راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر کدام است؟

راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر
   

راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر چیست؟ مهمترین نکته در مورد حفاظت از مغز شما در برابر آلزایمر این است که از امروز شروع کنید.

خبر خوب: انسانها بیشتر و بیشتر عمر می کنند.

خبر بد: این بدان معنی است که افراد بیشتری در سال های بعد دچار زوال عقل می شوند (از دست دادن حافظه). اما شما می توانید با استفاده از این راهنمایی و گرفتن چیزهایی در این مقاله از آلزایمر فرار کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

 

راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

زندگی سالم، یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

مهمترین نکته در مورد حفاظت از مغز شما در برابر آلزایمر شروع کردن است. درست است که فراموشی پیری و دیگر مشکلات حافظه (از قبیل آلزایمر) در سن ۶۰ سالگی شروع می شود، اما شما باید اکنون اقدام کنید تا از مغز خود محافظت کنید. سبک زندگی شما امروز نقش مهمی در وضعیت آینده ایفا می کند. استفاده از مواد و بعضی از داروها، کلسترول بالا و غیر فعال و عدم تمرکز کافی، مسائلی است که احتمال ابتلا و کاهش سن را افزایش می دهد.

در جوانی مواظب مغز خود باشید

شما ممکن است فکر کنید که هنوز برای پیشگیری از مشکلات حافظه زود است، اما مطالعات پزشکان در انجمن ملی بیماری های عصبی نشان می دهد که اولین نشانه های فعالیت عصبی و میزان و انتقال عصب عصبی در سن ۳۰ سالگی شروع و در ۴۰ سالگی،  تخریب مغزی آرام شروع می شود.

البته، فراموشی چیز عجیب و غریب در انسان نیست، و همه انسان ها چیزهایی را فراموش می کنند و این اتفاق طبیعی است. اما آلزایمر وضعیتی است که در آن تقریبا همه چیز را فراموش می کند و ذهن او مانند تخته سیاه است، به طوری که هر آنچه که در آن نوشته شده است، فورا پاکسازی می شود.  برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

در بیماری آلزایمر به تدریج یک فرد حافظه، شخصیت و ذهن را از دست داده و به عنوان یک بیماری خطرناک، بر همه اعضای خانواده تاثیر می گذارد. برخی افراد از آلزایمر بیشتر می ترسند تا سرطان. بیماری آلزایمر امروز رو به افزایش است و تا سال ۲۰۵۰ انتظار می رود که ۸۰ میلیون نفر آلوده شوند.

تمرینات عضلانی مغز

راه های دیگری برای حرکت مغز وجود دارد؛ در زیر، ما پیشنهاد می کنیم راه هایی برای حفظ عملکرد مغز و حفظ آن از خطرات آیند انجام دهید:
در حدود ۱۵ دقیقه در سرعت بسیار بالایی حرکت کنید، سرعت آن که به راحتی نمیتوانید در آن صحبت کنید. مطالعه ای که در ژاپن انجام شده نشان داده است افرادی که پیاده روی روزانه انجام می دهند، احتمال ابتلا به آلزایمر را کم می کنند.

در پنجمین دقیقه از دوستانی که با شما هستند و صحبت می کنند بخواهید تا این کلمات را با صدای بلند بخوانند: خسته، عضلانی، پیروزی، دونده، تناسب اندام، سرعت، ریه، ورزش، آسیب، تردمیل، عرق کردن، خستگی، رکورد سریع، لاغر تر، پایان، در سریع ترین سرعت ممکن، کربوهیدرات، ضربان قلب، منطقه، آرامش و مسابقه. پس از پیاده روی، سعی کنید تمام کلمات کلیدی که گفته شد را به خاطر بسپارید.

ورزش عضلات مغز خود را انجام دهید

شما قطعا متوجه شده اید که سلامت بدن شما احتمالا سلامت مغز شما را در آینده افزایش می دهد. اما راه دیگری برای بیمه شدن مغز شما وجود دارد. فکر می کنم مغز به عنوان یک عضله در بدن شما است. چگونه ماهیچه های خود را سالم نگه دارید؟ با کار با آنها، همین کار را برای مغز خود انجام دهید. همانطور که امکان تخلیه مغزی وجود دارد، احتمال ضعف و بیماری کمتر است.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله “Neurology” نشان می دهد افرادی که حداقل ۹ ساله تحصیلات تکمیلی دارند و کار آنها بستگی به تحقیق و مطالعه دارد ، ۸۰ درصد کمتر از افرادی که کمتر از ۵ سال تحصیلات تکمیلی دارند و کار وابسته به پژوهش نیستند، مبتلا به زوال عقل و آلزایمر هستند. یکی دیگر از نکته جالب توجه، همانطور که مطالعات در هلند و بلژیک نشان می دهد، افرادی که مشاغل پیچیده ای دارند، به خصوص کسانی که کارشان نظارت بر دیگران و مدیریت آنهاست و کارشان به چالش های ذهنی نیاز دارد، کمتر از دیگران آلزایمر می گیرند.

بنابراین شما می توانید از ذهن خود استفاده کنید، خواندن و سپس تکرار آنچه که خواندید، تصورات خود را بنویسید، نقاشی کنید و بازی های ذهنی را بازی کنید. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مغز سالم به قلب سالم بستگی دارد

خوشبختانه شما می توانید کارهای زیادی برای کمک به مغز خود انجام دهید، به عنوان مثال، هر اقدامی که قلب شما را تقویت می کند نیز به مغز شما کمک خواهد کرد. قلب شما خون را به کل بدن حمل می کند و اکسیژن را به تمام بافت ها منتقل می کند. طبیعی است که مشکل در قلب باعث اختلال در تحویل اکسیژن به بافتها (و به عنوان مثال، بافت مغزی) و مشکلات بعدی است.

با توجه به مطالعات انجام شده، بیشتر جوانان مبتلا به زوال عقل، فراموشی و مشکلات ذهنی، اضافه وزن، دیابت یا افرادی که دچار سکته مغزی هستند بیشتر احتمال دارد که دمانس یا آلزایمر را نسبت به دیگران داشته باشند. این نکات نشان می دهد که شما می توانید در سال های آینده با دنبال کردن سلامت خود از آلزایمر جلوگیری کنید. اگر فشار خونتان را پایین نگه داشته و سطوح قند خونتان همیشه در حد مطلوب باشد، و به اندازه کافی ورزش کنید تا بتوانید وزن خود را در سطح طبیعی خود حفظ کنید، احتمال بیشتری برای نگرفتن آلزایمر خواهید داشت.

مقالات پیشنهادی مجیب

از لثه ها مراقبت کنید

لثه های خونریزی کننده خطر ابتلا به آلزایمر را در آینده افزایش می دهند. مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به بیماریهای دهان و دندان که بهداشت دهان را رعایت نمی کنند، بیشتر در معرض از دست دادن حافظه و مشکلات شناختی در آینده قرار دارند. ارتباط قوی بین سلامت لثه و سلامت قلب وجود دارد و شاید فقدان سلامت قلب در افراد مبتلا به مشکلات لثه علت مشکلات حافظه در آینده است.

 

مرکز مشاوره تلفنی مجیب برای راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

در بیماری آلزایمر به تدریج یک فرد حافظه، شخصیت و ذهن را از دست داده و به عنوان یک بیماری خطرناک، بر همه اعضای خانواده تاثیر می گذارد. برخی افراد از آلزایمر بیشتر می ترسند تا سرطان. بیماری آلزایمر امروز رو به افزایش است و تا سال ۲۰۵۰ انتظار می رود که ۸۰ میلیون نفر آلوده شوند.

حدود ۱۰ درصد از افراد بالای ۶۵ سال و ۵۰ درصد افراد بالای ۸۵ سال در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند. اما امروزه تعداد افرادی که مبتلا به بیماری آلزایمر هستند حتی در دهه ی اول زندگی وجود دارد و هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که چرا برخی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در سن کم هستند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای راه های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر  از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه