نحوه ارتباط با بیماران اعصاب و روان چگونه است؟

بیماران اعصاب و روان
   

همه ما عباراتی مانند روانی، دیوانه، بیماران اعصاب و روان و غیره را شنیده ایم. این اصطلاحات حتی برای شوخی کردن و گاهی هم توهین به یکدیگر استفاده می شود. اما همان طور که از لحاظ جسمی بیمار می شویم، گاهی اوقات سیستم ذهنی ما نیز دچار مشکل می شود.

در این مورد، ما از اصطلاح بیماری روحی یا اعصاب استفاده می کنیم. بیماران اعصاب مانند بیماران دیگر نیاز به درک و همدلی از جامعه دارند، بنابراین، با افزایش آگاهی درباره ماهیت اختلالات روانی، قدمی در جهت کاهش درد و تفکیک این بیماران خواهیم داشت. لازم به ذکر است که می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز تماس بگیرید و در این رابطه از اطلاعات برترین مشاوران کشور بهره مند شوید.

آشنایی با بیماران اعصاب و روان

بیماری روانی هر ساله نسبت زیادی از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد و هزینه های زیادی را برای افراد و نظام سلامت جامعه به همراه می آورد. معمولا اطلاعات زیادی در مورد این نوع اختلالات در دسترس افراد مبتلا و یا خانواده هایشان وجود ندارد. خود مردم، با توجه به اعتقادات دروغین در مورد بیماری های روانپزشکی و بیماران اعصاب و روان، این افراد به موقع به دنبال درمان نمی روند و اطلاعات درستی درباره ماهیت بیماری خود ندارند.

بیماران اعصاب و روان

شناخت بیماران اعصاب و روان

همه ما دوره های افسردگی، غم و اندوه، خشم، یا اضطراب را در طول زندگی تجربه کرده ایم. بسیاری از ما طعم تنهایی در زندگی، شک و تردید در مورد ارزش ها، ناامیدی ویأس داشته ایم. اما آیا در همه موارد دچار این اختلال روانی شدیم؟ یا فقط یک حالت انتقالی و واکنشی به چیزهای ناخوشایند زندگی را تجربه کرده ایم؟ برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه می توانید از خدمات آنلاین و تلفنی سایت زندگی ما استفاده نمائید که در تمام طول هفته حتی روزهای تعطیل نیز مشاوران از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب پاسخگوی شما عزیزان هستند.

درمان بیماران اعصاب و روان

به طور کلی، برای درمان اختلالات روانپزشکی و اختلالات روانی، چهار رویکرد عمومی استفاده می شود:

رویکرد زیست شناختی

در این روش، نارسایی های عصبی یا اختلالات ژنتیکی مسئولیت اختلالات روانی را بر عهده دارند و برای درمان آن ها از طیف گسترده ای از داروها استفاده می شود.

در برخورد با بیمار روانپزشکی، رفتار افراد باید صبر و شکیبایی لازم را داشته باشد. ما هرگز نباید به بیماری روانشناختی با پرخاشگری، خیانت و تحقیر نگاه کنیم؛ ما باید اعتماد به نفس و صبر خود را حفظ کنیم که پایه اصلی سلامت روان است و آن را به آن ها نیز انتقال دهیم.

روش روانکاوی

بر پایه رویکرد روان شناختی به اختلال روحی، بر اساس وجود اختلافات ناخودآگاه است که معمولا از دوران کودکی اتفاق می افتد و براساس مکانیسم های دفاعی، برای حل اضطراب که ناشی از تحریک سرکوبگر و هیجان است. در این رویکرد فرض می شود که یادآوری و بازیابی درگیری ها و هیجان های ناخودآگاه به آگاهی منجر به از بین بردن نیاز به استفاده از دفاع روحی و در نتیجه بهبود بیماران اعصاب و روان می شود.

رویکرد رفتاری

رویکرد رفتاری به بررسی چگونگی ترس با شرایط خاص و همچنین نقش تقویت در ایجاد و پایداری رفتارهای نامناسب می پردازد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید و یک مشاوره تلفنی با کیفیت را نیز تجربه کنید.

رویکرد شناختی

رویکرد شناختی برخی از اختلالات روانی را به دلیل نقص و شکست پروسه های شناختی و بهبود آنها با ایجاد تغییرات شناختی ممکن می داند. در این رویکرد، به جای تکیه بر انگیزه های پنهان و مخفی و هیجان ها و درگیری ها، فرآیندهای ذهنی آگاهانه مورد نظر قرار می گیرند.

آموزش خانواده

آموزش خانواده صرفا یک درمان برای بیماران اعصاب و روان نیست، اما همراه با سایر درمان ها، درمان دارویی و درمان روانشناختی می تواند کمک زیادی به بیمار کمک کند. در این روش، اعضای خانواده با جلسات با جنبه های مختلف بیماری آشنا می شوند و یاد می گیرند چگونه به درستی با مشکلات و رفتار بیمار برخورد کنند.

نحوه برخورد با بیماران اعصاب و روان

بیمار از لحاظ ذهنی و احساسی حمایت کنید و در صورت امکان او را تنها رها نکنید.

  • با بیمار بحث نکنید و سعی نکنید اشتباهات او را ثابت کنید.
  • هرگز با نیروی اجبار و فشار، کاری را به او تحمیل نکنید.
  • اگر علائم بیماری دارید مانند پرخاشگری، بی حوصلگی، افکار خودکشی، باید با یک روانپزشک صحبت کنید.( سایت زندگی ما)
  • اگر نمی خواهید موضوعی را بیماران اعصاب و روان بدانند، هرگز در مورد آن در برابر او صحبت نکنید و یا حتی زمانی که او خواب است.
  • در کار روزانه او انعطاف پذیری داشته باشید و توانایی بیمار را در نظر بگیرید.
  • به بیمار اجازه دهید مایل به انجام کاری باشد. فقط مراقب خودت باشد.

اجتناب از قرار دادن چاقو، کارد و چنگال، قیچی و تجهیزات تیز در مرحله حاد بیماری.

بیماران اعصاب و روان

رفتار های صحیح با بیماران اعصاب و روان

رفتارهای صحیح در برخورد با این بیماران چیست؟

در برخورد با بیمار روانپزشکی، رفتار افراد باید صبر و شکیبایی لازم را داشته باشد. ما هرگز نباید به بیماری روانشناختی با پرخاشگری، خیانت و تحقیر نگاه کنیم؛ ما باید اعتماد به نفس و صبر خود را حفظ کنیم که پایه اصلی سلامت روان است و آن را به آن ها نیز انتقال دهیم. بیماری روحی دارای چرخه خاص خود است. این بدان معنی است که می تواند از اختلالات سبک و کوچک تا بحران های اصلی و رفتاری بزرگ پیش برود. افراد با بیماران اعصاب و روان، با توجه به ویژگی های بالینی و نوع بیماری، نیاز به یک روش خاص دارد. همچنین صبر و شکیبایی در برخورد با یک بیمار روانی، کمک زیادی به بهبودی او خواهد کرد.

مقالات پیشنهادی مجیب

درمقابل بی حوصلگی و عدم صبر، می تواند این بیماری را تشدید کند.

از سوی دیگر، صحبت کردن با بیمار در مورد هر موضوعی که او دوست دارد، باعث می شود او آزادانه صحبت کند و این باعث ایجاد ارتباط صمیمانه بین شما و بیمار می شود.

درمان نباید ناامید کننده باشد اطمینان به بیمار اطمینان دهید که می خواهید رابطه صمیمی با او برقرار کنید.

خانواده ها و هم وطنان عزیز می توانند برای دریافت مشاوره تخصصی با برترین مشاوران و روانشناسان کشور با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات لازم و بیشتر در رابطه با نحوه برخورد با بیماران اعصاب و روان می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روزهای تعطیل نسبت به دریافت مشاوره اقدام نمائید. برای برقراری ارتباط با این مرکز شماره زیر را بدون زدن کد یا صفر بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه