چرا دهه شصتی ها دیر ازدواج می کنند

دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها
   

در این مقاله به مسئله دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها می پردازیم چرا که یکی از نسل هایی که امروزه زیاد در مورد آنها صحبت می کنند دهه شصتی ها هستند. نسل هایی که در دوره انقلاب متولد شده اند و پا به جهان گشودند، جنگ را تجربه کردند، پناهگاه ها را در بر گرفتند و با بسیاری از مشکلات اقتصادی مواجه والدین و دولت و به همین ترتیب در طول زندگی خود تجربه های فراوان و پیچیده ای داشتند.

کلمات کلیدی:(دهه شصتی ها|ازدواج|دیر ازدواج کردن)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب به صورت همه روزه تماس حاصل فرمائید و از خدمات بهترین مشاوران و روانشناسان به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید حتی در ایام تعطیل نیز مشاوران پاسخگوی شما هموطنان عزیز هستند.

دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها

دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها به این دلیل است که به عنوان مثال ازدواج یک دختر دهه شصتی در دوران دبیرستان و قبل از ورود به دانشگاه اشتباه بزرگ بود و اگر این اتفاق می افتاد، او عمدتا از بین دوستان و همکاران و مقامات مدرسه دور می ماند.

دلیل دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها

چرا دهه شصتی ها نسلی هستند که دیر تشکیل خانواده می دهند یا دیر ازدواج می کنند؟ به نظر می رسد که آنها بیش از حد درگیر فارغ التحصیل، اشتغال و افزایش توانایی های خود هستند. البته، تصمیمی نیست که آنها  آن را گرفته باشند. پاسخ ها، رفتارها و باور هایی که در ذهن آنها بوجود آوردند، نیز آن را تحت تأثیر قرار داده است. اگر شما هم دهه شصتی هستید، به یاد دارید که دختران این نسل به شدت تشویق به ادامه تحصیل می شدند.

  • ازدواج دختر دهه شصتی

دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها به این دلیل است که به عنوان مثال ازدواج یک دختر دهه شصتی در دوران دبیرستان و قبل از ورود به دانشگاه اشتباه بزرگ بود و اگر این اتفاق می افتاد، او عمدتا از بین دوستان و همکاران و مقامات مدرسه دور می ماند. آنچه در کلاس های درس و مدارس بسیار مورد تحسین قرار گرفت، فقط این بود که خوب مطالعه کنید و درس بخوانید تا مطمئن شوید که به دانشگاه راه می یابید. آنقدر این افکار را در ذهن آن ها خواندند که به مسئله مربوط به هویت زن، همسر و مادر بودنش کمتر توجه می شد، در حالی که دختران نسل قبل و حتی بعد از آن به طور فزاینده ای برای ادامه تحصیلشان فشار نیاوردند.

افزایش سن و دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها

البته افزایش سن ازدواج به خاطر تمایل به ادامه تحصیل بد نیست. حتی افزایش ازدواج یکی از نشانه های کشورهای در حال توسعه بود، اما این مشکل با شروع این واقعیت آغاز شد که تاخیر در ازدواج این نسل نه تنها به دلیل تمایل به ادامه تحصیل و اشتغال نبود، بلکه تغییرات اجتماعی و اقتصادی این نسل به تمایل به تجملات کشاند در نتیجه به دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها ختم شد. نتیجه تاخیر در ازدواج این بود که زمان باروری کاهش می یابد و با توجه به سن بالای ازدواج و البته سطح بالایی از مشارکت و مشغله کاری، زوجین سال های سال باقی مانده و زمانی که بچه دار می شدند، آنها اغلب به تک فرزندی بسنده می کردند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

بررسی دهه شصتی ها نسلی خود ساخته

به رغم این داستان هایی که از دهه شصتی ها می شنویم، دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها باعث شده که فرزندان این نسل دارای ویژگی ها و شخصیت های خاصی باشند که آن ها در فرزندان نسل قبل و بعد از آنها با توجه به توسعه یک محیط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خاص دیده نمی شود که ممکن است تکرار هم نشود و کمتر مشاهده شود. در واقع دهه شصتی ها، امتیازات ویژه و توانایی هایی دارند که تکرار نشدنی است، چرا که این نسل با مشکلات خاصی رشد کرده است. اگرچه سختی و معیشت یک حس خوب در غیاب امکانات مختلف ایجاد نمی کند، اما دهه شصتی‌ها توانستند از مشکلات در زندگی به نفع خود استفاده کنند.

  • دهه شصتی یک نسل سوخته نیست

البته، برخورد با سختی ها و ناامیدی دارای دو لبه است و پیامدهای مثبت و منفی مشابهی دارد. شکست و مقابله با واقعیت های اجتماعی همیشه در رشد واقعیت موثر است که جزء مهمی در رشد و توسعه شخصیت فرد است. اما در هر صورت، این سختی ها و مشکلات برای این نسل نیز مشکلات ایجاد کرده اند که در مورد آنها به اندازه کافی صحبت شده است یکی از آن ها همین دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته.

دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها

تاثیرات مثبت سختی ها بر روی دهه شصتی ها

وقت آن رسیده است تا اثرات مثبت این سختی ها و شرایط خاص را بر شخصیت دهه شصتی ها ببینیم:

  • کنترل احساسات فردی

شاید به راحتی می توان گفت که اولین اثر که از طریق مشکلات و ناکامی های ذهن فرد به وجود می آید، افزایش حس کنترل شخصی است. اگر چه منجر به دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها شده است اما با این حال فرد احساس می کند که او توانایی تصمیم گیری دارد و می تواند اقدامات موثری را برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهد. این قدرت برای جلوگیری از پیامدهای نامطلوب است و از سوی دیگر، عزت نفس او افزایش می یابد. برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید.

  • مسئولیت پذیری

همچنین، دهه شصتی ها بسیار بیشتر مسئولیت داشتند. بچه های این دهه در کار خود بسیار جدی هستند و ثبات بسیار زیادی را نشان می دهند و بنابراین در دستیابی به اهداف خود بسیار موفق هستند. مجموع این ویژگی ها باعث شده آنها مسئولیت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشد و بسیاری از پیشرفت های مدرن در جامعه به خاطر تلاش های کودکان این نسل و البته نسل های قبل و بعد از آن است.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشترکین عزیز و هموطنان گرامی می توانند برای دریافت مشاوره از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به صورت همه روزه با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایند و از خدمات آن ها حتی در ایام تعطیل نیز بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دیر ازدواج کردن دهه شصتی ها نیز می توانید با بهترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت تلفنی صحبت نمائید و از یک مشاوره تلفنی با کیفیت نیز بهره مند شوید. برای برقراری تماس از سراسر ایران شماره زیر را بدون گرفتن کد یا زدن صفر شماره گیری نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه