درمان بیماری افسردگی چقدر زمان می برد؟

بیماری افسردگی
   

بیماری افسردگی یا اختلال افسردگی عمدتا اختلال در موقعیت های رفتاری است. افسردگی بیش از یک احساس ناراحتی و اضطراب است؛ افسردگی به علت عدم تعادل مواد شیمیایی خاص در مغز ایجاد می شود. برای تأیید افسردگی، حداقل ۵ نشانه افسردگی را یک بار در روز برای ۲ هفته داشته باشید.

افسردگی ممکن است چند هفته، ماه یا حتی چند سال طول بکشد. در این مقاله ما در مورد قسمت ها و طول درمان افسردگی صحبت خواهیم کرد و مدت زمان لازم برای افسردگی و سپس درباره علل افسردگی مجدد و پنج روش درمان بیماری افسردگی صحبت خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

درمان بیماری افسردگی با دارو

انواع مختلفی از داروهای ضد افسردگی وجود دارد که در افراد مختلف اثر متفاوتی دارند. هر دارو در هر کسی موثر نیست ممکن است بیمار برای آزمایش چندین دارو مختلف را مصرف کند. شاید برای شناسایی بهترین داروها برای بیمار این کار ضروری باشد.

انواع داروهای ضد افسردگی عبارتند از:

  • مهار کننده های بازجذب سروتونین انتخابی
  • مهارکننده های بازجذب سروتونین و نوراپینفرین
  • دارو ضد افسردگی سه ضلعی
  • مهار کننده های مونوآمین اکسیداز
  • داروهای ضد افسردگی معمولی

و داروهای دیگر که ممکن است به درمان بیماری افسردگی کمک کند.

اگر داروی موثر نباشد، پزشک یک داروی جدید تجویز می کند تا زمانی که دارو مناسب شناسایی شود.

بسته به شرایط بیمار و مانند داروهای ضد اضطرابی، ترکیبی از داروها ممکن است گاهی موثر باشد.

بیماری افسردگی

روان درمانی برای بیماری افسردگی

هدف روان درمانی به این صورت است که معمولا با یک پزشک یا روان درمانگر صحبت می شود. بسیاری از افراد به دلایل مختلف به روانپزشک می آیند، حتی اگر افسرده نشوند. صحبت کردن در مورد مشکلات با روانشناس آموزش دیده و با تجربه می تواند بسیار مفید و موثر باشد. روان درمانی دارای انواع مختلفی است، از جمله درمان رفتاری دیالکتیکی و درمان رفتاری شناختی.

روان درمانی می تواند به روش های زیر حل شود:

  • شناسایی عوامل که ممکن است باعث افسردگی شود؛
  • اعتقادات مخرب خود را شناسایی کنید؛
  • ایجاد اعتقادات جدید و مثبت؛
  • ارائه راه حل ها و راه هایی برای مقابله با احساسات و حوادث منفی.

روان درمانی برای همه مناسب است.

با صحبت کردن در مورد اهداف و انتظارات شما، درمانگر می تواند به شما کمک کند بهتر با بیماری افسردگی برخورد کنید.

افسردگی بسیار جدی نیست و چند روز طول می کشد (مانند غصه خوردن، خستگی و بی حوصله بودن). نتایج خوبی را می توان با استفاده از روش های بسیار ساده برای درمان بیماری افسردگی به دست آورد.

بستری شدن درمان افسردگی

برای درمان بیمار ممکن است گاهی لازم باشد او بستری شود. علائم عبارتند از:

  • افسردگی بسیار شدید باشد.
  • بیمار نمی تواند ایمنی خود را تامین کند.
  • بیمار نمی تواند از خودش مراقبت کند.

در طول دوره پذیرش، استفاده از داروها تحت نظارت است، داروهای بیمار ممکن است تغییر کند و همچنین درمان فردی یا گروهی لازم باشد. این کار با هدف ارائه حمایت موثر و درمان بیمار تا زمانی که بیماری افسردگی کاهش یابد، ادامه دارد. ضمنا برای آگاهی بیشتر در این رابطه می توانید به صورت همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید و از خدمات متخصصین بهره مند شوید.

شوک راهی برای درمان افسردگی

درمان شوک یک روش معمولی نیست و برای همه مناسب نیست؛ اما در افراد مقاوم در برابر درمان و موارد شدید افسردگی می تواند موثر باشد. در این روش درمانی، با استفاده از جریان الکتریکی، بیمار به حالت بیهوشی کشیده می شود. درمان های شوک برای بیماری افسردگی معمولا زمانی توصیه می شود که سایر درمان ها بی اثر باشند. درمان شوک آخرین گزینه درمان به دلیل عوارض جانبی شدید مانند از دست دادن حافظه است.

شناخت تغییر سبک زندگی

اگر چه درمان خاصی برای افسردگی وجود ندارد، فرد می تواند از برخی موارد بهتر از خود مراقبت کند.

برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • برای پیگیری یک طرح درمانی موافق باشید. مهم نیست اگر شما جلسات درمان منظم، دارو یا گروه درمان داشته باشید.
  • اجتناب از الکل این مورد تغییرات رفتاری خاصی دارد و مصرف همزمان آن با اکثر داروهای ضد بیماری افسردگی منفی است.
  • سعی کنید هر روز ورزش کنید و یا قرار گرفتن در معرض هوای تازه.

خروج از خانه اثرات مثبت دارد. حتی با یک پیاده روی کوتاه به خیابان اصلی این امر احساس انزوا را کاهش می دهد که در بیماران افسرده رایج است.

از خدمات مشاوره ای تلفنی مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب نیز می توانید بهترین بهره را ببرید.

بررسی زمان درمان افسردگی

افسردگی بسیار جدی نیست و چند روز طول می کشد (مانند غصه خوردن، خستگی و بی حوصله بودن). نتایج خوبی را می توان با استفاده از روش های بسیار ساده برای درمان بیماری افسردگی به دست آورد. به آنچه که در اطراف شما اتفاق می افتد توجه نکنید و به خوبی رفتار کنید. اگر افسردگی دارید، باید در مورد نحوه درمان افسردگی مراقب باشید، اگر بیش از حد هیجان زده باشید.

بیماری افسردگی

درمان افسردگی با کاهش استرس

استرس یکی از عواملی است که می تواند شدت افسردگی را افزایش دهد یا شما را به آن سوق دهد. به حداقل رساندن عوامل استرس زا در زندگی شما کمک خواهد کرد. اگر شما در روابط عاطفی و اجتماعی و غیره دچار استرس می شوید، آنها را در اطراف خود خط قرمز و بزرگ بکشید. هیچ چیز به اندازه سلامتی مهم نیست، بنابراین به سلامتی خود اهمیت دهید پس در نتیجه کاهش استرس می تواند به بیماری افسردگی کمک کند.

مقالات پیشنهادی مجیب

جنب و جوش برای درمان افسردگی

آیا شما با رفتن به خانه دچار غم و اندوه در خانه و افسرده می شوید؟ بنابراین، ما به شما توصیه می کنیم که از خانه بیرون بیایید و کاری را که دوست دارید با شادی انجام دهید. می توانید پیاده روی یا دوچرخه سواری را انجام دهید. نزد یکی از دوستانتان بروید بازی شطرنج را کنید. با این حال، تماشای برنامه های تلویزیونی و چرخاندن دکمه نیاز شما را بر طرف نمی کند.

هموطنان و مشترکین عزیز و گرامی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با بیماری افسردگی به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمایند و از خدمات تلفنی با کیفیت مشاوران بهره مند شوند. جهت برقراری ارتباط با این مرکز کافی است شماره تلفن زیر را از سراسر ایران بدون کد یا زدن صفر بگیرید تا مشاوران ما پاسخگوی شما باشند. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه