی

به شما خواهیم گفت

در این مقاله با اختلال ملال جنسیتی  آشنا می شویم و نشانه ها و علل آن را برای شما بازگو می نماییم.

اختلال ملال جنسیتی ، تعارض و دو گانگی جنسی

احساسی که در آن فرد از جنسیت و فیزیکی که با آن به دنیا آمده راضی نیست و ترجیح می دهد که در نقش جنس مخالف ظاهر شود را اختلال ملال جنسیتی می گویند. این افراد سعی می کنند کارهایی را انجام دهند که با جنسیت آنها همگون نیست. اگر مرد باشد رفتارهای بسیار ظریفی از خود نشان می دهد با صدای نازک صحبت می کند لباس هایی می پوشد که مناسب مردان نیست و آرایش می کند اگر هم زن باشد با صدای بسیار بم صحبت می کند، لباس های مردانه به تن می کند و از ظرافت زنانه در او هیچ خبری نخواهد بود. به این افراد با چنین مشخصاتی ترنس می گویند. این افراد ممکن است ظاهری کاملاً مردانه یا زنانه داشته باشند اما روح آنها و گرایشاتشان بسیار متفاوت از آن است.

در این بخش صحبت ما با کسانی است که ترنس هستند. به اطرافیان خصوصاً خانواده ی خود حق بدهید که در برابر درک و پذیرش این مشکل مقاومت کنند و شما را به خاطر آن سرزنش نمایند. اول اینکه شما فرزند آنها هستید و قبول کردن هر گونه مشکلی که به شما مربوط باشد و باعث آزار شما گردد برایشان دردناک است. از سوی دیگر بیشتر این مقابله ها و تنش ها به خاطر عدم آگاهی و نوع باورها و فرهنگ هایی است که در جامعه ی ما وجود دارد. در این جریان و برای از بین بردن این تنش ها شما اولین نفری هستید که می توانید به خود و خانوادیتان کمک نمایید.

برای اینکه بتوانید رفتاری مناسب با خانواده داشته باشید و به آنها در مورد اختلال ملال جنسیتی خود آگاهی دهید باید خود به درک و دانش درست از ترنس بودن رسیده باشید. برای این منظور می توانید روی کمک ها و مشاوره های مرکز روانشناسی تلفنی مجیب حساب نمایید. متخصصان ما مشکل شما را به خوبی درک می کنند و بایدها و نباید های شما را در این مسیر سخت به شما یاد آوری می نمایند و شما را در گام نهادن در راه صحیح درمان و رفع مشکل همراهی می کنند. برای دریافت خدمات مشاوره ی ما می توانید با شماره تلفن ثابت  zendeghima.ir بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر از هر شهر یا روستای کشور تماس حاصل نمایید.

 

اختلال ملال جنسیتی

نشانه های ترنس ها یا افراد مبتلا به اختلال ملال جنسیتی

نشانه های اختلال ملال جنسیتی از سن ۲ سالگی شروع شده و در سنین بلوغ به اوج نمایش و هویدایی خود می رسد. در اینجا به بعضی از این نشانه ها با توجه به دوره ی سنی فرد مبتلا می پردازیم :

  1. کودکان
  • علاقه به داشتن جنسیت متفاوت و حتی بیان اینکه جنسیت او چیز دیگری است
  • تمایل شدید و انتخاب لباس های جنس مخالف برای پوشیدن
  • پذیرش نقش جنس مخالف در بازی های کودکانه
  • توجه و ابراز علاق به انجام بازی و فعالیت هایی که مربوط به جنس مخالف است یا استفاده از اسباب بازی هایی که برای جنس او مناسب نیست
  • تنفر از فیزیک و آناتومی جنسیتی خود
  • مشکل در برقرای ارتباط مناسب با دیگران در جمع های دوستانه و خانوادگی یا اجتماع و حتی مدرسه
  1. نوجوانان و افراد بزرگسال
  • عدم هماهنگی جنسیتی میان شاخص های جنسیتی ظاهر فرد و جنسیت او مانند سینه ها و اندام جنسی
  • تمایل به ترک عادت ها و رفتارهای مربوط به جنسیت خود
  • تمایل شدید به انجام رفتارها و ویژگی های مربوط به جنس دیگر
  • تمایل و درخواست از دیگران در رفتار با او به عنوان یک جنس دیگر
  • مشکل در روابط اجتماعی، شغلی، مدرسه و …

علت اختلال ملال جنسیتی

اختلال ملال جنسیتی

تا کنون دلیل کاملاً مشخصی برای اختلال ملال جنسیتی پیدا نشده است. نه می توان گفت که این یک مشکل کاملاً ژنتیکی است و نه اینکه صد درصد اکتسابی و تربیتی می باشد. اما مادرزادی بودن این مسئله تا حدودی تایید شده است. البته باید اذعان کرد که نمی توان نقش عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی و  نوع تربیت و برخورد والدین را به طور کامل انکار کرد. خانواده ها گاهاً با اتخاذ رفتارها و تصمیمات غلط در تربیت کودک خود ممکن است به تشدید این مسئله دامن زنند. وقتی نامی نا مناسب با نوع جنسیت کودک بر می گزینید، یا لباس ها و اسباب بازی هایی را برای او تهیه می کنید که با جنسیت او مناسب نیست باعث اختلال در شکل گیری هویت جنسی واقعی کودک می شوید.

در اینجا از همه ی شما والدین می خواهیم که سعی کنید این مسئله را در ذهن خود بپذیرید و آن را به نوعی هضم کنید هر چند که بسیار سخت و دردناک باشد. انکار این مشکل و ترد فرد و جنگیدن با او هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. آنها در انتخاب این احساس خود هیچ نقشی نداشته اند و مجرم نیستند. از باورهای غلط که در گذشته مرسوم بوده دوری نمایید. شما در عصر تکنولوژی و اطلاعات به سر می برید و حتماً با مطالعه ی این مقاله اطلاعات لازم در این زمینه را بدست آورده اید. شما به عنوان والدین او وظیفه کمک و حمایت او را دارید چرا که شما باعث شده اید که او پا به این دنیا بگذارد.

پذیرش این موضوع امری نیست که در یک شب اتفاق بیافتد و یکدفعه شما به والدین روشن فکر و آگاهی تبدیل شوید. این کار نیازمند استفاده از جلسات مشاوره و روان درمانی چه برای خود شما چه برای فرزند ترنس شما می باشد.

شما می توانید با شماره تلفن ثابت zendeghima.ir با مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس بگیرید و آگاهی خود را نسبت به اختلال ملال جنسیتی افزایش دهید. همچنین مشاورین ما به شما خواهند گفت که با فرزند ترنس خود چگونه برخورد نمایید و چطور خود و او را برای انجام اقدامات درمانی آماده نمایید. شما می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمام ایام هفته و روزهای تعطیل هم با ما در ارتباط باشید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه