چرا زن ها بیشتر از مرد ها گریه می کنند؟

گریه
   

چرا زن ها بیشتر از مرد ها گریه می کنند؟

خانم ها روحیه لطیف تری نسبت به آقایان دارند؛ به همین دلیل در واکنش به اتفاقات مختلف، احساسی تر برخورد می کنند. ولی این دلیل نمی شود که بگوییم آقایان اصلا گریه نمی کنند و یا خوشایند نیست گریه کنند.

کلمات کلیدی:( دلایل گریه حانم ها |علت گریه خانم ها|گریه در خانم ها و آقایان )
زمان مظالعه: ۶ دقیقه

زن ها در مورد شرایط و موقعیت‌ های مختلف بیش از اندازه احساساتی برخورد می‌کنند؛ به همین دلیل شاید مقداری مشکل باشد که بخواهید تشخیص دهید دلیل اصلی ناراحتی همسرتان از کجاست.
شاید مسأله گریه کردن برای تعداد زیادی از آقایان ناخوشایند باشد. همچنین تشخیص دلیل گریه های یک زن نیز کار دشواری است. شاید در قدم اول تصور کنید که هیچ کاری برای آرام کردن همسرتان از دستتان بر نمی آید؛ اما باید بدانید که شما بهترین کسی هستید که می توانید به او کمک برسانید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که دلیل ناراحتی او را پیدا کرده و با او همدردی کنید.

باید توجه داشته باشید که در هنگام سیکل ماهانه، خانم ها نسبت به همه مسائل حساس تر می شوند و ممکن است به هر دلیلی گریه کنند. اگر حس کردید که در مورد یک مسئله عکس العمل شدید نشان می دهد نباید به احساسات خشمناک او دامن بزنید بلکه باید سعی کنید او را آرام تر کنید و با او همدردی نمایید.

 

گریه

هورمون ها و گریه زیاد خانم ها

باید توجه داشته باشید که در هنگام سیکل ماهانه، خانم ها نسبت به همه مسائل حساس تر می شوند و ممکن است به هر دلیلی گریه کنند. اگر حس کردید که در مورد یک مسئله عکس العمل شدید نشان می دهد نباید به احساسات خشمناک او دامن بزنید بلکه باید سعی کنید او را آرام تر کنید و با او همدردی نمایید.

احساسات خالص و گریه زیاد خانم ها

تنها راهی که می تواند او را آرام کند این است که به هر روشی که شده نشان دهید احساسات او را می فهمید و پشتیبان او هستید. چه از دست کسی ناراحت باشد (یا حتی از خود شما) و یا در شرایطی قرار گرفته باشد که هیچ کنترلی روی آن نداشته و ناامید باشد (برای مثال مشکلاتی مربوط به مسائل شغلی). به هر حال او برای تخلیه احساسی گریه می کند. در چنین موقعیت حساسی او به دنبال یک فرد رویایی نمی گردد که مشکلش را سریعا حل کند، فقط نیاز به کمک کسی دارد که برای احساسات و عواطفش ارزش قائل شود؛ و حمایتی را که او برای رسیدن به موفقیت و حل مشکلاتش نیاز دارد از او دریغ نکند.

عصبانیت و گریه زیاد خانم ها

زنان در مقایسه با مردان هنگام عصبانیت گریه می کنند. زمانی که برنامه ریزی هایشان درست انجام نشود؛ به عنوان مثال رییس آن ها را اخراج کند و یا در مسائل زناشویی دچار مشکل شوند، عصبانیت خود را با گریه کردن نشان می دهند. در زمان مواجهه با چنین شرایطی باید سعی کنید که بر خلاف غریزه عمل کنید.
به این معنا که به خودتان بفهمانید، هیچ فضایی برای مقابله با خانم ها وجود ندارد. اگر چنین کاری را انجام دهید، مطمئن باشید که احتمال پیروزی شما صفر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را به غم و غصه او برسانید و بعد هم هر چقدر وقت می خواهد در اختیارش بگذارید تا بهبود پیدا کند.

خاطرات و گریه زیاد خانم ها

شاید آقایان وقت زیادی را روی فکر کردن به مسائلی که در گذشته برایشان اتفاق افتاده، صرف نکنند؛ البته به جز کارهای خطرناکی که در مدرسه انجام داده اند. اما خانم ها دارای قدرت بسیار بالایی در به یاد آوردن خاطرات گذشته هستند و می توانند ساعت ها روی وقایعی که قبلا در زندگی برایشان اتفاق افتاده فکر کنند و مانند فیلم در ذهن خود آن ها را تجسم کرده و تکرار نمایند. این خاطرات چه خوب باشند چه بد، دلیل قاطعی برای شروع گریه های یک خانم محسوب می شوند.

تفاوت گریه در زنان و مردان

تحقیقات دانشمندان دانشگاه هلند روی ۵ هزار نفر از ۳۷ کشور مختلف نشان داده است که ۶۶ درصد مردان کمتر از ۵ دقیقه و ۲۴ درصد آن ها هر بار بین ۶ تا ۱۵ دقیقه گریه می کنند. در طرف مقابل، هر بار گریه ۴۳ درصد از زنان کمتر ۵ دقیقه طول می کشد و گریه ۳۸ درصد آن ها تقریبا ۵ الی ۱۵ دقیقه زمان می برد. همچنین احتمال اینکه زنان از نیم تا یک ساعت گریه کنند دو برابر مردان است. این مسأله خود یکی از دلایل کشش و جاذبه بی حد زنان به ادبیات و سینمای تراژیک و احساسی است.
به همین دلیل مردان زمانی که با همسرانشان به تماشای فیلم احساسی می نشینند باید دقت کنند که رفتارها و گریه های او را مسخره نکنند یا نادیده نگیرند؛ چون برای زنان این یک واکنش طبیعی است. از آنجایی که اشک حاوی مقدار زیادی پرولاکتین است، هورمونی که توسط غده هیپوفیز تولید می شود با احساسات انسان ارتباط مستقیمی دارد. زنان سطح بیشتری از این هورمون را دارند که خود می تواند توضیحی برای گریه های بیشتر آن ها باشد. در ضمن تمام این موضوعات، بزرگ تر بودن مجاری اشکی مردان باعث می شود که سرازیر شدن اشک آن ها زمان بیشتری ببرد.

 

گریه

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره درخصوص بیماری های گریه زنان در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

بهترین راه مشاوره درخصوص گریه زنان و عوامل و علل آن، ارتباط گرفتن با اشخاص باتجربه و خبره، در مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب است. گریه زنان و عواقب و بیماری های مربوط به آن، مشکلی است که تنها از راه صحبت و مشاوره حل می شود. و اگر این امر توسط شخص ماهر و متخصصی انجام نشود، ممکن است فرد بیمار را دچار مشکلات بیشتری کرده و نتواند او را درمان کند. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب، با بهره گیری از بهترین و خبره ترین روانشناسان کشور، در تمامی طول روز و ایام هفته، حتی روزهای تعطیل، پاسخگوی تماس های شما مراجعین محترم است. متخصصان سایت زندگی ما، با استفاده از جدیدترین و به روزترین متد های علم روانشناسی، به معاینه و صحبت با بیماران می پردازند و در نهایت پس از تشخیص درست بیماری، مراحل درمان را آغاز می کنند. مشاورین سایت زندگی ما، مانند دوستی دلسوز، برای مراجعین خود وقت گذاشته و با حوصله فراوان پای صحبت های شما مراجعین عزیز می نشینند. آن ها بدون هیچ محدودیت زمانی پاسخگوی شما هستند و مشکلاتتان را با حفظ امنیت کامل، حل می کنند. یکی از مزیت های مرکز مشاوره تلفنی مجیب این است که شما عزیزان، بدون هیچ اتلاف وقتی، بدون اینکه زمان خود را صرف ماندن در ترافیک های سنگین شهری کنید، در منزل خود تلفن را برداشته و با شماره های سایت زندگی ما تماس می گیرید. همچنین می توانید مشاور یا متخصص موردنظرتان را باتوجه به مشکل خود انتخاب کرده و با مشاورین آقا یا خانم صحبت کنید. هزینه مشاوره در سایت زندگی ما، برای رعایت حال شما دوستان گرامی طبق تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور می باشد. شعار ما : آرامش سهم همه مردم ایران زمین است. با ما تماس بگیرید تا آرامش را سهم زندگی تان کنید.

برای گفت و گو با مشاورین مرکز ما از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی روزهای هفته و حتی ایام تعطیل با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه