داشتن هدف مشترک در ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

هدف مشترک در ازدواج
   

زمانی که زن یا مردی می خواهد ازدواج کند به این معنا است که او قصد دارد با انتخابی شایسته، شخصی را برگزیند که با معیارها، ملاک ها و ایده آل های او سازگاری دارد. زن یا مردی که به دنبال انتخاب شریک زندگی است سعی می کند فردی را برگزیند که با وی هدف مشترک در ازدواج داشته باشد.

کلمات کلیدی:(هدف مشترک در ازدواج|ازدواج |اهداف در ازدواج )
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

هر چه اهداف طرفین ازدواج به یکدیگر نزدیک تر باشد احتمال این که آن ازدواج، رابطه ای پایدار و بادوام باشد افزایش می یابد. زمانی که بحث کار گروهی پیش کشیده می شود اهمیت هدف مشترک در ازدواج بیشتر می شود. ازدواج هم رابطه ای است که از دو طرف تشکیل شده و به نوعی کار گروهی محسوب می شود.

 

هدف مشترک را جدی بگیرید

اگر طرفین یک رابطه، هدف مشترک برایشان مفهوم با اهمیتی باشد مسلما رابطه شان را راحت تر مدیریت خواهند کرد. هدف مشترک باعث می شود دو نفر در یک راستا گام بردارند و نظرات همدیگر را سرکوب نکنند. زمانی که یک زن و مرد هدف مشترکی داشته باشند تعارض برای شان بی معنی می شود. یا سعی می کنند تعارضاتشان را به گونه ای مسالمت آمیز برطرف کنند. هدف مشترک باعث می شود زن و مرد از مسیر اصلی خارج نشوند و هر لحظه به یکدیگر نزدیک و نزدیک تر شوند. اگر طرفین هدف مشترکی را دنبال کنند به محض این که در مسیرشان دچار مشکل شوند با تعامل و همکاری آن مشکل را برطرف خواهند کرد. همین همکاری و تعامل باعث می شود احساس صمیمیت و علاقه طرفین نسبت به یکدیگر تقویت شود. توصیه اکثر روانشناسان این است که زن و مرد باید قبل از ازدواج، اهدافشان را به دقت بررسی کنند. زن و مردی که وارد یک رابطه درازمدت می شوند بهتر است زمان بیشتری را برای با هم بودن در نظر بگیرند. بهتر است که زوجین، زمانی را برای انجام کارهای لذت بخش دونفره، مانند پیاده روی، ورزش کردن، پخت و پز و غیره اختصاص دهند. کارهای لذت بخش دونفره، به زوجین گوشزد می کند که باید از کوچکترین اتفاقات احساس خوشحالی کنند. این کارهای به ظاهر ساده در واقع نوعی تمرین برای پایبندی به کار گروهی است.

هدف مشترک در ازدواج

این رفتارها، در حقیقت هدف های بسیار کوچکی هستند اما تاثیرشان بر میزان صمیمیت زوجین عمیق و غیر قابل انکار است. همین هدف های به ظاهر ساده باعث می شود زوجین یاد بگیرند که تمام کارها پشتیبان و حامی یکدیگر باشند.

زندگی هیچ گاه روند ثابتی نداشته، ندارد و نخواهد داشت. همه چیز دائم در حال تغییر است. بنابراین یک زن و مرد نباید انتظار داشته باشند که زندگی شان همیشه سرشار از شادی و لذت باشد. کارهای دونفره باعث می شود طرفین بیاموزند که چگونه در سختی ها کنار یکدیگر بمانند. رسیدن به اهداف مشترک بزرگ نیازمند تمرین و ممارست است.

ازدواج معتبرترین و مقبول ترین راه بقای نسل است. زوجین برای مدتی دو نفره زندگی می کنند اما از روز به بعد احساس می کنند که نیاز به نفر سومی هست که به زندگی شان جان تازه ای ببخشد. بهتر است که زوجین قبل از ازدواج، اهدافشان را در زمینه فرزند و فرزند پروری به یکدیگر اطلاع دهند.

اهداف مشترکی که برای زوجین حائز اهمیت است

۱-هدف های مادی (مالی)

هدف های مادی که مترادف با هدف های مالی یا اقتصادی است یکی از مهمترین و اساسی ترین هدف های زندگی مشترک است که بسیاری از زنان و مردان به آن توجه خاصی دارند. تقریبا اکثر زنان و مردان نگاه ویژه ای به مسائل مادی دارند و مادی گرایی جزء لاینفک زندگی بشر است. هر مرد و زنی برای آینده اش، شرایط و وضعیت مالی روشنی را متصور است. در واقع اکثر افراد به دنبال این هستند که نیازهای مادی و مالی شان را بهترین شکل ممکن برطرف سازند. اگر طرفین یک رابطه، به مسائل مادی توجه نداشته باشند و هدف های مالی برای شان مفهوم قابل اتکائی نباشد رابطه شان به مرور زمان تضعیف خواهد شد. زن و مرد باید اهداف مشترک اقتصادی شان را مکتوب کرده و به اطلاع یکدیگر برسانند. آن ها باید برای رسیدن به هدف های مالی شان تلاش کنند چرا که این تلاش ها خشنودی طرفین را در پی خواهد داشت. نشستن در خانه و کار نکردن موجب می شود دو طرف از یکدیگر رضایت نداشته باشند. همین نارضایتی، زمینه ساز مشکلات بعدی می شود.

 

 

۲-هدف های معنوی

اهداف معنوی باعث می شود نوعی تله پاتی بین طرفین برقرار شود و آن ها به شکلی عمیق با روحیات یکدیگر آشنا شوند. به موجب هدف یا اهداف معنوی، زن و مرد از نظر روحی – روانی به یکدیگر نزدیک و نزدیک تر می شوند. زمانی که طرفین در بعد معنویات هدف های مشترکی را دنبال کنند روحیات و افکارشان با هم همسو و موافق خواهد شد. این همسو شدن سبب می شود دلبستگی و عشق و علاقه طرفین تقویت شود. به طور مثال زن و مردی که کمک کردن به یک خیریه برای شان هدف مشترکی باشد با انجام این کار آرامش خاصی را به یکدیگر انتقال می دهند.

 

 

۳-هدف های شادی آور

این یکی از مهمترین نکات است که زوجین باید در نظر داشته باشند. موکدا تاکید می شود که زمان خاصی را برای با هم بودن و خوش گذراندن منظور کنید. دائم درگیر کار و مشغله های فکری و کارهای روتین نباشید و زمانی را برای ورزش کردن، گفت و گوهای دو نفره، گشت و گذار و شادی کردن اختصاص دهید. کار و مشغله همیشه هست و زمان در حال سپری شدن است. پس بخشی از زمانتان را برای شادی و سرگرمی صرف کنید.

هدف مشترک در ازدواج

۴-هدف های مربوط به فرزند و فرزند پروری

ازدواج معتبرترین و مقبول ترین راه بقای نسل است. زوجین برای مدتی دو نفره زندگی می کنند اما از روز به بعد احساس می کنند که نیاز به نفر سومی هست که به زندگی شان جان تازه ای ببخشد. بهتر است که زوجین قبل از ازدواج، اهدافشان را در زمینه فرزند و فرزند پروری به یکدیگر اطلاع دهند. طرفین اگر نظر همدیگر را به خوبی درک کرده باشند در زمینه تربیت فرزند موفق تر عمل خواهند کرد.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه