استعدادهای کودکان: چگونه والدین می توانند استعدادهای واقعی کودکان را کشف کنند

Crying children on air trips 6 استعدادهای کودکان: چگونه والدین می توانند استعدادهای واقعی کودکان را کشف کنند
   

استعداد های کودکان در ابتدا به دست بزرگترین کارآگاهان جهان یعنی پدر و مادر کشف می شود، پس این کارآگاهان باید به قدری قوی باشند یا خود را قوی کنند که توانایی این تشخیص را داشته باشند.

دنیای امروز به شدت در حال پیشرفت است و به عنوان یک پدر و مادر امروزی باید کاملا بر استعداد های تحصیلی کودکان خود اشراف داشته باشید، که این قدرتمند شدن و تشخیص دادن و در نهایت تشویق استعداد های تحصیلی، هنری و ورزشی نوجوانان مدیون مطالعه کردن، مشورت کردن، فیلم دیدن و بسیاری از کار های موثری است که باید انجام دهید، البته  اگر نگران آینده کودکان خود هستید. در این مقاله قصد نداریم؛ وقت شما را به بیهودگی بگذرانیم، چند راهکار اساسی برای کشف استعداد کودکان را  ابراز می داریم که می تواند برای شما مفید باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعداد های کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

استعداد های کودکان و شروع استعداد یابی والدین

استعداد های کودکان

والدین بهتر است در ابتدای این امر یعنی کشف استعداد های نوجوان خود از کوچکترین علایق فرزندانشان چشم پوشی نکنند. آن ها را در ذهن داشته باشند، اگر مشغله کاری دارید، بهتر است یک صفحه از دفتر یادداشت خود را به آن اختصاص دهند.

این علاقه های کوچک  می توانند یک غذا مورد علاقه مثل ماکارونی باشد، یک ورزش باشد و یا گوشی پزشکی باشد. هر چیز ی می تواند باشد، مهم این است که کوچک ترین نشانه ها را بنویسید. دومین کسانی که می توانند در استعداد یابی فرزندان تان موثر باشند، معلمان و مشاوران هستند. هیچ گاه آن ها را فراموش نکنید و البته آن ها نیز در کنار شما مشاوره ای کامل می توانند بدهند، پس همیاری با آن ها فراموش نشود

واقعا به مانند یک کاراگاه باشید گاهی از کودکان خود سوال بپرسید که به چه چیزی علاقه دارند، البته اگر سوالات غیر مستقیم باشد، بهتر است. اینگونه می توانید اطلاعات زیادی راجع به دختر و پسر خردسال خود دست پیدا کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعداد های کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

استعداد های کودکان و استعداد های طبیعی

در قسمت قبل در واقع کل راهکار هایی که شما والدین باید انجام بدهید، نام بردیم، در ادامه به توضیح تقریبا مفصل هر یک می پردازیم. در ابتدا گفته شد که استعداد های طبیعی و ذاتی هر چند اندک را نباید دست کم گرفت.

بسیاری از مربیان، پزشکان معروف، بازیگران خوش چهره و با استعداد، فوتبالیست ها و فضانوردان به مانند کودکان شما علایقی داشته اند و بعد ها با رشد و پرورش توانسته اند به جایگاهی که اکنون هستند،برسند.

برای این کار شما مسئولیت تقریبا سنگینی دارید، به این دلیل که بیشتر مواقع باید کودک را زیر نظر داشته باشید البته نه به گونه ای که او متوجه و معذب شود.

در واقع سعی کنید یک خانم مارپل زیرک و باهوش باشید. مثلا زمانی که در حال بازی با عروسک خود می باشد و با او مکالمه دارد، ببینید، چه می گوید، از چه حرف می زند.حرکات و رفتار های او را زیر نظر بگیرید و سپس این سوالات را از خود بپرسید:

چگونه پسرم و یا دخترم می تواند از این استعداد استفاده کند، مثلا مکالمه با عروسک و حرف های عجیب و غریب بیشتر مربوط به آینده یک بازیگر، نویسنده و یا یک فروشند و مدیر قهار است. چگونه به او کمک کنم که این استعداد را پروزش و رشد کند؟ چگونه به او کمک کنم که بعدا آن را در زندگی خود به نحو احسن مورد استفاده قرار دهد.

استعداد های کودکان و مشورت یابی

دومین کاری که والدین باید انجام دهند این است که ارتباط خود را با مدرسه، معلمان و انجمن های تربیتی و مشاوران با تجربه از دست ندهید. این افراد کسانی هستند که شما را در یافتن سوالاتی که در بالا از خود پرسیدید؛ می توانند به خوبی پاسخ دهند، بدون اینکه سر در گم شوید و یا  خود و کودک تان از مسیر اصلی منحرف شوید. بنابراین شما به عنوان والدین همین گونه که گفته شد مانند یک کارآگاه خصوصی باید به دنبال کشف و ضبط باشید.

سعی کنید،او را به مکان های جذاب و دیدنی زیادی ببرید، با همسالان خود زیاد برخورد داشته باشند، اینگونه به طرز رفتار او با دیگران، میزان اجتماعی بودن، علایق او نسبت به شرایط پیرامون و عکس العملی که نشان می دهد.بسیار خوب است و دست شما را باز می گذارد برای اینکه بهتر بتوانید به کمک مشاور مربوطه تصمیم درستی با توجه به استعداد او بگیرید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعداد های کودکان به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماسzendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

استعدا کودکان به دنبال کشف پتانسیل کودکان

متاسفانه والدین در بسیاری از مواقع دوست دارند که خیلی زود به نتیجه برسند. در صورتی که مشخص شدن استعداد کودکان و پتانسیل آن ها در زمینه استعدادی که قرار است کار یک عمر آن ها باشد، با یک روز و یک ماه حل شدنی نیست.

اگر وقعا نگرانی راجع به استعداد کودکان دارید و نمی خواهید که بیهوده هدر برود، نیاز است تا تحقیقات خود را کامل کنید، آن ها هر روز به یک چیز و یک جا، به یک فرد و به یک رفتاری  علاقه مند می شوند و یا متنفر می شوند، همه این موارد در کشف استعداد کودکان موثر است.

در واقع  اگر  استعداد های کودکان را به مانند یک مرحله خانه سازی در نظر بگیریم، کشف استعداد های اولیه و ذاتی به مانند گودبرداری می ماند که گاهی برای نقشه کشی درست و اطمینان یافتن از دیگر ساختمان های نیمه کاره مجبور به تحمل و حتی سال ها صبر مهندسین می باشد.

همان طور که در بخش ابتدای راجع به استعداد کودکان گفته شد، کار اصلی را والدین انجام می دهند،پس در این بین می توانید گاهی وقت های مستقیم و غیر مستقیم از خودشان بپرسید که چه چیز دوست دارند.

در زمینه تحصیلی است از او راجع به دروس مختلف سوال کنید و انگیزه او را در برابر هر یک بسنجید. یا از معلمش سوال کنید؛ دقیقا در چه حیطه ای استعداد و علاقه نشان می دهد. آیا از آزمایشگاه راضی است، آیا انشا نوشتن را دوست دارد؛ آیا از محاسبات ریاضی خسته می شود.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

برای پیگیری تعداد کودکان، تربیت صحیح آن ها و خلاصه مشخص کردن مسیر  زنیگی خوب و نتیجه بخش برای آن ها نیاز به تلاش و استمرار دارد.

وقتی اقدام به بچه دار شدن کردیم یعنی اینکه باید پای همه مسائل و اتفاقات زندگی او باشیم، پس بهتر نیست یک آینده ای خوب و درخشان را برایش ترسیم و عملی کنیم.

برای این منظور همان طور که در طول مقاله هم گفته شد اول خود شما والدین باید مسیر اصلی را در جهت کشف استعداد های کودکان طی کنید و در طول این مسیر مشاوران هم همگام با شما قدم بر می دارند و شما را تشویق و یا از عملی باز می دارند.

برای مشورت گرفتن از مشاوران مرکز مجیب می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل با شماره  zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه