روش های ترک اعتیاد

روش های ترک اعتیاد
   

روش های ترک اعتیاد

اعتیاد و مصرف مواد مخدر تاثیرات زیان باری را از لحاظ جسمی و روحی روی بدن می گذارد. بعضی از این تاثیرات زیان بار برای همیشه روی بدن باقی می ماند. بیماری های دهان و دندان از جمله ی این تاثیرات است.

کلمات کلیدی( روش های ترک اعتیاد | ترک اعتیاد | درمان ترک اعتیاد | علائم ترک اعتیاد | عوارض ترک اعتیاد |مشاوره ترک اعتیاد )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

بیماری دهان و دندان

دندان های زرد رنگ و پوسیده که این تغییر رنگ و پوسیدگی ناشی از اعتیاد می باشد. معمولا لثه ها قرمز رنگ می شوند و مقداری خونریزی نیز دارد. این افراد با بی مسئولیتی در قبال بدن خود، بیماری به وجود آمده در اثر سوء مصرف مواد مخدر روی لثه خود را درمان نمی کنند و همین امر باعث از بین رفتن دندان ها می شود .

عفونت ریه

همچنین ورود دود های ناشی از استعمال مواد مخدر و سیگار درون ریه ها باعث عفونت های ریوی شده و دستگاه تنفسی را دچار مشکل می کند. عوارض مشاهده شده ناشی از عفونت ریه شامل علایمی مانند خونریزی از ناحیه بینی، سرفه های شدید و التهاب قفسه سینه می باشد. تشدید شدن این علائم در صورت درمان نکردن و یا ادامه مصرف مواد مخدر به نارسایی ریوی تبدیل می شود. در صورت بهرانی شدن این بیماری خطر مرگ را نیز در پی خواهد داشت.

تغییر رنگ پوست

رنگ پوست فرد معتاد متمایل به رنگ قرمز می شود.  فشار خون افزایش پیدا می کند و ضربان قلب نیز بالا می رود. همین امر باعث سرخی رنگ پوست می شود وبه علت درگیر بودن بیش حد سرخرگ ها و سیاهرگ های بدن لکه های پوستی نیز مشاهده می شود. غدد عروقی بدن بیش از حد فعال می شوند و و چربی بدن افزایش میابد  و در نهایت ایجاد آکنه می کند.

روش های ترک اعتیاد

علل گرایش به اعتیاد

عوامل روحی و روانی

یکی از مهم ترین عواملی است که موجب روی آوردن افراد به اعتیاد می شود. عدم توجه مثبت خانواده ها به این مسائل و خانواده متشنج یا آشفته  باعث به وجود آمدن اعتیاد می شود. در صورتیکه خانواده ها هنگام بروز هر گونه مشکل روحی و عاطفی ای با کمک گرفتن از مشاوری آگاه آن مشکل را حل نمایند تا حدی از بروز اعتیاد در افراد خانواده پیش گیری می کنند. حتی این امر یک عاملی کلیدی برای جلوگیری از بازگشت دوباره فرد ترک کرده به اعتیاد است.

تاثیر منفی دوست ناسالم

زمانی که دوست انتخابی معیار های مناسب و سالم را نداشته باشد،به نوعی می تواند آسیب در یک زمینه بوجود آورد.  دوستانی که با گذشت زمان به حریم خانواده ها و منازل راه می یابند و با تاثیرگذاری ای که روی افراد دارند آنهارا به خط انحراف اعتیاد و آلودگی ها می کشانند .

روش های ترک اعتیاد

لذت خیال

مصرف مواد مخدر باعث می شود تا فرد مصرف کننده ها گذر زمان را در عالم خیال سپری کنند.

باعث می شو تا واقعیت های زندگی غافل بمانند و از عالم دغدغه به دورباشند.

همین تسکین خاطر موقتی و لذت بردن از عالم خیالی و در بی قیدی به سر بردن ، افرادی را که در زندگی واقعی خود دچار رنج هستند و موفقیتی به دست نیاورده اند ، راضی نگاه می دارد و عاملی است سبب روی آوردن به اعتیاد و مواد مخدر.

روش های ترک اعتیاد

در حالت کلی  روش های ترک اعتیاد در دو نوع  وجود دارد.

روش اول مبتنی بر پرهیز کامل و روش دوم کاهش آسیب است. به این صورت که  در روش اول امکان بازگشت دوباره به مواد مخدر بسیار بالاست.

بعد از سم زدایی که معمولا بین چند روز تا چند هفته انجام می‌شود، فرد کاملا مصرف مواد مخدر را کنار می گذارد.به علت بروز عوارض پیش آمده  در کنار این روش باید از درمان های روحی به جهت کاهش آسیب ها استفاده کرد.

مانند مشاوره، روان‌درمانی که با استفاده از توصیه ها و راهکار ها فرد می تواند دوره درمان خود را راحت تر پشت سر بگذارد.

مشاوره روش ترک اعتیاد

یکی از اصلی ترین موارد مشاوره ترک اعتیاد  نوع رابطه مشاور و بیمار است. داشتن یک مشاوره خوب و ماهر و همچنین  وجود یک رابطه خوب درمانی میان فرد معتاد و مشاور از ضروریات این امر است. رابطه‌ای که بیمار به راحتی به مشاور خود اعتماد کند و بتواند ارتباط خوبی با او برقرار کند.تا بتواند تمامی مشکلات و مسائل پیش آمده در مسیر ترک را برایش بازگو کند. بنابراین مشاور با تسلط بیشتری روی مسائل میتواند راهکار های تاثیر گذار را آموزش‌های دهد. همین جلسات تلفنی مشاوره باعث کم کردن احتمال بازگشت وعود اعتیاد بیمار می گردد. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب یکی از مراکز معتبر حاضر به ارائه خدمات تلفنی در این زمینه می باشد.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی

این مرکز بهترین ارائه دهنده امور مشاوره در زمینه روش ترک اعتیاد است. مرکزی است که دارای مشاوران و کارشناسان متخصص در این زمینه می باشد.

وجود مشاورین متخصص و متعهد  و صبور و مجرب در امر مشاوره در زمینه روش ترک اعتیاد باعث می شود تا با بهترین راهکار ها و درمان ها در حل این مشکل آشنا شوید.

شناخت کافی در مورد جزئیات و نحوه طول درمان و بهترین عملکرد ها تنها با صحبت های تخصصی با مشاوری آگاه امکان پذیر می باشد.

برخی از مزایای مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

مشاوره توسط برترین روانشاسان کشور

امکان تماس در تمام طول روز

بدون رزرو و وقت قبلی

مشاوره آنلاین و در لحظه

مشاوره با آقا یا خانم به انتخاب شما

براساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور

بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل

شما می توانید جهت دریافت مشاوره در زمینه روش ترک اعتیاد با برترین متخصصان کشور

از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر

از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه