کنترل کردن خشم در خیابان

New Project 73 کنترل کردن خشم در خیابان
   

زندگی روزهای سخت و آسان زیادی دارد. زمان هایی در روزهایمان وجود داد که خشمگین می شویم. همه می دانیم که همیشه کنترل کردن خشم نمی تواند ساده باشد. ممکن است روز سختی را گذرانده باشید و اتفاقاتی که در اطراف و خیابان برای شما رخ دهد، شما را عصبانی تر کند. اما مسئله آن است که کنترل هیجانات در شرایط مختلف می تواند حائز اهمیت باشد. در این مقاله به بررسی روش های کنترل کردن خشم در خیابان خواهیم پرداخت. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که :

  • بوق ماشین های اطراف
  • رانندگی نادرست
  • و …

می تواند شما را خشمگین کند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کنترل خشم در خیابان

خشم و اهمیت کنترل آن

  • ممکن است شما فردی باشید که عموما خشمگین است.
  • ممکن است شما فردی آرام باشید که در زنجیره ای از اتفاقات ناگوار افتاده است.
  • ممکن است فشارهای زندگی زیاد شده باشند
  • و …

چیزی که مهم است آن است که ممکن است در خیابان :

  • با شندین جمله ای
  • با صدای بوق بلندی
  • با رانندگی نادرست دیگران
  • با یک تصادف کوچک
  • و …

از کوره در روید و خشمگین شوید. کنترل کردن خشم در خیابان و روش های آن می تواند در اینجا به شما کمک کند. خشم احساس مثبتی می تواند باشد. به عبارتی خشم جز هفت هیجان اصلی در انسان است. اگر بدانید از آن چگونه و چطور استفاده کنید. این هیجان می تواند به شما در زندگی کمک کند.

همان مقدار که خشم کنترل شده می تواند مثبت باشد، خشم کنترل نشده می تواند مشکل ساز نیز باشد. گاهی ممکن است منجر به تهاجم و یا اختلافات فیزیکی شود.

کنترل خشم شما در جلوگیری از گفتن یا انجام کاری که ممکن است بعدا از آن پشیمان شوید کمک خواهد کرد. توصیه می شود قبل از افزایش خشم از استراتژی هایی برای کنترل آن استفاده نمایید.

کنترل کردن خشم در خیابان

کنترل کردن خشم در خیابان : یک – شمارش معکوس

شاید به نظر عجیب بیاید اما شمارش معکوس می تواند در جلوگیری از خشم به شما کمک کند. از ۲۰ تا به یک بشمارید. محققان نشان داده اند که هنگامی که شما مشغول شمارش هستید، ضربان قلب کاهش خواهد یافت. که در پایین آوردن خشم تاثیر گذار است.

کنترل کردن خشم در خیابان : دو – عمیق نفس بکشید

زمانی که شما خشمگین می شوید، تنفس شما سطحی تر و تندتر می شود. معکوس کردن این روند خشم شما را کاهش خواهد داد. از این رو توصیه می شود که عمیق و آرام تنفس کنید. تنفس در دم بهتر است از بینی و در بازدم از دهان باشد.

کنترل کردن خشم در خیابان : سه – کلمات آرام کننده را استفاده کنید

از کلمات یا عبارات آرام کننده استفاده کنید. زمانی که خشمگین است کلمات آرام کننده را دوباره و دوباره تکرار کنید. از جمله این کلمات می توان به :

  • آرام باش
  • همه چیز درست می شود
  • این سختی ها هم نیز می گذرد
  • راهی برایش حتما وجود داد
  • من میتوانم این مسئله را حل کنم
  • بقیه ادم ها هم مشکل دارند
  • و …

اشاره کرد.

همان مقدار که خشم کنترل شده می تواند مثبت باشد، خشم کنترل نشده می تواند مشکل ساز نیز باشد. گاهی ممکن است منجر به تهاجم و یا اختلافات فیزیکی شود.

کنترل کردن خشم در خیابان : چهار – موقع رانندگی فکر نکنید

بهتر است زمانی که رانندگی می کنید یا در خیابان هستید برای آرامش و سلامت خود و دیگران هم که شده به مشکلات برای مدتی فکر نکنید. تحقیقات نشان می دهد مشوش بودن ذهن می تواند بیش از نیمی از تمرکز انسان را کم کند که خود می تواند باعث مشکلات زیادی در خیابان اعم از تصادف و یا رانندگی نامناسب باشد.

کنترل کردن خشم در خیابان : پنج – اهنگ آرام گوش دهید

اجازه دهید موسیقی شما را از احساسات منفی دور کند. موسیقی های مورد علاقه خود را بگذارید. ( از گوش دادن به موسیقی های متال خود داری کنید ). تحقیقات نشان می دهد که موسیقی تاثیر مثبتی بر روی ذهن افراد دارد و می تواند تاثیر زیادی در آرام شدن افراد داشته باشد.

کنترل کردن خشم در خیابان : شش – بدانید که دیگران نیز مشکلاتی دارند

افرادی که در خیابان مانند شما هستند نیز مشکلات خاص خودشان را دارند. هیچ زندگی بدون مشکل وجود ندارد. زمانی که عصبانی می شوید این مسئله که مخاطب شما نیز مانند شما با مشکلات زیای ممکن است دست و پنجه نرم کند را به خاطر بیاورید. اگر با این دید پیش بروید که هموطن شما نیز در زندگی سختی می کشد، کنترل کردن شرایط برایتان راحتتر خواهد شد. و می توانید به راحتی از کنار خیلی از اتفاقاتی که در خیابان می افتد بگذرید.

کنترل کردن خشم در خیابان : هفت – یک نشانه توقف تصور کنید

تحقیقات نشان می دهد که نماد جهانی توقف می تواند شما را در زمان عصبانیت آرام کند. به همین منظور روانشناسان توصیه می کنند تا یک نشانه توقف برای خودتان تصور کنید. این کار ممکن است جلو خشمگین شدن بیشتر را بگیرد.

کنترل کردن خشم در خیابان : هشت – با دوستانتان صحبت کنید

خانواده، همسر و دوستان علاوه بر روزهای شاد برای روزهای سخت نیز در کنار شما حضور دارند. از ناراحتی ها و مشکلات خود با آنها سخن بگوید. این کار باعث تخلیه روانی شما خواهد شد. این تخلیه روانی نشانه ضعف نیست. انسان در برخی مواقع نیاز به حضور دیگران و پشتیبانی آنها دارد. این پشتیبانی می تواند تاثیر خوبی بر روی روان فرد داشته باشد.

مقالات پیشنهادی مجیب

کنترل کردن خشم در خیابان : نه– مراجعه به مشاور

گاهی دوستان و خانواده نمی توانند در حل مشکلاتی که باعث خشم در شما شده اند کمکی کنند. در این حالت از مراجعه به مشاور غافل نشوید. مشاور به حرف های شما گوش می دهد، این مسئله به شما در تخلیه روانی کمک خواهد کرد. علاوه بر آن با استفاده از تجربه زیادی که دارد می تواند به شما در حل مشکلات و ریشه یابی آن ها کمک کند.

مرکز مشاوره تخصصی مجیب با سال ها تجربه در زمینه مشاوره فردی، برای حل مشکلات و ریشه یابی مسائل در کنار شما خواهد بود. مشاوران در سایت زندگی ما به حرف های شما گوش می دهند، مسائل را بررسی می کنند و برای حل مشکلات به شما راه حل هایی را ارائه می نمایند. مشاوران این مرکز تا بهبود شرایط در کنار شما خواهند ماند.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه