رابطه ی ترس از تاریکی در دوران کودکی و ادامه آن در سنین بالاتر

ترس از تاریکی کودکان
   

ترس از تاریکی بخش مهمی از رشد طبیعی در کودکان باشد، این امر ولی برای نوجوانان و بزرگسالان صدق نمی کند. نیکوتوفوبیا یا همان ترس از تاریکی اختلالی است که باید برای آن پیگیری های لازم صورت بگیرد؛ زیرا رابطه مستقیمی بین ترس از تاریکی در دوران کودکی و ادامه آن در بزرگسالی دارد.

کلمات کلیدی:(ترس از تاریکی|دلایل ترس از تاریکی|درمان ترس از تاریکی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

از این رو به کمک بهترین مشاوران متخصص می توان در مراکز مشاوره این درمان را پیگیری نمود تا آسیب های احتمالی وارده به سلامت روان و زندگی شخصی فرد را رفع کند یا به حداقل برساند.

ترس از تاریکی کودکان

سایت زندگی ما که در زمینه اختلال ترس از تاریکی سال هاست مشغول به فعالیت می باشد، بهترین مشاورین را برای درمان ترس از تاریکی گرد هم آورده و از آنجا که سال های بسیاری است که این مرکز مشغول به فعالیت می باشد، تجربیات بسیار مفید و اثربخشی را برای درمان کامل ترس، در طی روند درمان کودک منتقل می کند تا به طور کامل اثرات ترس از تاریکی را از زندگی کودک محو کند و به افراد بزرگسالی که این مشکل را دارند کمک کند تا با این ترس مقابله کنند و به زندگی عادی خود برگردند.

ترس از تاریکی ممکن است مربوط به خود تاریکی باشد، اما تفکر وجود خطرات ناشناخته پنهان در تاریکی یک عامل بسیار مهم برای وجود این اختلال می باشد (به همین دلیل است که فیلم های ترسناک اغلب از تاریکی به عنوان راهی برای ترساندن بینندگان استفاده می کنند).

عدم امنیت و اعتماد به نفس نیز می تواند موجب اختلال ترس از تاریکی شود.

مرکز مشاوره تخصصی مجیب با سال ها مشاوره و درمان افراد دچار اختلال ترس از تاریکی به این موضوع به طور کامل واقف است که هر کسی به دلایل متفاوت مشکل ترس را دارند و به طور تخصصی به شناسایی این ترس می پردازند و راه حلی مناسب با آن را برای درمان افراد پیشنهاد و پیاده سازی می کند.


مقاله تخیلات ذهنی و ترس از تاریکی را نیز بخوانید.

علائم اختلال ترس از تاریکی

علائم اختلال ترس از تاریکی از فردی به فرد دیگر و با توجه به شدت  آن، به صورت خاصی متفاوت است. به طور کلی علائم آن عبارتند از:

  • عصبی شدن در هر محیط  تاریک
  • نیاز به وجود نور به هنگام خواب شب
  • تمایل به عدم فعالیت به تنهایی در شب

علائم فیزیولوژیکی ترس از تاریکی

ترس از تاریکی کودکان

زمانی که فرد مجبور به صرف وقت در تاریکی می باشد، عبارتند از افزایش ضربان قلب، عرق کردن، تکان دادن بدن و حتی احساس خستگی (تهوع، سردرد و اسهال شایع است).

علائم موارد شدیدتر بیماری ترس از تاریکی عبارتند از:

  •  تلاش برای فرار از اتاق تاریک
  •  تمایل به گذراندن زمان به هنگام تاریکی شب در خانه

تلاش باقی افراد برای سپری کردن زمان در فضای تاریک، حالت عصبی یا تدافعی در فرد دچار ترس از تاریکی ایجاد می کتد.

سایت زندگی ما بهترین مرکز مشاوره درمان ترس تهران می باشد که سال هاست به صورت تخصصی در زمینه درمان اختلال ترس از تاریکی مشغول به فعالیت است.

ترس از تاریکی مشکلی است که اگر در کودکی درمان نشود حتی در زندگی روزمره فرد در بزرگسالی نیز اختلال ایجاد می کند. شما تصور کنید یک فرد بزرگسال به عنوان پدر خانواده از سپری کردن زمان در شب اجتناب می کند. این مشکل می تواند تمام زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

سایت زندگی ما برای سهول بهتر درمان این امکان را قرار داده است که در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب شما می توانید با متخصصین این مرکز از طریق شماره تماس zendeghima.ir تماس بگیرید و در ارتباط باشید.

میزان درمان موفق برای ترس های خاص مانند ترس از تاریکی حدود ۹۰ درصد است و اغلب با تکنیک هایی که از کودکی روان درمانی صورت گرفته شده است، انجام می شود.


درباره درمان ترس کودکان و نوجوانان بیشتر بدانید.

شاید برای شما هم جالب باشد، مقاله آیا وابستگی زیاد به والدین می تواند علت بروز ترس از تاریکی باشد، را هم مطالعه نمایید.

برنامه درمانی ترس از تاریکی

  • قرار گرفتن در تاریکی در مقیاس های کوچک
  • صحبت کردن یک به یک با اطرافیان فرد، خانواده درمانی و یا درمان گروهی
  • تکنیک های یادگیری آرامش، مانند تنفس عمیق
  • داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب

اکثر ناظران گزارش می دهند که ترس از تاریکی به ندرت قبل از سن ۲ سالگی ظاهر می شود. هنگامی این اختلال تعریف می شود که ترس از تاریکی به درجه ای می رسد که به اندازه کافی شدید باشد تا یک نوع آسیب شناسی در نظر گرفته شود، که این حالت گاهی اوقات اسکاتوفوبیا (“تاریکی”) یا لئوفوبیا (“گرگ و میش”) نامیده می شود.

بهترین درمان از سنین کودکی می باشد چون وجود اضطراب های کوچک حتی تا بزرگسالی باعث انواع بیماری روانی در فرد مبتلا می شود. سایت زندگی ما بهترین مرکز مشاوره درمان ترس از تاریکی تهران می باشد.

این مرکز با در اختیار داشتن متخصصینی مجرب در زمینه درمان اختلال ترس می کوشد تا به صورت ریشه ای این ترس را در کودک مبتلا از بین ببرد و از سوی دیگر بزرگسالی که با این اختلال درگیر است را راهنمایی و همراهی کند تا با این ترس مقابله کند.

سایت زندگی ما با در نظر گرفتن پارامترهایی از قبیل جنسیت، سن و زندگی شخصی و علائم شخص مبتلا، به تشخیص بهترین نوع درمان فرد می پردازد. شما می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مشاورین متخصص این مرکز به صورت آنلاین از طریق شماره تماس zendeghima.ir در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

در موارد شدیدتر اختلال ترس از تاریکی داروهای ضد افسردگی و اضطراب تجویز می شود که پروسه طولانی دارد و از لحاظ فیزیکی و ذهنی، یک نوع درمان سخت محسوب می شود. از این رو بهترین نوع درمان، درمان زودهنگام می باشد که بایستی از دوران کودکی صورت بگیرد تا در بزرگسالی برای زندگی فرد اختلال ایجاد نکند.

سایت زندگی ما با در نظر گرفتن علائم این بیماری و دلایل بروز و ایجاد آن در هر فرد  به صورت جداگانه و کاملا حرفه ای می پردازد. این مرکز در این راستا می کوشد که خوابی آرام و زندگی کاملا طبیعی را برای افراد مبتلا به ارمغان بیاورد.

شما می توانید برای درمان بیماری ترس از تاریکی خود با سایت زندگی ما در ارتباط باشید این مرکز بهترین مرکز مشاوره درمان ترس از تاریکی تهران می باشد. سایت زندگی ما این امکان را برای همه فراهم کرده است که در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب از طریق شماره تماس zendeghima.ir با مشاورین متخصص و مجرب این مرکز در ارتباط باشند.

 

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه