مشاوره کنترل فوبیا از نوع دائمی را کاملا جدی بگیرید

مشاوره کنترل فوبیا
   

مشاوره کنترل فوبیا یکی از مشاوره های جدی در طول زندگی شخصی هر کسی باید باشد. فوبیا را به طور قطع همگی ما داریم؛ اما متناسب با درجه و اهمیت آن متفاوت هستند و چقدر خوب است که مشاوره کنترل فوبیا را در همان مقطع ابتدایی که چندان در روح و جسم ما رخنه نکرده و مورد آزار و اذیت روحی و جسمی ما قرار نگرفته ،انجام دهیم.

کلمات کلیدی(فوبیا |مشاوره کنترل فوبیا| درمان فوبیا |بهترین مرکز مشاوره فوبیا )
زمان مطالعه تخمینی : ۶دقیقه

فوبیا انواع مختلفی دارد که اگر این تنوع را بدانیم و به خوبی از درجات آن اگاهی یابیم، به راحتی قابل درمان است و نیازی نیست تا اقدامات دارویی فوبیا را انجام دهیم.

مشاوره کنترل فوبیا یک مشاوره ساده است که روان درمان گر با پرسش ها و تست های ویژه شما را از نوع فوبیا مورد نظر آگاه می کند و متناسب با آن درمان را هم ذکر می کند.به همین راحتی شما یکی از معمول ترین مشکلات روحی را با ساده ترین روش ممکن حل خواهید کرد.

در این مقاله قصد داریم راجع به انواع فوبیا و فوبیا دائمی بیشتر صحبت کنیم تا اهمیت مشاوره کنترل فوبیا بهتر خود را نشان دهد و به  ارزش آن پی ببریم.

مشاوره کنترل فوبیا: انواع فوبیا

              مشاوره کنترل فوبیا

  • آگورا فوبیا:ترس از ترک کردن خانه
  • ترس از اجتماع
  • آکروفوبیا: ترس از ارتفاع
  • کلاسترو فوبیا: ترس از محیط بسته
  • مسیوفوبیا: ترس از میکروب ها
  • نکروفوبیا: ترس از مرگ

همان طور که می بینید، فوبیا تنوع زیادی دارد، که ما به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کردیم و برای اینکه هر کدام از این موارد به خوبی درمان شوند، نیاز به مشاوره کنترل فوبیا دارند،تا روان درمانگر به خوبی با گرفتن تست های ضروری بتواند درمان موثر و نتیجه بخش هر فردی را متناسب با نوع ترس او تجویز کند.

در ادامه به توضیحات مختصر وخیلی کوتاه از هر یک می پردازیم تا متوجه شویم که مشاوره کنترل فوبیا متناسب با هر یک چگونه است و چقدر می تواند موثر باشد.

همچنین دقت داشته باشید، نمونه فوبیا های مذکور که در بالا به ان ها اشاره شد؛ معمولا از نوع فوبیا دائمی هستند.  البته اگر که کنترل و درمانی در این زمینه انجام نشود.

آگورا فوبیا: ترس از ترک کردن خانه

اینگونه افراد ترک کردن خانه را به سختی انجام می دهند، زیرا از محیط های شلوغ مثل  آسانسور، خیایان های شلوغ و بارار می ترسند.

معمولا یا بیرون نمی روند و اگرهم قصد بیرون رفتن داشته باشند با خانواده و یا دوستان نزدیک این کار را انجام می دهند.این عارضه معمولا در سن سی سالگی به بعد اتفاق می افتد.

ترس از اجتماع

ترس از اجتماع، ترس از ادم هایی است که می ترسیم ما را مورد تمسخر و استهزا قرار دهند.اینگونه ترس ها شایدبا درجات خفیف در بیشتر افراد وجود داشته باشد اما در درجات شدید به اضطراب ها و استرس هایی ختم می شوند که با واکنش های جسمی مثل عرق کردن، تنگی نفس و یا خشکی دهان همراه است.

 کلاستروفوبیا

این نوع ترس که بیشتر در خانم ها دیده می شود، طبق تحقیقات به عمل آمده ریشه در دوران کودکی دارد.که کودک را در صورت انجام ندادن تکالیف تهدید به حبس در اتاق یا گنجه می کنند.نوعی ترس که از ماندن در فضاهای بسته و شلوغ مثل آسانسور و یا مکان های شلوغ بسته صورت می گیرد.

مسیوفوبیا: ترس از میکروب

همان طور که از اسمش پیداست، ترس از میکروب و عوامل بیماری زا است که یک نوع اختلال وسواس – اجباری است و می تواند از بزرگسالان به کودکان منتقل شود و مدت های طولانی و شاید همیشه با آن ها همراه باشد.

نکروفوبیا: ترس از مرگ

ترس از مزگ تقریبا در تمامی آدمیان وجود دارد، اما بسیاری هم راه مقابله با آن را می دانند و این ترس را کنترل می کنند. اما افراد زیادی هستند که به این موضوع ترس و وحشت زیادی دارند نه تنها نسبت به مرگ بلکه نسبت به مرده و وقایعی از این حیث دچار تنش و اضطراب غیر قابل کنترل می شوند.

آکروفوبیا: ترس از ارتفاع

این نوع ترس بیشتر در زنان دیده می شود و از دوران کودکی می تواند بر اساس موارد مختلف ژنتیکی، موقعیتی و یا حوادث دیگر پیش بیاید و تا بزرگسالی ادامه داشه باشد. این نوع فوبیا هم از نوع فوبیا  دائمی است که البته به موقع اگر درمان شود، دیگر دائمی نخواهد بود.

مشاوره کنترل فوبیا

مشاوره کنترل فوبیا برای هر یک از موارد بالا روش های خاصی را نیاز دارد، هر کدام از ترس هایی که در بالا گفته شد، شدت و عوارض متعددی را در بر دارند که با مشاوره کنترل فوبیا مورد نظر می توان درمان را به راحتی انجام داد.

حهت این منظور باید نزد مشاور مورد نظر انجام تست و تشریح یک سری از مسائل مرتبط با فوبیا انجام شود تا با شناسایی عوامل تاثیر گذار بر نوع ترس بتوان درمان قطعی را به مرحله آخر پیش برد.

دقت کنید که ترس در بسیاری از مواقع زندگی فرد را فلج می کند، بدتر از آن این است که شخص به خوبی می داند که ترس اوکاملا غیر منطقی است و سعی دارد با این موضوع کنار بیاید و خود را آرام کند؛  اما تسلطی که ترس بر او گذاشته؛ توان مقابله با آن را از اوسلب کرده است.

در این مورد تنها از طریق مشاوره کنترل فوبیا می توان تا حد بسیار عالی درمان متناسب با نوع ترس را یافت.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

مشاوره کنترل فوبیا

برای درمان و مشاوره ترس خود می توانید از سایت زندگی ما بهره مند شوید. این مرکز با مشاوره های متعدد در زمینه های مختلف روحی آثار نتیجه بخشی را برای بیماران رقم زده است که با توجه به مشکلاتی مثل فوبیا با مشاوره کنترل فوبیا موفق شده، مشکلات عمده مرتبط با ترس های متعدد را به خوبی شناسایی کند و با پیگیری های ویژه بیمار را به خوبی درمان کند.

 

برای ارتباط با سایت زندگی ما می توان با خط تماسzendeghima.ir  بین ساعات ۸ صبح تا ۱۲ شب ارتباط خود را با مشاوران این مرکز برقرار کنید. که همه ایام هفته حتی تعطیلات هم می توانید، با مرکز ارتباط برقرار کرده و بدون اتلاف زمان و هیچ گونه مشکلی، مشکلات مربوط به فوبیا را از طریق مشاوره کنترل فوبیا درمان کنید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه