ازدواج بعد از سی سالگی و دردسرهای آن

ازدواج بعد از سی سالگی
   

ازدواج بعد از سی سالگی چه معایبی دارد؟ ازدواج یکی از سخت ترین تصمیمات در زندگی انسانی است و به همین علت بسیاری تصمیمات خود را تا آنجا که ممکن است برای ترس از تصمیم گیری رد می کنند. یک مطالعه جدید در ایالات متحده به مردم در مورد نیمه دوم دهه سوم  زندگی هشدار می دهد.

کلمات کلیدی:(ازدواج بعد از سی سالگی | ازدواج|اهداف اصلی ازدواج )

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آنها می گویند طلاق مردم در این سنین بیشتر از دیگران است. خانم مشاور ازدواج (شیلای مکینتین استوارت) می گوید ازدواج از اوایل اواسط دهه سی سخت تر از ازدواج کودکی است. شما به زندگی فردی عادت کرده اید و فقط به نیازهای خود پاسخ می دهید. او می گوید مردم پس از سی سال سن بیشتر خودخواهانه  بوده و کمتر کوتاه می آیند، در حالی که خودخواهی نکردن و ترجیحات دیگر به تنهایی اهداف اصلی ازدواج هستند. این مطالعه می گوید که اگر در دهه سوم هستید و ازدواج نکرده باشید، قبل از شروع زندگی مشترک، باید از لحاظ ذهنی آماده و توصیه می شود تا مشاور به شما کمک کند.

مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما اطمینان دهد که شما و شریک زندگی تان یک رابطه قوی و سالم خواهید داشت و به شما فرصتی بهتر برای ازدواجی پایدارتر و رضایت بخش تر می دهد.

اهمیت مشاوره قبل ازدواج برای ازدواج بعد از سی سالگی

ازدواج بعد از سی سالگی

مشاوره قبل از ازدواج برای ازدواج بعد از سی سالگی  در واقع همان چیزی است که شما و همسر آینده شما ممکن است بخواهید به عنوان بخشی از برنامه خود برای ایجاد ازدواجی پایدار و زندگی سراسر از عشق با هم در نظر بگیرید.

در صورتی که شما با یک مشاور حرفه ای ازدواج قبل از ازدواج مشورت کنید، احتمال موفقیت آمیز بودن ازدواج شما و تصمیم گیری درست در این زمینه افزایش خواهد یافت، وقتی که اطمینان حاصل کردید که شما به طور کامل برای ازدواج با شریک زندگی خود آماده شده اید و برای مقابله با هر گونه سوالی و یا مشکلی آماده اید، آن گاه بهتر است که از یک مشاور در این زمینه برای اطمینان خاطر خود مشورت بگیرید. مشاوره از طریق مشاوران ایران نوین همه روزه و حتی در ایام تعطیل از ساعت ۰۹ صبح الی ۱۰ شب صورت می گیرد .

در حالی که مشاوره قبل از ازدواج شاید همان چیزی نباشد که بسیاری از زوج ها به طور علنی در رابطه با آن  بحث می کنند، اما برخی از آمارها (healthresearchfunding.org) وجود دارد که نشان می دهد که این امر به زوج های موفق برای ازدواج موفق کمک شایانی می کند.

  • زوجهایی که قبل از عروسی خود مشاوره می گرفتند، میزان موفقیت زناشویی شان ۳۰٪ بالاتر از کسانی بود که نداشتند.
  • ۴۴ درصد از زوج هایی که ازدواج کرده اند، امروزه با مشاوره قبل از ازدواج موافق هستند.

رابطه میان طلاق و سن ازدواج بخش مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد

با توجه به سازمان ثبت نام، افزایش سن ازدواج، که یکی از عوامل طلاق است، رابطه مستقیم با طلاق دارد، زیرا با سن شخص و شخصیت اجتماعی، ارزش ها و اعتقادات به عنوان اولویت های فرد در یک دوره انتزاعی، توسعه و انطباق در سن پس از سی سالگی می باشد، پس ازدواج سخت تر می شود، و هنگامی که به چالش ها و تنش ها می آید، زوج ها کمتر ازدواج می کنند و حتی گاهی اوقات پشیمان می شوند.

با افزایش سن، انتخاب همسر، مطابق با معیارهای پیشنهادی، مناسبتر خواهد بود. این امر منجر به کاهش تمایل به ازدواج در میان جوانان می شود، زیرا با افزایش سن، استقلال مردم در خانه پدر افزایش می یابد، ازدواج نوعی از  دست دادن می شود. آنها آزادی فردی خود را بیان می کنند و زمان بیشتری برای ازدواج اختصاص می دهند.

مقالات پیشنهادی مجیب

فواید مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

ازدواج بعد از سی سالگی

فواید مشاوره قبل از ازدواج قطعا غیر قابل انکار است. تعریف مشاوره قبل از ازدواج، “مشاوره ای است که به زوج ها کمک می کند تا ازدواج و انتخاب درستی داشته باشند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما اطمینان دهد که شما و شریک زندگی تان یک رابطه قوی و سالم خواهید داشت و به شما فرصتی بهتر برای ازدواجی پایدارتر و رضایت بخش تر می دهد.

علاوه بر این، مشاوره قبل از ازدواج همچنین می تواند به زوج ها کمک کند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنند که عدم حل آن به طور بالقوه منجر به مشکلات یا حتی شکست درازدواج می شود. موضوعات زیر به عنوان تمرکز اصلی مشاوره قبل از ازدواج فهرست می شوند و می تواند به شما در تصمیم گیری درست کمک کنند.

  • امور مالی
  • ارتباطات
  • باورها و ارزش ها
  • نقش ازدواج
  • عشق، صمیمیت و رابطه جنسی
  • کودکان و والدین
  • روابط خانوادگی
  • تصمیم سازی
  • مواجه با خشم
  • صرفزمان کافی

مشاوره قبل از ازدواج برای ازدواج بعد از سی سالگی اغلب توسط حرفه ای ها در طول چند جلسه کوتاه ارائه می شود و ممکن است از زوج ها بخواهند فعالیت های مختلف و تمریناتی را با هم و یا جداگانه انجام دهند تا بهتر بدانند چگونه با یکدیگر رفتار می کنند و سطح سازگاری آنها چقدر است. این تمرینها ممکن است شامل یک آزمون یا پرسشنامه نوشته شده (که در بخش بعدی این مقاله پوشش خواهیم داد) باشد، این پرسشنامه ها، اهداف و زمینه های بالقوه تنش زناشویی را شناسایی می کند.

مشاوره مجیب برای ازدواج بعد از سی سالگی

اگر شما و همسرتان  مشاوره قبل از ازدواج را در نظر دارید، باید خاطر نشان کرد که مشاور رایگان ایران نوین یکی از بهترین های مشاوره در این زمینه خواهد بود. منابع زیادی برای کمک به پیدا کردن مشاور حرفه ای مناسب وجود دارد، و قطعا در نظر گرفتن زمانی برای مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما مهارت هایی بدهد تا به طور موثر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کند، به طور فعال با مسائل بالقوه ارتباط برقرار کنید و احترام متقابل را نسبت به یکدیگر تقویت کنید.

 

این پایه ای را ایجاد می کند که ازدواجی قوی و پایدار را توسعه دهید. از این رو مشاوران ایران نوین برای پاسخگویی به سوالات شما و کمک به شما در هر زمینه همیشه آماده هستند.

لازم به ذکر است که هرچه مجردی افزایش می یابد آنها تمایل به ازدواج و دیگر مسئولیت های زندگی مشترک را قبول نمی کنند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای ازدواج بعد از سی سالگی از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه