تنهایی زیاد و افزایش وزن با رابطه های باور نکردنی

تنهایی زیاد و افزایش وزن
   

تنهایی زیاد و افزایش وزن دو مقوله مرتبط به هم هستند، شاید شما هم در ا بتدا گمان می کردید که بین تنهایی زیاد و افزایش وزن چه رابطه ای می تواند باشد، در حالی که من خودم دوست دارم همیشه تنها باشم و در عین حال مراقب وزن و تناسب اندام هم نیز هستم.

پس در این میان چه رابطه ای می تواند بین این دو موضوع باشد؟

این مقوله موضوع مقاله پیش روی شماست، که بهتر است اگر عنوان شما را کنجکاو کرده، مقاله را از دست ندهید و ان را تا آخر مطالعه بفرمایید.

تنهایی زیاد و افزایش وزن

تنهایی زیاد و افزایش وزن

وقتی ما تنهایی را انتخاب می کنیم، نباید آن را با مواقعی که میاز به تنهایی داریم، اشتباه بگیریم، تنهایی زیاد یعنی اینکه ما از افراد جامعه که متشکل از دوستان ما، همکاران ما، فامیل ما و سایر افراد می شوند، فاصله می گیریو این فاصله گرفتن دلایل شخصی زیادی دارد که نتیجه آن این است که بهتر است تنها بمانیم.

در این مقاله قصد نداریم که شما را از تنهایی خود بیرون بیاوریم، این تصمیم شماست، ما تنها یک ارتباط منطقی و علمی بین تنهایی زیاد و افزایش وزن بیان می کنیم و سپس بعد از آن این شما هستید که تصمیم می گیرد مقداری از تنهایی خود را کاهش دهید تا سلامت روحی و فیزیکی شما کنترل شوند.

تنهایی زیاد و افزایش سطح اضطراب

یکی از مواردی که در تنهایی زیاد اتفاق می افتد ، وجود نگرانی ها و اضطراب ها می باشد، شاید این مورد را هم افراد همیشه تنها انکار کنند، اما خوب است بدانید، از تنهایی افکار زیادی متبلور می شود به خاطر همین است که اکثر نویسنده ها و فیلم نامه نویس ها در تنهایی و خلوت شروع به نوشتن می کنند، زیرا خیال آن ها در این شرایط پروا و خلاق است.

تنهایی متبلور افکار زیادی است

اما تنهایی زیاد می تواند افکار مزاحم و رعب آوری را با خود به همراه آورد که هر چند شرایط مساعد را فراهم کنید، اما قدرت خیال انقدر فعال است که در آخر سر کار خود را می کند و نگرانی ها و اضطراب های گوناگونی را از نواحی مختلف مثل خانواده، تحصیل، آینده و مواردی از این دست که متناسب با شزایط روحی و فعلی زندگی فرد بر وی هجوم می آورند.

این اضطراب خود به دلیل ترشح هورمون های درون بدن که یکی از آن ها کورتیزول می باشد، عامل چاقی و افزایش وزن است.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنهایی زیاد و افزایش وزن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

تنهایی زیاد و افزایش وزن با پرخوری

اگر دقت کرده باشید زمانی که تنها هستید و سرگرمی ندارید حتی وقتی که مشغول به کاری باشید، مدام دوست دارید به یخچال سر بزنید، کشو کابینت ها را چک کنید، این ذهن کنجکاو آدمی است که در مواقع تنهایی به دنبال یک سرگرمی یک سوژه می گردد، که در بیشتر مواقع سوژه از نوع خوراکی است، پس در تنهایی بیشتر خواهید خورد و افزایش وزن خواهید داشت.

کمبود خواب عامل ایجاد چاقی است، چرا در تنهایی زیاد ما کم می خوابیم، زیرا ذهن ما به شدت خلاق است، به راحتی سرگرم نمی شود، از این موضوع به آن موضوع می پرد و برای خود در حال گذر کردن است، وقتی ذهن آرام نگیرد، مکانیسم خواب پایین می آید و خواب های نامتعادل، نامنظم و یا آپنه های خواب (پریدن از خواب به دلیل قطع تنفس) به وجود می آید.

تنهایی زیاد و افزایش کورتیزول

در بخش اضطراب گفته شد که کورتیزول در تنهایی هم ترشح می شود، وقتی از اجتماع دور می شوید، از خانواده  فاصله می گیرید، هیچ کس در اطراف شما نیست، خود را تنها می یابید، با اینکه این تنهایی را خودتان انتخاب کرده اید اما برای شما استرس هایی به همراه خواهد داشتف این استرس ها در واقع کلنجار های ذهنی شما با خودتان است.

“مثلا اکنون که تنها شده ام، می توانم، روی پای خود بایست، می توان مشکلاتم را خودم حل کنم”

شاید اکنون بگویید ما که با اطرافیان قهر نکرده ایم، فقط تنهایی را انتخاب کرده ایم!

بله همین طور ایت اما وقتی تنهایی را انتخاب می کنید اگر زمانی مشکلی،کاری و مواردی حتی در بهترین حالت داشته باشید نمی توانید بر روی دوستان خود حساب باز کنید.

اینگونه است که استرس در این مواقع جایگزین می شود و کورتیزول و آدرنالین هم افزایش می یابند؛ این دو هورمون در ایجاد چربی و چاقی اطراف شکم نقش بسزایی دارند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنهایی زیاد و افزایش وزن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

تنهایی زیاد و افزایش وزن با بیماری های قلبی

تنهایی زیاد و افزایش وزن

تنهایی بر میزان تپش های قلب، کارایی قلب ودیگر تنظمیات قلبی اثر گذار است ، که به دنبال تغییرات قبلی که نام برده شد، کورتیزول و افزایش کورتیزول بر میزان ضربان قبل تاثیر بسیار زیادی دارد، این تاثیر باعث تپش قلب می شود، طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ در یکی از دانشگاه های دانمارک انجام شد، که متوجه شدن تنهایی در التهاب پنهانی قلب بسیار اثر گذار است و خود التهاب باعث ایجاد پلاک در دیواره عروق خونی می شود و خود چاقی حاصل از کورتیزول پلاک های عروقی را پاره می کند و باعث حمله قلبی می شود.

تنهایی زیاد و کاهش میزان خواب

کمبود خواب عامل ایجاد چاقی است، چرا در تنهایی زیاد ما کم می خوابیم، زیرا ذهن ما به شدت خلاق است، به راحتی سرگرم نمی شود، از این موضوع به آن موضوع می پرد و برای خود در حال گذر کردن است، وقتی ذهن آرام نگیرد، مکانیسم خواب پایین می آید و خواب های نامتعادل، نامنظم و یا آپنه های خواب (پریدن از خواب به دلیل قطع تنفس) به وجود می آید.

وقتی نتوانید به درستی بخوابید دچار استرس می شوید، زیرا بخشی از آرامشی را که باید در شب بدست می اوردید و اکنون با انرژی از خواب بیدار می شدید، ندارید.

استرس هورمون های استرس زا را آزاد می کند چون بدن باید با عامل استرس مقابله کند و هورمون های استرس هم عامل های چاق مفرط به خصوص در اطراف شکم هستند.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنهایی زیاد و افزایش وزن به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما  با شماره تماس zendeghima.ir  تماس حاصل فرمایید.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره تلفنی مجیب

تنهایی و اضطراب هایی که با خود به همراه می آورد در عین حال که قابل درمان هستند و مشکل حادی در بر ندارند، می توانند عامل ایجاد انواع و اقسام بیماری های باشند که شاید اکثر این بیماری ها را باور نکنید.

اما تحقیقات آن ها را به اثبات رسانده است، بسیاری ز مادران بوده اند که به دلیل اضطراب ها و تنش های بی موردی که  داشته اند، اجازه فعالیت و حرکت را به فرزندان خود هم نداده اند و همین موضوع عاملی در ایجاد تنهایی بیش تر خود و فرزند شده و  بسیاری از بیماری های نامبرده بالا را برای خود ایجاد کرده اند.

پس بهتر است که عامل تنهایی بودن خود را دریابید، به خود کمک کنید، در این مسیر از یک روانشناس آگاه ومتخصص می توانید بهره ببرید که در عرض یک الی دو جلسه شاید کل تنهایی و اضطابی که شما بر خود اشته اید، نجات دهد.

برای این منظور به راحتی با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب مب توانبد با سایت زندگی ما حتی در طی روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه