نقش والدین در مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج
   

آیا در شرف ازدواج هستید؟ آیا اهمیت مشاوره پیش از ازدواج را می دانید؟ نقش والدین در مشاوره پیش از ازدواج چیست؟ در این مقاله موضوع بسیار مهم مشاوره پیش از ازدواج و نقش والدین در این نوع مشاوره را به بحث خواهیم گذاشت.

کلمات کلیدی:(مشاوره پیش از ازدواج|نقش والدین در مشاوره پیش از ازدواج| جلسات مشاوره پیش از ازدواج )
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

به تمام جوانانی که قصد ازدواج دارند و در آستانه ازدواج هستند توصیه می شود میزان آگاهی شان در مورد مشاوره پیش از ازدواج را افزایش دهند. یک ازدواج معقولانه ازدواجی است که پایدار باشد و با مرور زمان میزان پایداری بیشتر شود. ازدواجی را می توان ازدواج موفق نامید که زوجین بواسطه آن به آرامش روحی – جسمی برسند و الفت و محبت میان زوجین بیشتر و بیشتر شود. اگر زوجین از اخلاق، تفاوت های فرهنگی، علائق و توقعات یکدیگر بی خبر باشند مسلما زندگی شان سرانجامی خوشایندی نخواهد داشت. مشاوره پیش از ازدواج مجموعه جلساتی است که طی آن زوجین به شناخت کافی از مرزهای مشترک و تفاوت هایشان دست می یابند.

جلسات مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می کند تمام مشکلات آینده را به طور واضح ببینند. حضور زوجین در این نوع مشاوره به طرز چشم گیری مشکلات پیش رو را کاهش می دهد.

آینده روشن و ازدواج پایدار در گرو مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج مجرایی است که زوجین با عبور کردن از آن می توانند به مقصدی برسند که با واقعیات تطابق دارد. این نوع مشاوره به زوجین کمک می کند واقع بینانه به مسائل مربوط به ازدواج برخورد کنند و از هر گونه رفتار غیر منطقی پرهیز کنند. ازدواج باید بر پایه عقل و عقلانیت شکل بگیرد نه بر اساس احساسات زود گذر و رفتارهای غیر معقولانه.

برای دریافت مشاوره پیش از ازدواج از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمایید.

مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج کمک می کند که زوجین رابطه ای مبتنی بر عقلانیت را شکل دهند. زوجین با حضور در جلسات مشاوره قبل از ازدواج رفتار، گفتار، تصورات و افکارشان را آن طور که هست به اشتراک می گذارند و به طرف مقابل اجازه می دهند واقعیات را ببیند و تصمیمش را بر طبق واقعیت ها اتخاذ کند.

اگر اطرافتان را نگاهی بیندازید حتما زن و مردهایی را خواهید دید که زندگی شان دوام لازم را ندارد و در همان سال های ابتدایی، طلاق را بر ادامه دادن زندگی مشترک ترجیح می دهند. حتی افرادی هستند که در دوران میانسالی یا کهن سالی تصمیم می گیرند ادامه مسیر زندگی شان را به تنهایی طی کنند و از یکدیگر جدا می شوند. ریشه اکثر طلاق ها وجدایی ها در آشنا نبودن زوجین از یکدیگر است. زوجین اگر قبل از شروع زندگی مشترک، یکدیگر را به خوبی نشناسند مطمئنا پس از گذشت مدتی کوتاه به مشکل می خورند.

جلسات مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می کند تمام مشکلات آینده را به طور واضح ببینند. حضور زوجین در این نوع مشاوره به طرز چشم گیری مشکلات پیش رو را کاهش می دهد.

متاسفانه برخی از افراد قبل از ازدواج حقایق را به طرف مقابل نمی گویند و اصطلاحا فیلم بازی می کنند! آن ها برای این که نظر طرف مقابل را جلب کنند بسیاری از واقعیت ها را می پوشانند و مسائل زندگی شان را وارونه جلوه می دهند. پس از ازدواج دود به چشم خودشان می رود و زندگی شان دیر یا زود از هم می پاشد. این قبیل مشکلات، از نداستن سرچشمه می گیرد! مشاوره پیش از ازدواج این نداستن را برطرف می کند. زوجین با حضور در جلسات مشاوره قبل از ازدواج، آگاهی های لازم را کسب می کنند. تصمیمی که بر مبنای آگاهی باشد مسلما بهتر از تصمیمی است که مبنای عقلی ندارد و مبتنی بر احساس است.

مشاوره قبل از ازدواج طرفین را به زندگی ایده آل، سرشار از آرامش، و رابطه عاری از اختلاف و توهین رهنمون می کند. اگر پدر و مادر یکی از طرفین، مخالف پیوند و ازدواج طرفین بود، مشاوره می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

در حضور مشاور صداقت داشته باشید

مشاوره قبل از ازدواج شاهراهی است که به شناخت طرفین از یکدیگر منتهی می شود. مشاوره قبل از ازدواج اگر بر اساس ملاک ها و معیارهای عقلانی و صحیح زیر نظر یک مشاور کاربلد و خبره انجام شود می تواند به آگاهی و شناخت طرفین از یکدیگر کمک کند. لذا زن و مردی که برای مشاوره به یکی از مراکز مشاوره حضوری مراجعه می کنند(یا با یکی از مراکز مشاوره تماس می گیرند) باید اصول و قواعد اخلاقی را رعایت کرده و با صداقت کامل اطلاعاتشان را در اختیار مشاور قرار دهند. هدف از مراجعه به مراکز مشاوره گول زدن و اغوا کردن مشاور نیست! منطقی نیست که افراد با هدف شناخت طرف مقابل به مرکز مشاوره مراجعه کنند اما در رفتار و گفتارشان صداقت وجود نداشته باشد. مشاورانی که در مراکز معتبر مشاوره مشغول به خدمت رسانی هستند با روش ها و متدهای علمی کار کرده اند و یافته های تحقیقاتشان را نتیجه سال ها تلاش شبانه روزی است، در اختیار افراد قرار می دهند. یک مشاور کاربلد، هیچ گاه طرفین را وادار به ازدواج نمی کند و از اهرم فشار یا واژه های “باید و نباید” استفاده نمی کند. او تنها راه را به طرفین نشان می دهد و انتخاب را بر عهده خودشان می گذارد.

مشاوره پیش از ازدواج

نقش والدین در مشاوره پیش از ازدواج

نقش پدر و مادرها در طول زندگی افراد نقشی غیر قابل انکار است. اما این نقش زمانی پر رنگ تر می شود که فرد قرار است در معرض چالش ها و اتفاقات بزرگی قرار بگیرد. ازدواج اتفاقی چالش برانگیز است! البته منظور ما از این جمله این نیست که ازدواج امری ناپسند یا مذموم است. بحث ما این است که اگر افراد هنگام ازدواج گزینه نامناسبی انتخاب کنند، اگر خانواده هایشان تفاوت های زیادی(چه از نظر اقتصادی چه از نظر فرهنگی و غیره) داشته باشند، اگر طرف مقابلشان با آن ها صادق نباشد، آیا ثمره آن ازدواج آرامش خواهد بود؟ آیا چنین ازدواجی دوام خواهد داشت؟ در چنین شرایطی است که پدر و مادر باید به بهترین نحو، واقعیت ها را به فرزندشان نشان دهند و از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند. گاهی پدر و مادر تمام راه ها را برای منصرف کردن فرزندشان به کار می گیرند اما تلاششان بی نتیجه می ماند. اینجاست که می توانند با ترغیب فرزندشان به مشاوره قبل از ازدواج، آینده اش را تغییر دهند. والدین باید به طور کامل فواید مشاوره پیش از ازدواج را به فرزندانشان گوشزد کنند. مشاوره قبل از ازدواج باید فرهنگ سازی شود و خانواده اولین و مهمترین مکان برای شروع فرهنگ سازی است.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله مشاوره پیش از ازدواج آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • هما
    5 سال پیش

    یکی از بهترین مقالاتی بود که تا به حال خوندم. روون و عالی. دمتون گرم سایت خوبیه. یه سوال، این مقاله رو یه روانشناس از مجموعه مشاوره مجیب نوشته؟ چطور میتونم با روانشناسی که این مقاله رو نوشته در ارتباط باشم؟
    لطفا جواب رو ایمیل کنید:
    homasalehi1376@gmail.com

    • سایت زندگی ما
      5 سال پیش

      سلام وقتتون بخیر

      با سپاس از نظر لطف شما

      جهت دریافت مشاوره روانشناسی تخصصی در حوزه ی خانواده و مشاوره پیش از ازدواج، مشاوران سایت زندگی ما با افتخار در خدمت شما هستند.