تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس کودکان

تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس
   

تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس چیست؟ موانعی برای والدین در بحث های مراقبت از کودکان امروز در دنیای مدرن وجود دارد که، اگر چه بسیاری از آنها اجتناب ناپذیر است، تعدادی از آنها را می توان کنترل و با زمان و انرژی کم برای مدیریت آنها به راحتی عمل کرد.

کلمات کلیدی:(تماشای تلویزیون برای کودکان |عوارض تماشای تلویزیون برای کودکان |علت بلوغ زودرس برای کودکان )

مدت زمان مطالعه:۵ دقیقه

شاید اگر ذهنیت تماشای تلویزیون در رشد کودک و تأثیر آن بر بلوغ زودرس کودکان مورد بحث قرار گیرد، همه ذهنها به ماهواره و برنامه های بدوی می روند، اما این مقاله در مورد تلویزیون صحبت می کند ایران، برنامه تلویزیونی از طریق فیلترهای مختلف در مقابل بینندگان و پخش فیلم های نامناسب می تواند منجر به بلوغ زودرس فرزندان این سرزمین شود.

بسیاری از دختران به طور طبیعی تا چند سال پس از بلوغ، به طور طبیعی موضوع غریزه جنسی را نمی فهمند. در گذشته، متوسط ​​بلوغ جنسی دختران ۱۴ ساله بود. بدین معنی است که قبل از ۱۴ سالگی مسائل جنسی مورد توجه دختران قرار نمی گرفتند، اما بیشتر پسران به طور طبیعی ، تقریبا همزمان با سن بلوغ جنسی، ۱۵ سالگی به دنیا آمدند و مفهوم غریزه جنسی امروزه این میانگین به طور کامل کاهش یافته است. سن متوسط ​​بلوغ جنسی دختران تا ده سال و پسران تا دوازده سالگی کاهش یافته است.

تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس

تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس

با توجه به آخرین آمار، بلوغ جنسی به دلیل شروع زودرس بلوغ، شروع مراحل بلوغ برای دختران از ۹ سال به ۷ سال و برای پسران ۱۲ تا ۹ سال کاهش یافته است. توجه داشته باشید که شکاف بین شروع بلوغ و بلوغ جنسی وجود دارد. بلوغ زودرس، هر چند که در کودکان اتفاق می افتد، اما تاثیر مضر روی روح فرزندان ما دارد. اگر فرد به طور طبیعی در مراحل پیشرفت قرار گیرد، در یک محدوده سنی خاص بالغ خواهد شد. در سن بلوغ، علاوه بر تغییرات فیزیکی، تغییر در حالت و خلق و خوی رخ می دهد. شاید مهمترین ویژگی بلوغ، آشنایی نوجوانان با مفهوم غریزه جنسی است. ورود این پدیده در زندگی کودک او را در عصر جدیدی از زندگی اش وارد می کند.

ما می توانیم ادعا کنیم که بلوغ حساس ترین دوره زندگی است. عدم موفقیت در مدیریت آموزش در این دوره میتواند آموزش و پرورش فرزند را تا زمان بزرگسالی به خطر بیاندازد. شکاف تولد تا بلوغ نیز فرصتی است که توسط خداوند به والدین ارائه می شود تا فرزندان خود را به گونه ای آموزش دهند که هنر مدیریت آن درست زمانی که غریزه جنسی فعال می شود فعال شود. امروزه مشکل اصلی این است که نه تنها کودکان ما آماده نیستند که این غریزه را قبل از رسیدن به سن طبیعی بلوغ داشته باشند، بلکه عوامل مختلفی نیز به اجرا درمی آیند تا کودکان ما چندین سال پیش از زمانی که به طور طبیعی باید به آن دسترسی پیدا کنند، بروند.

بلوغ زودرس و هورمون ملاتونین

یکی از مهمترین هورمونهای بدن انسان ملاتونین است. ترشح ملاتونین با شروع شب شروع می شود و با شروع نور روز کاهش می یابد. شروع ترشح ملاتونین معمولا از ۹ تا ۱۰ شب است و حدود ۷ تا ۹ صبح به پایان می رسد.

عملکرد مهم ملاتونین در بدن زمان بلوغ است که اختلال آن می تواند به بلوغ زودرس منجر شود. نور شب، ترشح ملاتونین را در بدن کاهش می دهد. در حال حاضر، با توجه به این دیدگاه علمی، آسان است بدانید چگونه نمایش تلویزیونی از کودکان به بلوغ زودرس آنها کمک می کند.

پیش شرط ها

کافی است که این پیش شرط ها را با هم ترکیب کرده و نتیجه گیری کنید:

  • ملاتونین یک هورمون است که اوج آن در شب است.
  • کاهش ترشح این هورمون باعث بلوغ زودرس می شود.
  • تنظیم ترشح این هورمون بسیار وابسته به کاهش نوردهی به نور است.
  • تلویزیون به معنای نور دائمی در معرض چشم است.
  • نتیجه دیدن تلویزیون کاهش ترشح ملاتونین هورمونی را نشان می دهد.
  • تلویزیون نقش کلیدی در کاهش ترشح ملاتونین هورمون دارد. وظیفه هورمون تنظیم ساعت بدن و کنترل رشد سلول است.
  • صفحه نمایش تلویزیون اجازه تولید و انتشار این هورمون را در شب نمی دهد و مقدار این هورمون در خون افرادی که تا نیمه شب نشسته اند بسیار کمتر از حد معمول است.
  • هورمون ملاتونین با تنظیم بلوغ نوجوانان و کاهش هورمون های بدن نوجوانان بلوغ را در نوجوانان بسیار کاهش داده است. بلوغ در نوجوانان با میزان محبوبیت تلویزیون برابر است.
  • با افزایش سرعت تغییر سبک زندگی مدرن و وارد بازی های کامپیوتری یا شبکه های کودکان، از روزهای اولیه تا پایان برنامه های پخش شبانه، هرچند مفید برای کودکان، کودکان هر روز بیشتر علاقه مند به این ابزار می شوند.
  • تماشای تلویزیون به طور کلی برای کودکان زیر دو ساله ممنوع است. آکادمی آمریکایی اطفال هرگونه برنامه تلویزیونی برای کودکان زیر ۲ سال را ممنوع کرده است و می گوید که کودکان بزرگتر نباید بیش از ۲ ساعت در روز تماشا کنند.

مشاوره مجیب برای کنترل تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس

تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس

تنهایی و انزوا یکی از پیامدهای اعتیاد تماشای تلویزیون است. تماشای تلویزیون از این دیدگاه مضر است که می تواند منجر به افسردگی شود. در هنگام تماشای تلویزیون، کمدی ها و برنامه های مختلف را تماشا می کنید و فکر می کنید که این امر درست خواهد بود، شما ممکن است کاملا اشتباه کنید، زیرا غلبه بر تماشای نمایش های تلویزیونی متفاوت از آنچه است که شما در مورد آن فکر می کنید. فکر کنید که وقت کافی برای برقراری ارتباط با دیگران ندارید و نمی توانید با آنها صحبت کنید.


همچنین ببینید:

نشانه ها و عوامل بلوغ زودرس

چه غذاهایی باعث بلوغ زودرس می شود؟

مشاوره بلوغ


بنابراین، این توصیه ها را جدی بگیرید و وقت بیشتری برای همکاری با دوستان خود برای به دست آوردن استرس از زندگی داشته باشید. برای این باید از تلویزیون دور شوید. تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس و تکنولوژی مدرن مانند گوشی های هوشمند می توانند برای فرزندان شما ترسناک باشند.  مطمئنا این است که تماشای تلویزیون در بلندمدت و به شکل شدید، برای سلامتی مردم خطرناک است. بر این اساس، اگر می خواهید یک زندگی سالم و طولانی داشته باشید، ضروری است که ساعت های تماشای تلویزیون را به حداقل برسانید.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای تماشای تلویزیون و تاثیر آن در بلوغ زودرس از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه