فرار نوجوانان از خانه و راه های پیشگیری از آن

فرار نوجوانان از خانه
   

فرار نوجوانان از خانه به چه علت است؟ یکی از نگرانی های اصلی والدین این است که فرزندشان از خانه خارج می شود یا فرار می کند. در این وضعیت والدین طیفی از احساسات را تجربه خواهند کرد. تنش و فشار که این وضعیت را نشان می دهد و واکنش های مختلفی که والدین، خانواده، دوستان و پلیس در این وضعیت نشان داده اند ممکن است در سطح بحرانی قرار داشته باشند و حتی این واکنش ها منجر به بحران بیشتر در خانواده خواهد شد.

در ادامه با علت فرار نوجوانان از خانه آشنا خواهید شد.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرار نوجوانان از خانه می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

علت فرار دختران از خانه

فرار نوجوانان از خانه

فرار دختران از خانه یکی از مشکلات است که اثرات مضر و پیامدهای زیادی برای فرد، خانواده و جامعه دارد. آمار نشان می دهد افزایش فرار دختران از خانه، متأسفانه، وضعیت جامعه در نزدیکی مرز بحرانی است. عوامل متعددی مانند مشکلات دختران به خصوص در نوجوانی، فقدان سلامت روان در سطح خانواده و ناهنجاری های اجتماعی می تواند به این مسئله کمک کند. دختران فراری، کودکان زیر سن قانونی هستند که معمولا بدون داشتن رضایت والدین و بدون دانش آنها، خانه را به طور نامحدود ترک می کنند.

این نیز می تواند در مورد پسران باشد، اما به دلیل خطرات مختلفی که دختران را در خارج از خانه تهدید می کند، عواقب آن نیز بیشتر است. اعتیاد، بی تفاوتی، فحشا و فقر در انتظار این دختران است. در حالی که آنها توسط گانگستر ها گرفتار شده اند، عواقب ناگوار بیشتری خواهند داشت.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه فرار نوجوانان از خانه  با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

مشکل فرار دختران آسیب اجتماعی است که می تواند به دلایل مختلف شخصی، خانوادگی و اجتماعی رخ دهد.  محدوده سنی ۱۸ تا ۱۲ سال برای دختران بیشترین آسیب پذیری را در بر می گیرد، که احتمال جدایی اجتماعی را افزایش می دهد. این نشان دهنده تاثیر تغییرات احساسی بلوغ و نوجوانی در دختران نوجوان بیشتر است. از جمله آگنوستیک ها و حساسیت ها، درونگرایی و انزوا، توجه و … در این دوره شدیدتر است.

یکی دیگر از دلایل اینکه دختران از خانه فرار می کنند، اشاره به حضور اختلالات شخصیتی است. دختران با اختلالات شخصیتی، به ویژه اختلالات نوع B با علائم مانند خشم و تجاوز، رفتارهای پرخطر و سوء استفاده، مصرف مواد و خود آسیب، آنها را بیشتر در معرض فرار از خانه قرار می دهد.

اگر والدین هر دو با فرزندان صحبت کنند، باید مراقب باشید که فرزند شما توانایی صحبت کردن به اندازه دو نفر را داشته باشد، صحبت والدین باید برابر یا کمتر از صحبت کردن با کودک باشد.

انگیزه برای فرار نوجوانان از خانه

برای جلوگیری از تجربه عاطفی و یا نتیجه که در آینده نزدیک انتظار می رود. برای جلوگیری از تجربه های دردناک و ناخوشایند که در زندگی تکرار می شوند. برای جلوگیری از از دست دادن فعالیت ها، روابط یا دوستی هایی که ارزشمند یا مهم هستند در نظر گرفته شود. با افرادی که حمایت گر، مشوق و فعال هستند. توقف آنچه انجام می دهند یا تلاش می کنند این کار را انجام دهند. مشکلاتی که خطر کودکان خیابانی را افزایش می دهد.

 

  • سوء استفاده یا غفلت از کودک
  • مصرف الکل یا داروهای روانگردان.
  • طلاق یا تفکیک به نحوی انجام نشده است.
  • نافرمانی رفتاری با تخیل عاشقانه یا دوستی با همسالان
  • ضد اجتماعی
  • مرگ در خانواده ای که به طور مناسب درمان نشده است.

روابطی که مانع به خیابانی شدن می شود

فرار نوجوانان از خانه

هرگز از نکته یا نگرش منفی استفاده نکنید که نادیده گرفتن نوجوانان را نشان می دهد. هرگز صدای خود را بلند نکنید و یا فریاد نزنید، به ویژه هنگامی که کودک شما صوت یا فریاد خود را بلند کرد. هنگامی که کودک شما عصبانی است، فریاد می زند و عصبانی می شود، آرام و ساکت باقی بمانید و با او تماس چشم داشته باشید، صبر کنید تا او آرام شود.

هنگامی که کودک شما صحبت می کند یا یک موضوع را توصیف می کند، حتی اگر افکار وی را تصویب نمی کنید، او را متوقف نکنید، منتظر بمانید تا بحث پایان یابد. با او بمانید و به سادگی به او بفهمانید و این بدان معنا نیست که با او موافقت کنید و به ایده های خود برسید.ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

مقالات پیشنهادی مجیب

ادامه

نوجوانان خود را درک کنید که او بفهمد شما او را درک می کنید و اگر او را درک نکنید، به او بگویید، ما مطمئن نیستیم که شما چه چیزی را درک می کنید یا از او بخواهید دوباره توضیح دهد. وقتی مطمئن هستید که هدف فرزندتان را درک می کنید، اما با او موافق نیستید، من فکر می کنم که شما را درک می کنم، اما با شما موافق نیستم، فکر می کنم می توانیم یکدیگر را درک کنیم، اما مجبور نیستم موافقت کنم، به یاد داشته باشید، شما می توانید با نظر فرزند خود موافقت کنید، اما این به این معنا نیست که او مجاز به انجام هر کاری است.

سعی کنید توجیه اختلاف نظر با نظرات فرزند خود را  به او بفهمانید. از او بخواهید که او از صحبت کردن رد شود، آیا چیز دیگری وجود دارد که او می خواهد به شما بگوید؟ هنگامی که شما عصبانی هستید یا غمگین هستید، به فرزندتان بگویید: “من ناراحت و عصبانی هستم و باید بمانم و زمان داشته باشم که در مورد این فکر کنم، بعدا با شما صحبت خواهم کرد.

اگر والدین هر دو با فرزندان صحبت کنند، باید مراقب باشید که فرزند شما توانایی صحبت کردن به اندازه دو نفر را داشته باشد، صحبت والدین باید برابر یا کمتر از صحبت کردن با کودک باشد. پدر و مادر عزیز! “فرزندان ما امانات الهی هستند، در شکوفایی این جوانه های با طراوت کوشا باشید.

 

مشاوره مجیب برای فرار نوجوانان از خانه

از آنجایی که بلوغ عصر بسیار حساس برای دختران و پسران است، آموزش خانواده در مورد تغییراتی که در نوجوانی و بلوغ رخ می دهد، و استفاده از خدمات مشاوره می تواند رویدادهای ناخوشایند را از بین ببرد. یک محیط گرم و دوستانه در خانواده و برقراری روابط مناسب با دختران و پسران، عامل مهمی در جلوگیری از این معضل اجتماعی است.

هرگز به فرزندتان، دروغگو، دزد، کم هوش، خودخواه، ناخوشایند و احمقانه نگویید، این کلمات مفید نیست، اما او ممکن است کلمات منفی شما را حتی با بدترین کلمات پاسخ دهد.

رفتار صحیح مادر با دختر نوجوان به دختران کمک می کند که مادران خود را در زمان مشکل در نظر گیرند. مشاوره خانواده در لحظات زمانی به شما کمک می کند که مشکل را به راحتی حل کنید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای فرار نوجوانان از خانه طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه