وابستگی عاطفی خانم ها آن ها را نظر جنسی یگانه پرست می کند ؟

وابستگی عاطفی خانم ها
   

وابستگی عاطفی خانم ها آن ها را نظر جنسی یگانه پرست می کند ؟

اگرچه معمولاً وابستگی عاطفی خانم ها به شخصیت فردی و نوع تربیت بر می گردد اما می توان گفت که زنان در این ارتباط وفادارتر بوده اند. یگانه پرستی زنان به دلایل مختلفی است که شامل غریزه، احساس تعهد و پای بندی به یکسری از اصول و عقاید می باشد. حال آنکه مردان با توجه به ماهیت وجودی خود و به طور انکار ناپذیری تنوع طلب هستند، البته منظور ما این نیست که  همه ی آنها خیانتکار هستند و وفاداری و تعهد اخلاقی برایشان معنا ندارد.

کلمات کلیدی( وابستگی عاطفی|وابستگی عاطفی زنان |دلایل وابستگی عاطفی| اختلال وابستگی عاطفی |مشاوره جنسی و زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

نوع بشر برای بقا و تامین نیازهای جسمی، جنسی و عاطفی خود همیشه نیازمند ارتباط و زندگی با جنس مخالف است. با پیشرفت تکنولوژی در عصر ارتباطات برقراری رابطه با دیگران شکل های مختلفی را به خودگرفته است و با ورود شبکه های اجتماعی به کانون خانواده ها بستر ارتباطی راحت تر و گسترده تری فراهم شده است. که در این بین ممکن است افراد خواسته یا ناخواسته تن به ارتباطات غیر اخلاقی داده و حتی به شریک زندگی خود خیانت کنند.

وابستگی عاطفی خانم ها

آنچه در اینجا می خوانید

در اینجا به تبین عشق و دلبستگی در زنان می پردازیم. سپس وفاداری، تعهد اخلاقی و یگانه پرستی در زنان و نشانه های آن را مطرح می کنیم و در پایان هم به دلایل وفاداری زنان می پردازیم.

و تنها عشق تو را به گرمی یک سیب می کند ماءنوس

وابستگی عاطفی خانم ها

عشق علاقه و احساسی انسانی  است عمیق و غیر قابل توصیف که فرد در یک رابطه نسبت به دیگری دارد .

زنان برای اینکه این احساس خود را نشان دهند کارهای بسیاری را انجام می دهند.مثلاً تمام تلاش خود را می کنند که همیشه در کنار عشق خود حضور داشته باشند.

 زبان بدن او با آن فرد حرف می زند یعنی اینکه در حضور او بیشتر حرکاتش و جهت بدن او به سمت فرد مورد علاقه اش است و با دیدن او همیشه لبخند می زند.

 زنان عاشق همیشه در هر شرایطی برای فرد مورد علاقه ی خود وقت می گذارند.

یک زن عاشق دلباخته تمام تلاش خود را می کند که عشقش را بهتر بشناسد و همه ی علایق و آرزوهای او را بداند و برای انجام و تحقق آنها سنگ تمام می گذارد.

وقتی پای عاشقی در میان باشد زن همیشه از آینده با طرف مقابل صحبت می کند و می خواهد او را با خود همسو کند و برای باهم بودن برنامه ریزی می کند.

بی تابی و بی قراری در حضور فرد مورد علاقه جز جدایی ناپذیر یک زن عاشق است.

گاهی کمی هم حسادت همراه این علاقه ژرف است و این به آن دلیل است که او آن فرد را بیش از هر کس دیگری دوست دارد و  می خواهد.

آنچه که از گفته ها و دانش روانشناسی به دست آمده این است که حس دوست داشتن و عشق بسیار با ارزش و حیاتی برای ادامه زندگی و داشتن روابط پایدار و توام با آرامش است.

شما بانوی عزیزی که مخاطب این مقاله هستید و راه و رسم عاشقی را نمی دانید و اصطلاحاً عاشقی بلد نیستید شما داشتن زندگی سرشار از مهر و دلبستگی را از خود و همسرتان دریغ می کنید. برای اینکه بتوانید عشق و مهر را در زندگیتان جاری کنید و به دنبال آن از تعهد اخلاقی و وفاداری در زندگی خود آسوده باشید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس بگیرید. مشاوران با تجربه ی ما به دلیل دانش و تخصص در زمینه روانشناسی و خانواده بهترین توصیه ها را برای شما خواهند داشت. شما برای بهره مندی از مشاوره های ما بدون نیاز به مراجعه ی حضوری و گرفتن وقت قبلی می توانید باشماره ی ثابتzendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل نمایید. قطعاً ما مشکلات و مسائل شما را بدون جانب داری و قضاوت بررسی و تجزیه و تحلیل می کنیم و با اطلاعاتی که از هویت فردی و شخصی خود در اختیار ما می گذارید شما را در درک بهتر موقعیت و گرفتن تصمیم درست همراهی می کنیم .


خانم های عزیز این مقالات را هم از دست ندهید:

 

شایستگی زن در قلب عاشق و وفادار اوست

وابستگی عاطفی خانم ها

وقتی زنان عاشق کسی می شوند، این احساس عمیق در آنها موجب شکل گیری دلبستگی، تعهد اخلاقی و وفاداری می شود و تمام فکر و وجودشان را متعلق به فرد مقابل می دانند و دیگر کسی حتی اجازه ی قرار گرفتن در چندصد کیلومتری ذهن آنها را هم نخواهد داشت. خلاصه یگانه پرستی در زنان عاشق مثال زدنی است .

زنان وقتی به کسی تعلق خاطر دارند وظیفه ی خود می دانند که نسبت به او متعهد باشند و به هیچ شکلی نه فکری، نه عاطفی، نه جسمی و جنسی به خود اجازه خیانت نمی دهند.

تعهدی که در زنان به واسطه ی عشق  به وجود می آید عاریه ای نبوده و کاملاً خالصانه  و قلبی است تا جایی که در زنان یک افتخار انسانی محسوب می شود.

زن تلاش می کند که همیشه به صورت غریزی و عاطفی وابسته و دلبسته یک مرد باشد و تنوع طلبی در وجود او جایی ندارد. یگانه پرستی زنان امری قابل ستایش است و برای حفظ بنیان خانواده حکم ستون اصلی را دارد البته این را باید گفت که این در زمانی درست و عاقلانه است که فرد مقابل لایق و سزاوار چنین عشقی باشد. اما اگر این احساس متقابل نباشد باید گفت که ادامه ی این روند امری غیر منطقی است و موجب آسیب های روحی و روانی در وجود آن زن می شود.

وفاداری به هزار و یک زبان

وفاداری و تعهد اخلاقی در رابطه یعنی تعلق خاطر کامل و بی چون و چرا به فرد مقابل. زنان وفادار وقتی دلبسته کسی هستند این وفاداری را نه تنها با عدم ارتباط غیر اخلاقی با کسی غیر از فرد مورد علاقه یا همسر خود بلکه با یگانه پرستی و یکی شدن روح و وجودش با او اثبات می کند.

وفاداری زنان باعث می شود که در ارتباطشان با سایر مردها همیشه حدو مرزها را رعایت کنند و این ارتباط از یک تعامل ساده اجتماعی فراتر نرود.

تعهد زنان به واسطه عشق جهات مختلفی را در بر می گیرد. یعنی نه تنها به لحاظ نیازهای روحی و عاطفی خود را در برابر همسرش مسئول می داند بلکه تمام سعی خود را می کند که به لحاظ جنسی هم او را تامین کند و باعث ایجاد رضایت خاطر در او شود. خوشبختانه به دلیل یگانه پرستی در زنان به لحاظ جنسی هم کمتر زن متاهلی است که مسئله ی خیانت از ذهنش بگذرد. حتی اگر هم با همسرش مشکلی داشته باشد برای حل این مشکل دنبال راه های منطقی وعاقلانه می گردد.

زنان وفادار حتی اگر با همسر خود مشکل داشته باشند هم در حضور دیگران از او بد نمی گویند و نکات منفی او را به رویش نمی آورند. آنها سعی می کنند که مشکلات بین خودشان را در خلوت خود حل کنند و اجازه ورود دیگران به حریم خصوصی زندگیشان را نمی دهند.

از دید یک زن مردی را که عاشق اوست تنها امین خود و آغوش امن می داند و رازها و احساسات درونی و شخصی خود را با کسی غیر از او مطرح نمی کند.

 تعهد زنان به واسطه ی عشق و دلبستگی به آنها اجازه نمی دهد که اسرار و رازهای همسر خود را با دیگری در میان بگذارند.

 وفاداری یعنی اینکه زن هیچگاه حرفی نمی زند یا کاری انجام نمی دهد که مجبور به پنهان کردن آن از همسر خود باشد که مبادا با دانستن آن باعث آزار او و به هم خوردن رابطه بینشان شود.

 یگانه پرستی زنان از برقراری هرگونه ارتباط دو نفره پنهانی با جنس مخالف جلوگیری می کند چرا که برای زن همسرش به قدری اهمیت دارد که حاضر نیست به هیچ قیمتی او را آزار دهد.

 وفاداری زنان بیش از  پیش در جایی نمایان می شود که همسرشان همیشه اولویت اولشان است و درست است که زن پدر و مادر، خواهر و برادر، دوستان و آشنایان بسیاری دارد اما در تصمیم گیری های خود و رفتارهایش همیشه همسر خود را در اول در نظر می گیرد .

برای من وفاداری یک انتخاب است نه اجبار

وابستگی عاطفی خانم ها

تحقیقات روانشناسی و جامعه شناسی انجام شده نشان می دهد که وفاداری و تعهد اخلاقی در افراد به نوع دلبستگی آنها بستگی دارد و همین عامل تعیین کننده ای در برخورد او با مسائل فردی، اجتماعی مشکلات و بحران های او در زندگی است.

وقتی این دلبستگی مثبت است زنان در هر شرایطی خود را متعهد می دانند و علی رغم وجود مشکلات تصمیمات احساسی و غیر منطقی نگرفته و به همسر یا شریک عاطفی خود خیانت نمی کنند. پس سطح دلبستگی حدود وفاداری و تعهد زنان به واسطه عشق را مشخص می کند.

یکی  از دلایل یگانه پرستی زنان و کمتر دیده شدن خیانت در آنها این است که آنها به دلیل حس مادری غریزی که دارند نسبت به اطرافیان خود خصوصاً همسر و فرزندانشان احساس مسئولیت می کنند در نتیجه در برابر کوچکترین کوتاهی و خیانت احساس گناه کرده و خود را مقصر می دانند.

دلیل دیگر وفاداری زنان وجود حس مهربانی و شفقت است. این حس معمولاً همراه با شکل گیری اعتماد در رابطه است. آنها ترجیح می دهند که به نیازها و مشکلات خود با آرامش، مهربانی و تعلق خاطر پاسخ دهند از این رو به جای مقابله کردن، خیانت و دوری از همسر تلاش می کنند که با تعامل و هم فکری مسائل را حل کنند. در نتیجه صمیمت  و تعهد زنان به واسطه ی عشق در رابطه آنها حرف اول را می زند. زنان مهربان و عاشق در مواجهه با مشکلات  و دشواری های زندگی به جای فرار از آنها انعطاف پذیر هستند و کمتر دچار آشفتگی های روحی و روانی و عدم تعهد در رابطه می شوند. از آنجایی که تعادل در احساست منفی آنها برقرار است یعنی نه اجازه می دهند که همه ی وجودشان از آن پر شود نه آنها را نادیده می گیرند از قضاوت و تفکرات منفی به دور هستند و تعهد اخلاقی در زندگی زناشویی برای آنها از هر چیزی مهم تر است.

زنانی که ظرفیت بالایی دارند و آستانه تحمل دشواری ها و مصائب در آنها بالا است وفاداری و تعهد اخلاقی در زندگیشان بسیار اهمیت دارد. آنها با استرس ها و اضطراب های پیش آمده مقابله می کنند و به دنبال خلاصی و رهایی از مشکلات به هر قیمتی نیستند.

زنان به دلیل ترس از آبرو و از دست دادن جایگاه خود در نزد همسر ، خانواده و دوستان کمتر مرتکب خیانت می شوند که این ترس هم ناشی از وجود تعهد اخلاقی زنان به دنبال عشق و احترامی است که برای عزیزانشان قائل هستند. نوع دیگری از این ترس نگرانی از عدم امنیت و مورد خشونت واقع شدن از طرف همسر می باشد.

در پس وفاداری زنان یک دلیل مادی و اقتصادی هم وجود دارد. با توجه به اینکه زنان به لحاظ شغلی در رده های پایین تری هستند و درآمدهای کمتری دارند به لحاظ مالی به همسران خود وابسته هستند و در صورت عدم وفاداری و خیانت حتماً حامی مالی خود را از دست خواهند داد.

در پایان از شما می خواهیم حتی اگر در حال حاضر در زندگی زناشویی خود دچار بحران و تنش هستید و متاسفانه برای فرار از آن وارد رابطه با فرد دیگری شده اید گمان نکنید همه چیز از دست رفته و راه بازگشت وجود ندارد. قبل از اینکه رابطه ی شما جدی تر و صمیمی تر از آنچه که هست شود و دیگری نتوانید از آن رها شوید با مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس بگیرید تا شما را در حل این بحران راهنمایی کنند. مشاوران ما به شما برچسب نخواهند زد و برای هیچ یک از کارهایی که انجام داده اید شما را سرزنش نخواهند کرد. آنها در امر مشاوره امانت دار شما خواهند بود و آنچه را که با آنها مطرح می نمایید در اختیار دیگران حتی همسر شما قرار نخواهند داد. ما با گردهم آوردن بهترین روانشناسان و متخصصان علم روانشناسی از سراسر کشور بستری را فراهم آورده ایم تا شما برای تمامی مشکلات و بحران های زندگی خود و حتی امور مثبت و برنامه هایی که برای آینده ی خود دارید بتوانید به ما اعتماد کرده و از کمک های ما نهایت استفاده را نمایید. شما می توانید با شماره ثابتی که در اختیارتان گذاشته شده است از هر نقطه ای از کشور بدون گرفتن صفر یا کد با ما در تماس باشید و به صورت آنلاین با مشاوران ما گفتگو کنید. امید داریم که با همراهی ما عشق، محبت، وفاداری و خوشبختی همچون نسیمی ملایم در همه ی لحظات زندگی شما  در جریان باشد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه