چگونه دوستی های خود را محکم تر و بلند مدت تر کنیم؟

دوستی های بلند مدت
   

دوستی های بلند مدت عمیق تر می شوند، انتظارات نیز بیشتر می شوند. بنابراین، ممکن است گاهی اوقات به پیروی از اعتقادات نرسیده باشند. اگر کسی بتواند دوستش داشته باشد یا از او حمایت کند، می تواند چیزی را انجام دهد که احساسات دوستش را آسیب نزند، بدون شک، کار بزرگی انجام داده است.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یکی از مهارت های کلیدی که ما باید در دوستی ها ایجاد کنیم، این است که بتوانیم تشخیص دهیم که چه وقت می توانیم خود را در رابطه با دوست خود گرفتار نسازیم. معمولا دلیل آن هم این است که شما با چیزی مخالف هستید یا اینکه نمی توانید مشکلی از مشکلات دوستانتان را حل کنید. این نیاز به کنترل شخصی زیادی دارد. جهت دریافت مشاوره در این خصوص و همچنین کسب اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور به صورت تلفنی بهره مند شوید.

اگر می ترسید ملاقات کنید یا احساس شرم می کنید، ابتدا یک یادداشت برای او ارسال کنید. لطفا توجه داشته باشید که در مورد شرایط پیش آمده متاسف هستید و آرزو می کنید که دوباره با او ملاقات کنید.

بررسی دوستی های بلند مدت

فرض کنید دوست شما از شما بخواهد با چیزی که به نظر شما اشتباه است همراه او باشید. در چنین وضعیتی، معمولا رفتاری از هر یک از شما سر خواهد زد. با این حال، اگر می خواهید برای او مفید باشید، نیاز به مشاوره یا نصحیت برای او دارید. به دوستان خود کمک کنید تا به شناخت نفس برسند. نقطه نظرات خود را غیرمنتقدانه بیان کنید. اطمینان حاصل کنید که آنچه را که بهترین حدس برای اوست، پیدا می کنید. دوستان اغلب می توانند با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند بدون آنکه دوستی آنها خراب شود. در ادامه برای اینکه دوستی های بلند مدت خود را محکم تر و طولانی تر کنید با ما همراه باشید.

دوستی های بلند مدت

محکم کردن دوستی های بلند مدت

آیا بین شما و دوستتان مشکل بوجود آمده است؟ آیا سخت است که عذاب قدیمی را فراموش کنید؟ کسی که می تواند با چنین مشکلاتی مبارزه کند و از دست دادن یک دوست را برای دوستی و به منظور بهبود دوستی به خطر اندازد، کسی است که موفق به ایجاد و حفظ ارتباطات دوستانه می شود. ارتباطات دوستانه و روابط بی شائبه با انسان های پاک، برکت خداوند است که امروزه به دلیل مشاغل خاص، کم و بیش از هم جدا شده است. در رابطه با دوستی های بلند مدت یک خاطره برایتان خواهیم گفت، دوستی شرح میداد، سال ها پیش به یک کشور اروپایی برای تحصیل رفتم. محل اقامت من نزدیک دانشگاه بود و من و ۵ دانشجوی دیگر در این خانه بودیم. برای من که یک ایرانی بودم رفتار خشک آن ها کمی غیر قابل تحمل بود…

مقالات پیشنهادی مجیب

راه حل و تصمیم مناسب

من تصمیم گرفتم  برای ایجاد دوستی های بلند مدت و دوستی قوی کاری بین آن ها ایجاد کنم. من برای اولین بار یکی از دوستانم را برای شام دعوت کردم و بعد از مدتی هرکس را به بهانه آمدن شب سال نو دعوت به شام کردم. در شام همه از غذای اصیل ایرانی تعریف کردند و من ابراز تمایل می کردم که اگر آنها موافقت کردند ما، ماهی یک بار این مراسم شب شام کوچک را بدهیم. پس از مدت کوتاهی ما برنامه خود را تنظیم کردیم تا بتوانیم همگی با هم شام بخوریم.

نتیجه دوستی های بلند مدت

در پایان سال تحصیلی، دوستی شش نفری ما خیلی صمیمی شد، ما تصمیم گرفتیم که در سال تحصیلی بعدی نیز در این خانه باقی بمانیم. اکنون، پس از ۲۵ سال، هنوز هم با ایمیل، تلفن و پیامک باهم در تماس هستیم. در حال حاضر هلن و ماریا که ایرلندی بودند به ایرلند بازگشتند، تریسا اسکاتلند و در استرالیا ساکن است و جانت و ملانی نیز در انگلیس مستقر هستند و ما هنوز هم در ارتباط هستیم. همچنین شما می توانید برای درک بهتر و کسب آگاهی بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما تماس حاصل نموده و از خدمات آن ها در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل نیز بهره مند شوید.

اعتقاد و عقیده برای دوستی های بلند مدت

من معتقدم زمانی که انسان ها، با ملیت های مختلف و تربیت های متفاوت و آداب و رسوم متفاوت قادر به حفظ ارتباط دوستانه خود به صورت گرم و صمیمانه هستند، چرا نتوانند با هم وطن و هم زبان خود ارتباط برقرار کنند. هر بار مسئله ای باعث شد که کدورتی پیش بیاید، فکر کنیم که بهار نزدیک است و ما باید خانه تکانی کنیم و همان گونه که برای پاک سازی از سال نو، خانه و سرای خود را از گرد و غبار پاکسازی می کنیم، سرای دلمان را نیز از جاافتادگی و کینه و کدورت برای داشتن دوستی های بلند مدت پاک کنیم و اجازه ندهیم لذت هم صحبتی و دوستی با یک دوست را به خاطر کدورت جزیی، از دست بدهیم.

دوستی های بلند مدت

چند نکته برای دوستی های بلند مدت

به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

  • گاهی اوقات، تنها چیزی که می تواند آشفتگی و کدورت را از بین ببرد، دیدار و قرار ملاقات است. به دیدار یکدیگر بروید و درباره مشکل خود صحبت کنید. این باعث می شود که این بار شما به موضوع با دید بازتر نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که این مسئله در واقع چیزی کم و درواقع سوء تفاهم بوده است.
  • با دوستان خود صادق باشید و به اجمال نظرات خود را بیان کنید و دوستان خود را با افکار و عقاید خود برای داشتن دوستی های بلند مدت بیان کنید. فکر نکنید که پس از مشکل، این یک بحث ساده و آسان است. به هر حال، گاهی اوقات فراموش کردن کدورت نیاز به زمان بیشتری دارد.
  • سعی کنید احساس بخشش خطای طرف مقابل و علاقه به دوست را در خود تقویت کنید. با انجام این کار، شما آماده هستید که اگر واقعاً خطا از طرف دوست شما باشد، او را ببخشید و روابط خود را بهبود بخشید.

اگر می ترسید ملاقات کنید یا احساس شرم می کنید، ابتدا یک یادداشت برای او ارسال کنید. لطفا توجه داشته باشید که در مورد شرایط پیش آمده متاسف هستید و آرزو می کنید که دوباره با او ملاقات کنید.

عزیزانی که می خواهند یک مشاوره تلفنی با کیفیت را تجربه کنند و از خدمات سایت زندگی ما بهره مند شوند می توانند به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مرکز تماس حاصل فرمایند و از خدمات روانشناسان به صورت آنلاین و تلفنی استفاده نمایند همچنین برای کسب اطلاعات لازم و بیشتر در رابطه با دوستی های بلند مدت نیز می توانید با شماره زیر بدون گرفتن کد و زدن صفر با خط ثابت تماس بگیرید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه