نظر روانشناسان درباره ازدواج با مردان بچه دار چیست؟

ازدواج با مردان بچه دار
   

شرایط ازدواج با مردان بچه دار چیست؟ انتخاب شخص مناسب برای شروع یک زندگی که در آن شما دچار نگرانی در مورد همه افراد در سن ازدواج خود هستید امری مهم است. افزایش سن ازدواج دختران و حضور خواستگاران مردی که طلاق گرفته اند خود می تواند مسئله مهمی باشد.
کلمات کلیدی:(ازدواج با مردان بچه دار|مردان بچه دار| معیارهای انتخاب همسر)
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
به گفته پیشوایان دین و قرآن، ازدواج به خوبی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، تا آن جا که در اسلام هیچ چیزی برای خدا خشنودتر از خانه ای که به ازدواج ختم شود نیست (وسایل الشیعه). برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با مردان بچه دار می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات همه روزه این مرکز بهره مند شوید.

  • پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بر این عقیده است که:

ازدواج مناسب و درست سبب خیرخواهی، میزان روزی و رضایتمندی و جوانمردی می شود (ابحارالانوار، ج۳)، و از یک نفر بیزار است که از سنت او اجتناب می ورزد و به عبارت دیگر ازدواج را سبب عفت چشم و شهوت می بیند و آن را به عنوان وسیله عفت و کرامت و پاکدامنی و شرافتمندی معرفی می کند.

ازدواج با مردان بچه دار

بررسی ازدواج با مردان بچه دار

تمایل به خواستن همسر، نیاز به همدمی و هم رازی، داشتن کودک و … تمام و همه نیازهای ذاتی و معنوی انسان است، بنابراین دور بودن از آن و انزوا بر خلاف دستورات الهی و پیشوایان معصوم است و مانع از دستیابی به کمال و معنویت می شود. اما همه این ها موضوع انتخاب مناسب، عقل و منطق است. هر چه که بررسی بیشتر باشد، احتمال همسر و ازدواج موفق تر و شادتر از هر زمان دیگری خواهند بود. بنابراین، مراحل تشخیص ازدواج با مردان بچه دار قبل از ازدواج و آماده شدن برای ورود به آن، همچنین یادگیری و افزایش مهارت های زندگی، به عنوان ضرورت ازدواج موفق محسوب می شود.

معیار انتخاب همسر

توصیه می شود توجه به معیارهای انتخاب همسر و ارتقاء مهارت های زندگی در هر دوره ای، در هر سنی و حتی برای کسانی که مایل به تجدید ازدواج هستند، لازم است. تاخیر در ازدواج، ازدواج مجدد، ایجاد عشق و علاقه قبل از ازدواج، ازدواج فامیلی و ازدواج با مردان بچه دار … هیچ دلیلی وجود ندارد که این امر مهم را نادیده بگیریم (یعنی توجه به انتخاب درست) توجه به معیارهای انتخاب همسر و ارتقاء مهارت های زندگی در هر دوره ای، توصیه شود. جهت کسب اطلاعات لازم در این خصوص با سایت زندگی ما حتی در ایام تعطیل نیز می توانید ارتباط برقرار نمائید و از خدمات آن ها از طریق تلفن ثابت بهره مند شوید.

تجزیه و تحلیل ازدواج با مردان بچه دار

یک دختر ۳۸ ساله چنین یادداشتی را برای ما فرستاد و از ما کمک خواست:

خواستگاری ۴۶ ساله دارم که یک پسر ۱۷ ساله دارد. او را از طریق یکی از بستگانم که با آن ها همکاری کرده ام، ملاقات کردم. در طی ماه هایی که من با او صحبت کردم، من اخلاق، بیان، مسئولیت و آرامش او را دوست دارم. او علت جدایی خود را از همسرش عدم مسئولیت پذیری خودش اعلام کرده است. کسی که او را ( ازدواج با مردان بچه دار ) معرفی کرده بسیار از اخلاق و رفتار این فرد قدردانی می کند، اما هنوز هم در مورد پسر نوجوانش بسیار نگران هستم. من نمی دانم آیا می توانم با او همراه شوم؟ از سوی دیگر، من بسیار نگران تنهایی دراز مدت خودم هستم و من از تنهایی خسته ام.

  • پاسخ به مشاوره ای

در پاسخ به این خانم، می خواهیم اشاره کنیم که چندین نکته به شدت به شما توصیه می شود:

به نظر می رسد که این آقا پس از سال ها زندگی از همسرش جدا شده است و اقدام به طلاق کرده است، بنابراین شناختن انگیزه اصلی طلاق در ازدواج با مردان بچه دار بسیار مهم است. این چه عاملی بود که او پس از تمام این سالها زندگی، از همسرش در سن متوسط جدا می شود، زمانی که همه به آرامش نیاز دارند. در این راستا، با این آقا صحبت کنید و از دلایل روشن و واضح و حتی یک مثال موردی از او بخواهید. با همسر سابق او حتما صحبت کنید و دلایل طلاق از چشم خود این خانم را در نظر بگیرید. بسیار مهم است که اخلاق و روحیه این فرد را بدانید و همسر سابقش منبع خوبی از اطلاعات است.

نکته مهم در ازدواج با مردان بچه دار

نکته مهم دیگر این است که پسر این آقا در اوج تغییرات پرماجرا قرار دارد و مطمئنا با ازدواج پدرش با چالش جدی مواجه است. اگر موافقت کردید ازدواج کنید حتما با فرزندش چندین جلسه مکالمه داشته باشید. او و احساسات او را بشناسید. احساس او را از این ازدواج بررسی کنید که آیا می توانید شما را قبول کند؟ سعی کنید اخلاق و ویژگی های او را بشناسید (به ویژه از طریق پدرش).

نداشتن تجربه ازدواج

در ازدواج با مردان بچه دار به هر حال، شما یک زن جوان هستید که تجربه ازدواج ندارد و به طور طبیعی با یک پسر جوان مواجه خواهد شد برای شما چالش برانگیز است. حتی ما به شما توصیه می کنیم که چند جلسه با یک روانشناس کودک و نوجوان داشته باشید. مسئله ازدواج و تشکیل خانواده بسیار مهم است و مزایای بسیاری دارد. اما مهم ترین مزیت و هدف ازدواج، تشکیل یک خانواده است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و از خدمات آن ها در سراسر ایران بهره مند شوید.

ازدواج با مردان بچه دار

مهمترین نکته در ازدواج با مردان بچه دار

نکته بسیار مهم دیگر این است که براساس نوع سخنرانی این آقا و تعریف و ستایش کسی که او را معرفی کرده است انتخاب نکنید، به این مورد توجه زیادی شود. همه ما، هنگام برقراری ارتباط با دیگران، قطعا بخشی از شخصیت خودمان را سانسور خواهیم کرد. بنابراین رفتار این فرد کاملا طبیعی است که با شما و حتی در محیط کاری خود رابطه مثبتی داشته باشد. رفتار افراد در محل کار نمی تواند تمامیت شخصیت او را منعکس کند. بنابراین، در ازدواج با مردان بچه دار تاکید قوی بر نوع رفتار، اخلاق، روحیات و شخصیت در میان دوستان، آشنایان، همکاران، به خصوص دوستان نزدیک و حتی اعضای خانواده اش را به دقت بررسی نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

هموطنان گرامی و مشترکین عزیز می توانند به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمایند و از خدمات بهترین و برترین مشاوران و روانشناسان از طریق تلفن ثابت بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ازدواج با مردان بچه دار نیز می توانید شماره زیر را بدون گرفتن کد و زدن صفر شماره گیری نمائید.  شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه