اختلال جنون و اختلال سایکوتیک با مواد مخدر صنعتی

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک
   

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک جز اختلالاتی هستند که با مصارف مواد مخدر آن هم از نوع صنعتی رو به فزونی است، تاثیراتی که این نوع مواد مخدر بر مغز وعملکرد آن می گذارند تا حدودی وخیم می باشد که جدا از تغییرات و تاثراتی که بر جسم می گذارد، تغییرات روحی را بیشتر شامل می شود.

در این مقاله بیشترین تمرکز بر روی اختلال جنون و اختلال سایکوتیک می باشد که در اثر  مواد صنعتی توسط افراد بسیاری مصرف می شود و به دنبال آن تاثیرات باور نکردنی بر شیوه زندگی و تاثیرات سوء رفتاری بر فرد مصرف کننده خواهند گذاشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال جنون و اختلال سایکوتیک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک : تفاوت مواد مخدر جدید و قدیم

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک

در گذشته نه چندان دور یعنی در همین فاصله ۱۵ الی ۲۰ سال اخیر نوع ماده ی مخدر صنعتی که افراد مصرف می کردند با مواد کنونی بیشترین تغییرات را داشته است، یکی از این تغییرات این است که میزان تاثیرات مصارف کنونی بر مغز بیش از گذشته می باشد، همان طور که از اسم آن ها پیداست اگر مواد مخدری چون تریاک از گل خشخاش بدست می آمد ولی اکنون این دارو ها از مواد کاملا شیمیایی حاصل می شوند که عوارض هر یک بر عملکرد مغز فاجعه بار است و حتی قابل تشخیص نیست یعنی آنقدر عارضه با خود پیاده می کنند که گاهی حتی درمان از دست پزشکان خارج می شود و عوارضی مثل اختلال جنون و اختلال سایکوتیک را فرد مصرف کننده تجربه می کند.

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک : اختلال جنون چیست

اختلال جنون یا روان پریشی و یا سایکوز یکی از اختلالات روانی البته غیر طبیعی است که در اثر مصرف مواد صنعتی و یا دیگر مصارف مخدر حاصل می شود، در این نوع اختلال فرد مصرف کننده قوای تشخیص واقعیت را از خیال از دست می دهد و بنابراین دچار توهمات ذهنی و سپس هذیان گویی می شود که می تواند مشکلات جمسی و روحی را به شدید ترین حالت خود برساند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال جنون و اختلال سایکوتیک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک: علل آن ها

معمولا دلایل زیادی برای شکل گیری این اختلالات وجود دارد که برخی از آن ها را می توان به  عواملی چون:

  • عوامل ارثی
  • عوامل جمسی
  • عوامل محیطی
  • عوامل اعتیاد زا
  • اسکیزوفرنی
  • تومور های مغزی
  • بیماری های روحی و روانی

و غیره اشاره کرد.

البته برخی از این بیماری ها چون تومور های مغزی و یا جسمی در مواردی خاص ممکن است اینگونه اختلالاتی چون اختلال جنون و اختلال سایکوتیک را به همراه داشته باشند، که بیشتر در  در اثر عوارض جراحی و یا مصرف قرص های این بیماری می باشد.

در مورد عوامل دیگر مثل اسکیزوفرنی که خود حالتی از اختلالات روانی است و قدرت تشخیص واقعیت و توهم از فرد گرفته می شود و معمولا هذیان می گوید.

و اما مصارف مواد مخدر و الکل ها جز مواردی هستند که به دلایل نوع فرمول های شیمیایی این مواد و ترکبات سازنده بیشترین آمار گزارش را در خود دارند که منجر به اختلال جنون و اختلال سایکوتیک می شوند.

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک: نشانه ها

معمولا نشانه هایی که این بیماری ها و اختلالات در خود دارند، عبارتند از

  • افسردگی
  • هذیان
  • فراموشی
  • بد خلقی
  • اختلالات گفتاری و قضاوت

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال جنون و اختلال سایکوتیک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

اختلال جنون یا روان پریشی و یا سایکوز یکی از اختلالات روانی البته غیر طبیعی است که در اثر مصرف مواد صنعتی و یا دیگر مصارف مخدر حاصل می شود، در این نوع اختلال فرد مصرف کننده قوای تشخیص واقعیت را از خیال از دست می دهد

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک و درمان

در مورد درمان اینگونه اختلالات باید توجه ویژه داشت به اینکه نوع اختلالات مربوطه بر اثر چه موضوعی چه بیماری و چه مصرفی بوده است، آیا بیمار مصرف مواد مخدر دارد، اگر اینگونه است پس چه دارویی و چه نوع ماده مخدری، حتی مواد مخدر هم برای خود و دخیل بودن در نوع اختلالات مربوطه رده بندی های خاصی دارند و متناسب با هر کدام و ترکیبات شیمیایی که دارند طبیعتا مشکلات و اختلالات خاص خود را بر مغز و واکنش های مغزی خواهند گذاشت.

به دنبال عوارضی که از خود بر جا می گذارند، پزشک متخصص تا حدودی نوع تاثیراتی که بر مغز فرد و حافظه او گذاشته آزمایشاتی انجام می دهد و با درجات و شدت اختلالات درمان را اعلام می کند.

درمان اختلالات جنون و اختلالات سایکویتیک

اختلال جنون و اختلال سایکوتیک

در بخش درمان های مربوط به اعتیاد معمولا پرونده ای برای بیمار تشکیل می شود که پزشک متخصص مغز و اعصاب، روانشناس متخصص و روان درمانگر به همراه تیم پرستاری باید وارد مرحله مراقبت و درمان شوند. زیرا تا حدودی مغز فرد مصرف کننده آسیب های جدی دیده و باید با یک دوره یک الی دو ساله . یا شاید بیشتر روند بهبود آغاز گردد.

روش های درمان

  • رفتار درمانی
  • روان درمانی
  • دارو درمانی
  • خانواده درمانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال جنون و اختلال سایکوتیک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

روان درمانی

به دنبال آسیب های روحی و روانی که در اثر مصرف مواد صنعتی حاصل شده است، فرد باید تحت درمان روانشناس قرار بگیرد و برخی از احساسات او که تحت تاثیر مصرف مواد قرار گرفته تا حد زیادی درمان می شوند، در واقع با روان درمانی ما می توانیم به فرد کمک کنیم تا شرایط کنونی را بهتر تحمل کند و دوره ترک و درمان تا حد زیادی با آرامش طی شود.

رفتار درمانی

وقتی فرد به مواد صنعتی و غیر صنعتی رجوع می کند کم کم تغییرات خلق وخو مثل استرس و اضطراب جایگزین رفتار های عادی و طبیعی او می شود، که در صورت عدم مصرف این گونه رفتار ها تقریبا چند برابر می شوند، به دنبال رفتار درمانی روان درمانگر و روانشناس با طیف های مختلف خود این درمان مشکلات را برطرف می کنند.

دارو درمانی

دقت کنید که دارو درمانی، روان درمانی و رفتار درمانی هر سه با هم و همزمان پیش می روند، البته همیشه اینگونه نیست اما در مورد مصرف مواد مخدر برای اینکه درد جسمی و روحی همزمان با هم پیش می روند؛ طبق نظر پزشکان و روان شناسان برای  اینکه فرد توانایی درمان را داشته باشد بهتر است که هر سه دروه درمان  با هم پیش بروند و تکمیل شوند.

خانواده درمانی

در مرحله خانواده درمانی که معمولا بعد از یک دوره بهبودی اولیه وارد درمان می شود، از خانواده ها خواسته می شود که در طول درمان با فرد بیمار باید همکاری کنند تا روند درمان یک الی چند ساله کامل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال جنون و اختلال سایکوتیک به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

در مرکز درمانی مجیب معمولا روند درمانی برای افرادی که مصرف مواد داشته اند، با همکاری روان درمان گر و روانشناس فرایند بهبود فرد را برای خلاصه از اختلالاتی چون اختلال جنون و اختلال سایکوتیک درمان می کنند.

این ابتدا با آزمایشات و مشاوره های مشخص نوع درمان و دوره درمانی را مشخص کرده و سپس آغاز به کار می کنند.در مرکز درمانی مجیب ترک اعتیاد و مشاوره های مناسب برای اختلالات روحی بعد از مصرف مواد به خوبی انجام شده و افراد زیادی موفق به ترک شده اند.

برای تماس با سایت زندگی ما بهتر است ابتدا از طریق شماره تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه