رفتار شناسی (بلاک کردن) در فضای مجازی

بلاک در فضای مجازی
   

در این مقاله راجع به بلاک در فضای مجازی صحبت خواهیم کرد و به رفتار شناسی این موضوع خواهیم پرداخت. در دانشگاه از زبان دانشجویان خودم، در دفتر مشاوره از زبان مراجعه کنندگان و در اطراف خویشاوندان خویش شنیده ام، آن ها اغلب در مورد ارتباط و (بلاک) صحبت می کنند.

اغلب آنها بلاک کردن را امری آشکار و طبیعی در روابط مجازی خود می دانند. به نظر می رسد که این عمل یک رویه معمول و سنت رفتاری فراگیر در روابط مجازی مردم شده است. یک مدل و الگو رفتاری که تأثیر عمیقی بر توسعه شخصیت فرد و در نهایت جامعه ایرانی دارد. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل نمائید و از خدمات همه روزه آن ها بهره مند شوید.

بررسی بلاک در فضای مجازی

شبکه های ارتباطی انسانی چندین نسل است که از آن ها استفاده می شود. از شبکه های ارتباطی اولیه که به تمدن های اولیه به نسل جدید ارتباطات مربوط می شود که از انقلاب صنعتی به دست آمد. شبکه های اجتماعی مبتنی بر اینترنت آخرین نسل این نسل ها هستند. نوع و ارتباط در شبکه ها نیز وجود دارد. یکی از این ویژگی ها بلاک در فضای مجازی است. این امکان وجود دارد که مخاطب قادر به ارسال پیام و برقراری تماس از طریق این مسئله نباشد.

فردی که از دیدگاه مخالفت یا تناقض ذهنی سبب بلاک در فضای مجازی آشنایی می شود. درون خود دچار درماندگی و ناامیدی درونی است، اگر چه از آن آگاه نیست.

  • نظریه یک جامعه شناس

یک جامعه شناس آلمانی مطرح و مشهور، در نظریه معروف خود درباره ارتباط، ضرورت برقراری ارتباط و ارتباط هوش را برای ایجاد یک جهان آزادتری بیان می کند. به نظر من، این جامعه شناسی بر یک نقطه مهم انگشت قرار داده است. در حقیقت، ارتباطات خودش تکامل زا است. مطالعه اخلاق نشان داده است که ارتباط عامل اصلی در توسعه شخصیت انسانی و ساختارهای اجتماعی است.

بلاک در فضای مجازی

  • بررسی علت بلاک

بخشی از بلاک در فضای مجازی در رابطه با افراد ناشناس در گروه های مختلف رخ می دهد که علت آنها آزار و اذیت، هرزنامه یا پیام های توهین آمیز است. بلاک ها در این مواقع منطقی و موجه هستند، همانطور که در دنیای واقعی است زمانی که در مقابل آزار و اذیت خیابانی قرار می گیریم آن محل را ترک خواهیم کرد و آن فرد را از فهرست مان حذف می کنیم. اما بلاک دیگر شامل سوء استفاده و آزار نیست. این موارد در مورد آشنایان، اختلافات فکری و روابط عاطفی است که یا با بحث و گفتگو به پایان رسیده یا همچنان در تفاوت فکری به سر می برد.

رفتار شناسی بلاک در فضای مجازی

اختلال در هویت نوجوانان، هویت فردی از سه بعد شخصی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است. هویت شخصی یک شخصیت منحصر به فرد است. هویت اجتماعی شکل می گیرد و با ارتباط با گروه های مختلف تحت تاثیر قرار می گیرد و هویت فرهنگی اعتقادات و باورهای فردی است که از تولدش و از طریق تعاملات محیط زیست تشکیل شده است. بودن در محیط مناسب خانواده دوستان و همسالان باعث ایجاد هویت سالم در یک فرد می شود. برای دریافت اطلاعات و کسب آگاهی بیشتر در این مسئله می توانید از طریق تلفن ثابت با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

  • سنین نوجوانی

سن نوجوانی زمانی است که فرد هویت اصلی اش شکل می گیرد و متأسفانه بیشتر نوجوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و در ارتباط با افراد ناشناس در این فضا صرف می کنند. بلاک در فضای مجازی نوعی از رفتار است که در این فضا ها شایع است.

این فضا یک صحنه فرهنگی و اجتماعی است که فرد می تواند خود را در نقش های مختلف قرار دهد و این امر منجر به چند شخصیتی شدن او خواهد گردید. فضای سایبری یک فضای است که هویت شخصی و اطلاعات شخصی را می توان پنهان کرد و در نقش های مختلف نشان داد، به خصوص در نوجوانی که نقش مهمی در شکل گیری هویت و اختلالات شخصیت ناسالم ایفا می کند.

بلاک کردن آشنا در فضای مجازی

فردی که از دیدگاه مخالفت یا تناقض ذهنی سبب بلاک در فضای مجازی آشنایی می شود. درون خود دچار درماندگی و ناامیدی درونی است، اگر چه از آن آگاه نیست. در واقع، این نوع بلاک علت معلولیت شخصیتی یا ناتوانی استدلالی است. بنابراین فرار می کند کانال ارتباطی را قطع می کند.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • روان شناختی

از لحاظ روان شناختی ارتباط برقرار نمی کند احساس ضعف می کند و می خواهد این اشتباه را با بلاک در فضای مجازی جبران کند. خشم عامل اصلی در این زمینه است و شخص را به نقطه ناتوانی و تصمیم اشتباه هدایت می کند. مشترکین برای آگاهی بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره از برترین مشاوران کشور می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند.

بلاک در فضای مجازی

خداحافظی بجای بلاک کردن

در موارد عاطفی، درست است که به جای بلاک در فضای مجازی خداحافظی کنیم. اگر چه زخم های احساسی باعث عدم تعادل می شود، بازبینی تعادل گاهی اوقات چند ماه طول می کشد و برای توجیه نیز مشکل تر است. با این حال، در این موارد، شما می توانید بدون بلاک کردن تنها پاسخ ندهید. بلاک همیشه نوعی حمله یا نوعی توهین به طرف مقابل است. توهین محصول ضعف داخلی انسان است. درست نیست که از تحقیر استفاده کنید به دلیل ارتباط مشترکی که در گذشته داشته اید. این نوع بلاک بیشتر در افراد جوان و تجربه های عاشقانه بیشتر دیده می شود.

  • جمع بندی و نتیجه گیری

در جمع بندی، می توان گفت که افراد توسعه یافته دارای عزت نفس و نگرش فکری هستند و شخصیت قوی و محترمی دارند. آنها در انزجار، اختلاف نظر و اختلافات جای نمی گیرند و به سمت حذف مخاطب یا بلاک در فضای مجازی نمی روند. آنها ناراحت هستند اما وزن خود را حفظ می کنند. یکی دیگر را مسدود نمی کنند.

عزیزانی که می خواهند برای دریافت مشاوره اقدام نمایند می توانند از طریق تلفن ثابت با برترین مشاوران و روانشناسان کشور ارتباط برقرار نمایند که در سایت زندگی ما حاضر هستند و به صورت تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ در تمام ایام هفته پاسخگوی شما عزیزان هستند حتی در روزهای تعطیل نیز مشاوران پاسخگوی شما هستند. ضمنا برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بلاک در فضای مجازی و رفتار شناسی با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • زوم کد
    2 سال پیش

    به نظر من بلاک کردن و تمام کردن رابطه اشتباه نشانه قدرت است. یکبار تصمیم بگیری و اون رابطه سمی رو تمام کنی خیلی بهتره.