تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون بر سلامت روان

New Project 2019 08 28T185852.865 تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون بر سلامت روان
   

تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون چیست؟ این روز ها آمار اخبار منفی در تلویزیون در حال افزایش است، اما این تاثیر منفی بر روحیه ما چیست؟ مدت زمان زیادی است که می دانیم محتوای احساسی فیلم ها و نمایش های تلویزیونی می تواند سلامت روان ما را تحت تأثیر قرار دهد. این اثرات تاثیر مستقیمی بر روحیه ما دارد و روحیه ما بر جنبه های مختلف تفکر و رفتار ما تاثیر می گذارد.

اما چرا این کار را کردیم؟ همه شما می بینید که این روزها اخبار منفی در تلویزیون در طول ۲۰-۳۰ سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل است که ما با نگاه کردن به خبرهای منفی ناراحت شده و پس از آن چرا ما آنها را تا حد زیادی گسترده نشان می دهیم. و در نهایت، ما راه هایی را که این خبرهای منفی بر روحیه و به ویژه میل ما برای نگرانی در مورد مشکلات شخصی ما تأثیر می گذارند بررسی خواهیم کرد. در ادامه با تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون آشنا خواهید شد. در ادامه با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون

تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون

بسیاری از چیزهای بد در دنیا اتفاق می افتد و ممکن است مردم از این اتفاقات آگاه باشند. این “چیزهای بد” شامل جنایات، قحطی و گرسنگی، جنگ، خشونت، ناآرامی های سیاسی و بی عدالتی است. اما رسانه های خبری میل بیشتری نسبت به احساس اخبار خود دارند و بنابراین هر نتیجه منفی یک داستان، صرف نظر از احتمال کم بودن آن و برجسته شدن تاثیر یک داستان خبری، از هر وضعیتی، به استفاده از وحشت آنها می انجامد.

برنامه های خبری منفی نه تنها موجب ناراحتی و نگرانی بیشتری نسبت به قبل می شود بلکه اضطراب و ترس شخصی شما را نیز افزایش می دهد. اعتقاد بر این است که موضوعات خبری مانند جنگ، فقر و قحطی مردم را به فکر کردن درباره این مسائل می اندازند.

از آنجا که امروزه تلویزیون ۲۴ ساعت پوشش خبری دارد،. بنابراین، نقش روزنامه نگار این است که این واقعه را تفسیر و از تفسیر به ارائه عاطفی یک داستان مرزی بسیار محدود برود. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

به عنوان استاد روزنامه نگاری باب فرانکلین سالها پیش گفت:

“سرگرمی جانشین ارائه اطلاعات بوده است؛ منافع فردی نسبت به منافع عمومی منجر شده است؛ قضاوت دقیق جای خود را به عاطفه گرایی داده است.”

این روزها برنامه های خبری با برنامه های سرگرم کننده تلویزیونی رقابت می کنند تا مخاطبان خود را بالا ببرند و مسائل احساسی مانند جرم و جنایت، جنگ، قحطی و غیره را به دلیل از دست دادن موضوعات مثبت تر مورد توجه قرار دهند.

تاثیر اخبار بد بر سلامت روان

در سال ۱۹۹۷، دانستن اینکه مسائل عاطفی منفی در خبرها رو به افزایش است، مطالعه ای روی اثرات روانشناختی تماشای اخبار منفی صورت گرفت. سه برنامه زمانی ۱۴ دقیقه ای ایجاد شد. تنها مطبوعات منفی را پرداخت می کنند، بعضی دیگر فقط موضوعات خبری را به طور مثبت جبران می کنند و در نهایت بررسی مسائل مربوط به این احساسات خنثی را بررسی می کنند. سپس این برنامه ها به سه گروه مختلف شرکت کنندگان تقسیم شدند. همانطور که انتظار می رفت، کسانی که برنامه ی خبر منفی را پس از تماشای برنامه تماشا می کردند بسیار ناراحت کننده تر از کسانی بودند که برنامه ی مثبت یا بی طرف را تماشا می کردند.

اما آنچه که این تحقیق را جالب تر انجام داد، تأثیر اخبار منفی بر نگرانی های مردم بود. از هر مشارکت کننده خواسته شد که در آن لحظه نگرانی های اصلی خود را بیان کند و سپس آنها در مصاحبه ای به آن فکر کردند. محققان دریافتند که کسانی که اخبار منفی را تماشا کرده اند زمان بیشتری را صرف فکر کردن و صحبت کردن در مورد نگرانی های خود کرده اند و بیشتر از نگرانی های آنها نگران بودند. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب

برنامه های خبری منفی

بنابراین، برنامه های خبری منفی نه تنها موجب ناراحتی و نگرانی بیشتری نسبت به قبل می شود بلکه اضطراب و ترس شخصی شما را نیز افزایش می دهد. اعتقاد بر این است که موضوعات خبری مانند جنگ، فقر و قحطی مردم را به فکر کردن درباره این مسائل می اندازند، اما تأثیر اخبار منفی بسیار بیشتر از این است – این می تواند نگرانی های شخصی افراد را که حتی ممکن است با موضوع ارتباط نداشته باشد،افزایش دهد .با توجه به این، بهتر است که برنامه ریزان برنامه های تلویزیونی را تحت تاثیر قرار ندهید تا تولید خود را از برنامه های خود که شامل موضوعات و محتوای منفی هستند، تحت تأثیر قرار دهد.

شاید مهمترین وظیفه ما در زمینه مسائل خانواده و بهداشت، اطلاع رسانی به خانواده ها درباره اهمیت تأثیرات فیلم ها، مجموعه ها و حتی اثرات انیمیشن هایی است که کودکان و نوجوانان روز به روز در معرض آن قرار می گیرند. خانواده ها باید ساعت های تماشای برنامه های تلویزیونی را محدود کنند و ممنوعیت تماشای بعضی از فیلم ها برای فرزندان خود را ارائه دهند. این کار را نمی توان انجام داد، مگر اینکه آگاهی و اطلاعات والدین درباره قدرت رسانه ها و افزایش سواد رسانه ای مردم افزایش یابد.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مشاوره مجیب برای تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون

تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون

تحقیقات جدید نشان می دهد که افرادی که از کار خسته شده و به تلویزیون یا بازی های ویدئویی چسبیده اند ممکن است احساس گناه کنند و خود را به عنوان بازنده ها در نظر بگیرند. دانشمندان متوجه شده اند که تماشای تلویزیون به جای کاهش استرس مربوط به کار، منجر به یک تصویر از گروهی از افراد کم اعتماد به نفس می شود و آنها می توانند با کنار گذاشتن وظایف مهم، به این کار ادامه دهند. و خود را برای عدم کنترل بر رفتار خود سرزنش می کنند.

محققان آلمانی و هلندی از ۴۷۱ نفر خواسته اند که چگونه احساس می کنند و چگونه از آن برای از بین بردن خستگی پس از کار (از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر) روز قبل استفاده می کنند. اگر چه مطالعات قبلی نشان داده اند که تلویزیون ها و دستگاه های مشابه به کاهش استرس کمک می کنند، این تحقیق دقیقا مخالف است. یک محقق در این زمینه گفت: “در دوران گوشی های هوشمند و اینترنت، این دستگاه های ارتباطی در همه جا حضور دارند و اغلب اعتیاد آور و عوامل استرس زا هستند.” برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تاثیرات روانی اخبار منفی تلویزیون از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه