طلاق ناخواسته: ۷ نکته درباره نحوه التیام یافتن پس از طلاق ناخواسته

طلاق ناخواسته
   

طلاق ناخواسته زمانی پیش می آید که شما طبعا و قلبا راضی به انجام طلاق نیستید، اما همسر شما  به خاطر وجود مرد یا زنی دیگر شما را ترک می کند . این موضوع طبیعتا بر روی شما یک بحران روحی سختی را به همراه خواهد آورد و تا حدودی مانع از ورود شما به زندگی جدید می شود.

کلمات کلیدی:(طلاق ناخواسته|التیام یافتن پس از طلاق |مشکلات طلاق)

مدت زمان مطالعه:۷ دقیقه

شما همچنین ممکن است که دچار حالت های روحی مثل ترس، افسردگی و اندوه شوید و حتی ممکن است اقداماتی را انجام دهید که غیرقابل پیش بینی هستند اما باید گفت امید همچنان باقی است و شما می توانید زندگی خود را بهتر از قبل آغاز کنید.

در این مقاله   هفت نکته ضروری برای شما که متحمل طلاق ناخواسته شده اید، بیان می شود تا از اقدامات بعد از این مدل طلاق مطلع شوید.

طلاق ناخواسته: شما ارزش عشق را دارید

طلاق ناخواسته

وقتی یکی از طرفین رابطه زناشویی درخواست طلاق می دهد، اعتماد به نفس فرد مقابل مورد آسیب قرار می گیرد و در برخی مواقع احساس بی ارزشی، پوچی به فرد دست می دهد.تنها به این دلیل که شما دیگر قادر به ارتباط با همسر خود نیستید اما به این معنا نیست که دیگر شما نمی توانید حرکت کنید، ارتباط برقرار کنید و ارتباط بگیرید.پس دست از سرزنش کردن باید برداشت، خودبینی خود را وسعت دهید و زمان برای خود بیشتر صرف کنید و روی اعتماد به نفس کار کنید.

تقویت دوستی مثبت

طلاق ناخواسته و پیامد هایی که بعد ازآن به سراغ شما آمده باید هر چه زودتر ترک کنید و جای آن ها را به دوستان فعلی و دوستان جدید بدهید شما وقتی ندارید و باید وارد ارتباط های دوستی سالم و تقویت دهنده روحی شوید.

و اگر دوستان فعلی شما همان کسانی بودند که در روند طلاق شما مقصر بوده اند بدون اینکه وارد کینه ورزی شوید، آن ها کرا نار بگذارید و با دوستان جدید وارد ارتباط شوید، مثلا برای ناهار یا دیدن یک فیلم دوست خود را دعوت کنید و این پیامی از طرف شما برای ارتباط بیشتر است.

 هر آنچه که مربوط به قبل است، تمام کنید

 

در بسیاری از متون روانشناسی توسعه می شود که گذشته هیچ گونه کمکی به شما نمی کند و مثل یک سد در برابر شما عمل خواهد کرد.

این موضوع کاملا درست و مورد قبول است، گذشته مانند یک زنبوری است که هراز گاهی وارد خلوت شما می شود و بر انچه که تمرکز کرده اید، اختلال حواس ایجاد می کند.

پس بهتر است در ترک و فراموش کردن آن نقشه ای بکشید و آن نقشه  این است که  خود را سرگرم کنید،یعنی یک کلاس هنری مورد علاقه را ثبت نام کنید، اگر چاق شده اید بد نیست که به فکر ورزش باشید و حتما نیازی نیست باشگاه بروید در خانه و یا پارک نزدیک به خانه به ورزش بپردازید اما هدف برای خود تعیین کنید.

برنامه باعث می شود شما ناخود آگاه از گذشته فاصله گبیرید و زمانی به خود می آیید که یکسال از ترک رابطه گذشته است و شما وارد رابطه های جدید دوستانه و مفرح بخش شده اید.

زمان های غم واندوه را به صفر برسانید

رساندن زمان های غم و اندوه به صفر، کار سختی نیست، اگر مقداری مطالعه راجع به خودبینی و ارزش گذاری شخصی داشته باشید می بیند که هر انسانی در هر موقعیت و جایگاهی باید به خود دوستی خود برسد تا دیگران هم او را دوست بدارند.

وقتی زمان برای غم و اندوه صرف می کنید یعنی با خود قهر هستید و خودتان را دوست ندارید،یعنی چشم هایتان اشک آلود شود مهم نیست، افسرده شوید مهم نیست و در نهایت چاق و زشت هم شوید مهم نیست چون خود را دوست ندارید.


مطالب مرتبط با این موضوع را می توانید در عناوین زیر مطالعه فرمایید:

چگونگی شناخت آثار اقتصادی طلاق بر زنان

مشاوره طلاق

راه های جلوگیری از طلاق عاطفی


 

برای اینکه به خود دوستی برسیم، زمان های مستعد غم را فراموش کنید، اگر زمانی بدست می آید که با خود خلوت کنید آن را سریعا بزدایید.

یکی از این زمان ها وجود عکس ها و فیلم ها هستند، این عکس ها چیزی در بر ندارند جز اینکه سوهان اعصاب باشند پس انها را با یک کبریت تمام کنید و اینگونه برای آرامش اعصاب شما هم بسیار موثر است.

 با خودتان دوباره آشنا شوید

دوباره باید با خودتان آشتی کنید، یعنی باید برای خود زمان کافی بگذارید، اگر تمکن مالی خوبی دارید باید به مسافرت بروید و اگر این شرایط را نداری بهتر است که با رفتن یه یک رستوران، یک کافی شاپ یا یک مهمانی ساده وقت و زمان حتی کم برای خود بگذارید.

از روش های قبلی خود دست بردارید،یعنی اگر تا کنون از غذاها، نوشیدنی ها یا افرادی متنفر بوده اید سعی کنید یک بار آن ها را امتحان کنید و معاشرت های خود را وسعت دهید، کنار گذاشتن سبک زندگی گذشته به شما پیام می دهد که دیگر گذشته تمام شده و سبک زندگی شما، خود شما و هر چیزی که در ارتباط با شما است،به اتمام رسیده و باید روش دیگری را برگزینید.

یاد بگیرید که در زندگی جدید چه چیزی باعث خوشحالی شما می شود.

طلاق ناخواسته خود را جشن بگیرید

طلاق ناخواسته

درست است شاید تصور کنید این جمله زیاد از حد شعار است، اما اگر خود موضوع را جدی نگیرید و دوست دارید که مرحله سختی که در آن قرار دارید زودتر از آنچه که فکر می کنید تمام شود،باید یک مقدار به بیخیالی خود احترام بگذرید،یک کیک خانگی درست کنید، به همراه قهوه و یا چای از دوستان صمیمی خود دعوت کنید که به این مهمانی بیایند و یک جشن ساده برقرار کنید.

یا می توانید به تفریح با دوستان بپردازید. هر چیزی که شاید در نظر دیگران  تمسخر آمیز باشد، اما اینگونه نیست و تنها یک کمک جالب و مهم برای خود شما است.

 دوست جدید را وارد رابطه نکنید

در مورد انتخاب دوست جدید یا فرد جدید در زندگی عجله نکنید شما باید یکسال فقط به معاشرت های سالم و بدون دغدغه بپردازید، تا افرادی که لایق شما هستند کم کم پیدا شوند و با انتخاب خود وارد رابطه شوید اما اینکه بخواهید  همسر قبلی را فراموش کنید وسریع وارد رابطه شوید چیزی جز خطرات شکست احتمالی را افزایش نمی دهد.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب در زمینه انواع طلاق ها، تاثیرات آن بر خانواده، فزرندان و را ه های جلوگیری از این اثرات بد نمونه های زیادی را انجام داده و توانسته با با ممانعت از برخی طلاق ها حریم خانواده را حفظ کند و  در مواردی که زندگی زناشویی به طلاق منجر شده توانسته است، اثرات مخرب و منفی بعد از آن را بر روی زن و مرد و فرزندان خانواده به شدت کاهش دهد.

برای مشاوره در زمینه طلاق و مسائل مربوط به آن می توانید، با مشاوره مرکز مجیب ارتباط برقرار کنید که برای این منظور با شماره تماس zendeghima.ir در تمامی ایام هفته حتی روز های تعطیل تماس بگیرید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه