مقابله با توهین و تحقیر دیگران با رعایت تکنیک های کاربردی

مقابله با توهین و تحقیر دیگران
   

مقابله با توهین و تحقیر دیگران چگونه ممکن است؟ این کمی دشوار و دردناک است که به کسانی که از شما نفرت دارند و ارزشهای شما را نادیده می گیرند پاسخ دهید. گاهی اوقات زخم هایی که این افراد به شما می رسانند ممکن است برای همیشه باقی بماند. من شخصا به یاد می آورم زمانی که به گذشته برگردم، در زمان های مختلف زندگی تحقیر شدم. استعداد ها و توانایی های من دست کم گرفته شد.

من مطمئن هستم شما همه تجربه مشابه داشته اید، شاید کسی وجود نداشته باشد که در طول زندگی اش با چنین افرادی برخورد نداشته باشد. بهترین تکنیک این است که یاد بگیریم که چگونه آنها را تحمل کنیم تا به شدت با آنها مقابله کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقابله با توهین و تحقیر دیگران می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

تکنیکهایی برای مقابله با توهین و تحقیر دیگران

مقابله با توهین و تحقیر دیگران

کسانی که عمیقا شما را تحقیر می کنند، تنها ناراحتی، نارسایی و عدم تمایل در زندگی شما را نشان می دهند، و این مشکل آنها است، نه شما. دانستن این امر به شما کمک می کند تا زندگی عادی خود را حفظ کنید و کلمات خود را راحت تر بگویید. اگر می دانید که مشکل در طرف مقابل است نه شما، شما منطقی می توانید با مسائل برخورد کنید و به کلمات و سخنانشان توجه نکنید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مقابله با توهین و تحقیر دیگران از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

شاید کسی با چنین ویژگیهایی یکی از نزدیکترین افراد شما باشد و برای شما سخت است که خود را از نظر احساسی جداسازی کنید. لازم نیست این کار را بکنید، سعی کنید از شرکت در مباحثه ای که او انجام می دهید اجتناب کنید و خود را کنار بگذارید. قصدش این است که احساس بدی در مورد خودتان داشته باشید. این وظیفه شما نیست که اجازه دهید آنها این کار را انجام دهند.

توصیف و راهنمایی در مورد مقابله با توهین و تحقیر دیگران

وقتی این افراد با شما صحبت می کنند، پاسخ های بی شماری در پاسخ به آنها به ذهن شما می رسد. اگر این کار را بکنید، شما واقعا با آن شخص ساخته اید، و این دقیقا همان چیزی است که آنها انتظار دارند.

آنها می خواهند شما را عصبانی کنند تا به شما یک معامله دشوار نشان دهند، آنها می خواهند شما در مورد خودتان احساس بد کنید، و قصد آنها تنها آسیب و ناراحتی شما است. با پاسخ دادن به آنها، شما در واقع به بازی های دروغین خود می رسند، و شما در نهایت خود را آسیب می زنید.

شما باید بدانید که یک مرد خوب، موفق و با اعتماد به نفس، دیگران را تحقیر نمی کند. شاید این افراد انتقاد سازنده از دیگران داشته باشند، اما آنها هرگز آنها را تحقیر نخواهند کرد.

شما بعدا پشیمان می شوید. خوب، چه زمانی می توان انجام داد؟ بهتر است یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

  • وقتی احساس می کنید که کسی با شما تهاجمی مبارزه می کند، می توانید بگویید: “متشکرم، اما فکر می کنم بهتر است مشاوره را برای خود را حفظ کنید.”
  • یا: “بسیار سخاوتمندانه، اما به توصیه شما نیاز ندارم”
  • همه این مسائل به دلیل خشم و نفرت در آنها رخ می دهد و شما نباید بار زندگی را تحمل کنید. شاید آنها بخواهند خشم خود را بیشتر کنند و از شما انتقام بگیرند، اما این “هدیه” است که واقعا لازم نیست. اگر به توصیه های خود گوش کنید و هدایای سمی آنها را بپذیرید، با آنها هستید و عصبانی می شوید. اجازه ندهید خودتان این کار را انجام دهید. شما به این هدایا نیاز ندارید، آنها را پس دهید.

ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

تکنیکهای مقابله با افرادی که از ما نفرت دارند

از پیشنهاد شما ممنونم

یکی دیگر از پاسخ های خوب شما برای این افراد می تواند این باشد که بگوئید: “از پیشنهاد شما سپاسگزاریم” و سپس به کار خود ادامه دهید. با گفتن این شما در واقع بحث را پایان خواهید داد. آنها منتظر شما هستند تا واکنش نشان دهید و زمانی که شما آن را انجام ندهید، آنها چیزی برای گفتن ندارند.

با تشکر از شما، شاید شما حق دارید

برن کتی، در کتاب خود، “من می خواهم عشقت را – آیا درست است؟” اعتقاد بر این است که بهترین پاسخ به این افراد این است: “شاید شما حق دارید.” او بیان می کند که وقتی نظرات دیگران باعث خشم شما می شود، باید عمیق نگاه کنید و ببینید دلیل اصلی این ناراحتی چیست. شما بیش از حد واکنش نشان داده اید و در مورد خودتان دقیق تر شده اید.

دیگران نمی توانند شما را ببینند تا زمانی که به آنها اجازه دهید. در بعضی موارد، بهتر است نگاهی به نگرش خود نسبت به طرف دیگر داشته باشیم و ببینید چه کاری انجام داده اید که او اجازه داده است که چنین پیشنهاد هایی را برای شما انجام دهد. آیا شما توانایی تغییر وضعیت را دارید؟ آیا اعتقاداتشان درست است؟ شما باید ببینید که چرا این نظر خاص باعث ناراحتی شما می شود. واکنشهای شما درباره شخصیت شما خیلی صحبت خواهد کرد.

مقالات پیشنهادی مجیب

شما نیازی به تایید دیگران ندارید

گاهی نظرات دیگران باعث ناراحتی شما می شود، زیرا انتظار می رود که آنها ۱۰۰٪ تصویب شوند، اما به نظر می رسد که آنها  برخلاف انتظار شماست. شاید پیشنهاد آنها بد نیست، اما برای شما بد است، مثلا اگر رئیس بخش به شما بگوید: “کارت واقعا عالی بود، اما آیا می توانید آخرین بند را اصلاح کنید تا کارت قوی تر شود؟” و چون انتظار نداشتید که چنین نظری را بشنوید، اولین بخش آن را نمی شنوید و فقط جنبه انتقادی آن را متوجه خواهید شد. اگر این نوع نظر را به مثابه نوع توهین یا تحقیر قرار ندهید، می توانید این نظریه را به عنوان فرصتی برای پیشبرد توانایی های خود اعمال کنید.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه مقابله با توهین و تحقیر دیگران با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

 

مشاوره مجیب برای مقابله با توهین و تحقیر دیگران

مقابله با توهین و تحقیر دیگران

در اینجا چند تکنیک شخصی برای شما یاد داده می شود که چگونه می توانید موارد زیر را دریافت کنید:

لازم به ذکر است که کسانی که شما را تحقیر می کنند و قصد دارند به شما آسیب برسانند ابتدا باید بدانید که می توانند به شما آسیب برسانند.

شما باید بدانید که یک مرد خوب، موفق و با اعتماد به نفس، دیگران را تحقیر نمی کند. شاید این افراد انتقاد سازنده از دیگران داشته باشند، اما آنها هرگز آنها را تحقیر نخواهند کرد. بعضی افراد معمولا درباره دیگران نظر منفی دارند؛ زیرا:

  • به علت کاستی هایی که احساس می کنند قدرتمندتر از دیگران هستند، برای غلبه بر تکان دادن شخصی خود.
  • قبلا، کسی آنها را آزار داده بود و از آنجایی که آنها توانایی مقابله با آن را نداشتند، دیگران را ترغیب می کردند که از موضع فعلی خود دفاع کنند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مقابله با توهین و تحقیر دیگران از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه