اختلال قماری بازی شناخت کامل آن

اختلال قمار بازی
   

حدود سه درصد بزرگسالان در سوئد اختلال قمار بازی و اعتیاد دارند. مشکل قمار غیرقابل کنترل است و عواقب منفی در زندگی دارد. می تواند به سلامت و زندگی اجتماعی آسیب برساند و مشکلات مالی ایجاد کند. کسی که دارای مشکل قمار است با خطر اعتیاد به قمار روبرو است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با سایت زندگی ما در ارتباط باشید.

بررسی اختلال قمار بازی

اعتیاد به قمار یا سندرم قمار یک بیماری روحی است که با اعتیاد به الکل و مواد مخدر قابل مقایسه است. در این اعتیاد، درست مثل هر نوع اعتیاد دیگر، سیستم مغز ضعیف است. تشخیص بیماری مبتنی بر این واقعیت است که یک فرد سعی دارد قمار را ترک کند اما موفق نشده و احساسات خود را از بی حوصلگی و سرخوردگی می داند. سایر علائم اعتیاد به اختلال قمار بازی می تواند با بدست آوردن پول بیشتر باشد، تمایل به انتقام از دست رفته و دائما در مورد قمار و یا فکر راه های دریافت پول بیشتر برای قمار بازی باشد. برای مثال، بسیاری از افراد به خاطر احساسات منفی قمار می کنند تا اضطراب آنها کاهش یابد.

شیوع اختلال قمار بازی در افرادی که دچار اختلال مصرف مواد هستند بیشتر است. همچنین ۱۱ تا ۱۹ درصد از بیماران مبتلا به سوءمصرف مواد دچار قماربازی بیمارگونه نیز هستند.

تاثیر اختلال قمار بازی بر زندگی

اعتیاد به قمار در مورد خود بیمار و وابستگان آن بسیار تاثیر گذار است. معمولا شخص معتاد به خانواده و دوستانش دروغ می گوید تا اعتیاد خود را پنهان کند. در طول زمان، اغلب بستگان آن ها هستند که باید مشکلات مالی ناشی از اختلال قمار بازی او را حل کنند که بر روابط موجود تاثیر می گذارد. هنگامی که قمار مهم ترین مسئله شد، ارتکاب جرائم نیز آسانتر می شود. این شیوه زندگی می تواند باعث شود که فرد قمارباز برای کار یا تحصیل دچار مشکل شود. شما می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از خدمات تلفنی سایت زندگی ما با برترین متخصصان استفاده نمائید.

اختلال قمار بازی

بررسی بهبود پذیری اختلال قمار بازی

اعتیاد به قمار یک مشکل رو به رشد در سلامت عمومی است و منجر به تصویب یک قانون جدید شده است. از ۲ ژانویه ۲۰۱۸ افرادی که دارای مشکل قمار هستند همانند افرادی که دارای سوء مصرف الکل و مواد مخدر هستند دارای حق هستند. همچنین مسئولیت جامعه برای جلوگیری از مشکلات قمار بیشتر است. اختلال قمار بازی در بسیاری از موارد بر زندگی تاثیر می گذارد. آنچه که برای بهبود فرد با خویشاوندانش ضروری است، قطع قمار است. پشتیبانی و گفتگو با دیگر افراد معتاد می تواند سودمند باشد و بتواند تنهایی را پاک کند. مشارکت در چیزهای دیگر که ارزشمند هستند، باعث جلوگیری از تمرکز ذهنی قمار می شود.

شناخت انواع قماربازان
قماربازان به سه دسته تقسیم می شوند. قمار بازی تفریحی، آنها سرگرم کننده هستند و به طور کلی آن را با دوستان خود انجام می دهند. آنها چیزی را که می توانند هزینه کنند، به خطر نمی اندازند. آنها باخت را به عنوان بخشی از بازی می دانند. قمار آنها با کار یا زندگی خانوادگی تداخل ندارد. اختلال قمار بازی در این افراد کمتر دیده می شود اما اگر از حد بگذرد می توانند به آن دچار شوند.

اختلال قمار بازی حرفه ای

قمارباز حرفه ای، در این مورد قمار برای پول، نه برای هیجان یا برای اجتناب از فرار از مشکلات. آنها خطرات غیر ضروری را قبول نمی کنند و معمولا زمانی که پیش می روند، قمار را متوقف می کنند. بسیاری از معتادان قمارباز ادعا می کنند که قماربازان حرفه ای هستند، اما قماربازان حرفه ای با قمار مشکل ندارند؛ آنها همیشه در پایان ماه یا سال پیش هستند، در حالی که افراد مبتلا به اختلال قمار بازی تقریبا همیشه عقب هستند. گرچه بسیاری از قماربازان حرفه ای در طول زمان به معتادان قمار تبدیل می شوند.

شناخت و بررسی قماربازان پاتولوژیک

قماربازان آسیب شناسی، افرادی که به قمار بسیار معتاد هستند، به عنوان قمارباز اجباری یا آسیب شناسی شناخته می شوند. انجمن روانپزشکی آمریکایی اعتیاد به قمار را به عنوان یک اختلال روانشناختی مرتبط با کنترل شناخته است. با توجه به تعریف، مقاومت در مقابل کنترل در بیماران مبتلا به اختلال قمار بازی یعنی در مقابل احساسات و وسوسه هایی که برای خود یا دیگران مضر هستند، هیچ مقاومتی ندارند. قماربازان پاتولوژیک، دارای ناتوانی مزمن و پیشرفته هستند تا بتوانند از تاثیرات قمار و قماربازی که موجب ضعف، اختلال، آسیب به امور شخصی، خانوادگی و یا حرفه ای خود می شوند، مقاومت کنند. فعالیت های ذهنی، اجباری و قمار در زمان های استرس زا افزایش می یابد. مسائل مربوط به بدهی، غفلت و فعالیت های غیرقانونی به منظور فراهم آوردن پول ناشی از قمار، رفتار قمار را تشدید می کند.

اختلال قمار بازی

آشنایی با شیوع اختلال قمار بازی

هنوز آمار جهانی در مورد اختلال قمار تهیه نشده است اما مطالعات حاکی از آن است که این اختلال در مردان و جوانان بیشتر از زنان و سالمندان است. شیوع اختلال قمار بازی در افرادی که دچار اختلال مصرف مواد هستند بیشتر است. همچنین ۱۱ تا ۱۹ درصد از بیماران مبتلا به سوءمصرف مواد دچار قماربازی بیمارگونه نیز هستند. در سوابق خانوادگی قماربازان میزان سوء مصرف مواد و اختلالات افسردگی بالاتر از جمعیت عمومی است. اغلب یکی از والدین یا وابستگان تأثیرگذار بیمار دچار اختلال قمار است. ضمنا شما قادر هستید به صورت تلفنی با سایت زندگی ما در ایام تعطیل نیز ارتباط برقرار کنید و یک مشاوره با کیفیت تلفنی را تجربه نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

علت اختلال قماربازی

عوامل روانشناختی مانند دسترسی به فرصت های قمار در نوجوانی یا فضای رقابتی، مادی گرا بودن و رفتار محتاطانه خانواده، می توانند نقش مهمی در توسعه اختلالات قمار داشته باشند. روانکاوی همچنین بر برخی از مشکلات اساسی شخصیت تاکید دارد. قمارکنان تمایل ناخودآگاه دارند و قمار را برای از بین بردن احساس ناخود آگاه گناه، بازی می کنند. یک نظر دیگر در مورد اختلال قمار بازی این است که قمار بازان، افرادی هستند که خود شیفته اند و خیال می کنند که آنها می توانند حوادث را کنترل کنند. عوامل زیست محیطی نیز در این مورد دخیل است و می تواند تاثیر داشته باشد.

هموطنان گرامی که قصد انجام مشاوره با برترین متخصصان کشور را دارند می توانند به صورت تلفنی و همه روزه در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و یک مشاوره با کیفیت را تجربه نمایند. جهت برقراری تماس و مشاوره در خصوص اختلال قمار بازی از سراسر ایران با شماره زیر تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه