تاثیر خود ارضایی بر روی کم خوابی

تاثیر خود ارضایی بر روی کم خوابی
   

تاثیر خود ارضایی بر روی کم خوابی

انسان برای حفظ سلامت روح و جسم و شادابی خود و لذت بردن از زندگی به چیزهای بسیاری نیاز دارد، از خوراک و پوشاک گرفته تا کار، تفریح و سرگرمی و … . یکی از نیاز های اساسی و مهم بدن ما خواب است. خواب خوب و کافی باعث تندرستی، استراحت ذهن، تقویت حافظه و شادابی و زیبایی می شود و به روند کارهای روزمره ی ما کمک می کند.کم خوابی و خود ارضایی تاثیر و رابطه مستفیمی بر هم دارد.

کلمات کلیدی( تاثیر خود ارضایی |مشاوره برای درمان خود ارضایی| درمان خود ارضایی |تاثیر خود ارضایی بر روی کم خوابی| بهترین مرکز مشاوره در تهران )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

اگر فردی دچار انواعی از مشکلات خواب مثل بی خوابی، کم خوابی یا بدخوابی شود هم بر سیستم بدنی و ذهنی او و هم بر زندگی او تاثیرات سو خواهد داشت. مشکلات و اختلالات خواب دلایل بسیاری دارد مثل مشغله های فکری و ذهنی، بیماری های جسمی و روحی، شرایط زندگی پر تنش، استرس و اضطراب، تنش در روابط خانوادگی و اجتماعی، بی کاری، تغذیه نا مناسب، افسردگی، استفاده از ابزار های فناوری مانند موبایل یا تبلت یا لپ تاپ  قبل از خواب و … ، اما آنچه که در این مقاله مطرح می شود ارتباط میان کم خوابی و خود ارضایی است که هردو جزء مشکلات رو به افزایش در جامعه ی حال حاضر است.

تاثیر خود ارضایی بر روی کم خوابی

شما در این مقاله چه می خوانید

ابتدا در این مقاله به توضیحاتی در مورد کم خوابی و عوارض مخرب آن بر جسم، روح و زندگی انسان می پردازیم و سپس ارتباط میان کم خوابی و خود ارضایی را شرح می دهیم.

کم خوابی و عوارض آن بر زندگی انسان

اختلالات خواب مثل کم خوابی سبب بروز مشکلات عدیده ای برای ما می شود که می تواند زندگی ما را دچار بحران کند. وقتی کم خواب می شویم ذهن ما استراحت کافی نداشته و دچار اختلال تمرکز، یادگیری و مشکلات حافظه می شویم. علاوه بر آن کم خوابی باعث ضعف جسمی و روحی در ما شده و دچار تحریک پذیری، حالت خواب آلودگی در طی روز، خستگی و کوفتگی مفرط، پرخاشگری، کندی در واکنش،مشکلات قلبی، دیابت، مشکل در رابطه جنسی و زناشویی و افسردگی می شویم. تمامی این مشکلات بر زندگی فردی ، روابط بین فردی و  اجتماعی، تحصیل و کار ما اثر گذاشته و آینده ما به مخاطره می اندازد.

از آنجایی که اختلال های خواب خود به تنهایی مشکل جدی و بزرگی هستند اگر شما به آن مبتلا هستید و در کنار آن هم مشکل خود ارضایی دارید بدون شک آینده ی شما رو به تباهی  و نابودی خواهد بود. شما می توانید برای حل این مشکلات خود با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس بگیرید و راه های درمانی را از مشاوران و روانشناسان ما جویا شوید. برای ارتباط با روانشناسان مرکز مجیب از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید. شما برای این تماس هیچ محدودیتی ندارید و در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل مشاوران ما آماده ارائه خدمات به شما می باشند. وقتی مشکلات کم خوابی و خود ارضایی در یک فرد وجود داشته باشد نمی توان از او انتظار رفتارهای صحیح و تفکر هوشمندانه و عاقلانه و درک درست از شرایط داشت. مشاوران ما با توجه به صحبت های شما علل خود ارضایی و به دنبال آن کم خوابی شما را پیدا کرده و راه حل و درمان قطعی آن و رسیدن به آرامش و زندگی بدور از اضطراب را در اختیار شما می گذارند.


مطالعه ی این مقالات را به شما پیشنهاد می دهیم :

چه ارتباطی میان کم خوابی و خود ارضایی وجود دارد

تاثیر خود ارضایی بر روی کم خوابی

با توجه به اینکه خود ارضایی نوعی اعتیاد است و فرد همیشه به دنبال فرصتی برای این کار می گردد و تا زمانی که انجام نشود به آرامش ظاهری دست نمی یابد، فرد تا زمانی که خود را ارضا نکند نمی تواند بخوابد.

خود ارضایی قبل از خواب باعث می شود که فرد به دنبال آن دچار ضعف و مشکلات جسمی در ضربان قلب، تنفس و به هم ریختن آرامش ماهیچه ها شود و در کنار آن به دنبال احساس گناه و عذاب وجدان مضطرب، پریشان و افسرده شده که همگی اینها باعث بهم ریختگی ذهنی و کم خوابی می شود.

ارتباط کم خوابی و خود ارضایی زمانی خیلی حاد می شود که این عمل در فرد به صورت افراطی رخ دهد و بارها و بارها در زمان اندکی مبادرت به انجام آن ورزد که در چنین شرایطی کم خوابی یا بی خوابی او حتمی است.

این کم خوابی بر اثر خود ارضایی باعث مشکلات بسیاری مثل کاهش فولیکول مو و درنتیجه ی آن ریزش مو  می شود. از دیگر تبعات آن می توان به عدم توانایی در تمرکز در طی روز بر روی کارها و بخش های مهم زندگی اشاره کرد.

شما هم اگر دچار کم خوابی و خود ارضایی هستید، متوجه باشید که به غیر از احساس گناه چه آسیب هایی را بر جسم و روح و زندگی خود وارد می کنید و تلاش کنید که با اراده ی قوی برای درمان آن قدم بردارید. شما در این مسیر تنها نبوده و ما هم در کنار شما هستیم .

یکی از علت های اصلی عدم مراجعه ی افراد به مشاور نگرانی از گفتگوی رو در رو و حضوری و شرح مشکلات است.  ما در مرکز مشاوره تلفنی مجیب این امکان را فراهم آورده ایم تا شما بتوانید از طریق گفتگوی تلفنی مشکلات خود را به راحتی و بدون احساس شرم و خجالت مطرح نمایید و از ما برای حل آنها کمک بگیرید. مشاوران ما از بهترین های حوزه روانشناسی کشور هستند که دست آورد سال ها تجربه خود را در اختیار شما می گذارند تا زندگی و آینده ی خود را نجات دهید. این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که هرچه دیرتر برای درمان اقدام کنید مراحل و روند آن سخت تر و طولانی تر پیش می رود چون این کم خوابی و خود ارضایی شما به بخشی از زندگی روزمره و وجود شما تبدیل شده و ترک آن بسیار سخت بوده و به اراده ی بسیار محکم و آهنین نیاز دارد. برای همین است که وجود مشاور یا روان درمانگر به عنوان یک همراه به شما انگیزه برای ادامه ی این مسیر می دهد. مشاوران مرکز روانشناسی تلفنی مجیب با صبر و حوصله درکنار شما هستند و نمی گذارندکه اراده ی شما سست شده و از درمان خود نا امید شوید.

مشاوره تلفنی مجیب محرم شماست…

مشاوران جنسی و سکس تراپ سایت زندگی ما با تجریه ای موفق در زمینه مشاوره های فردی آماده پاسخگویی به شما هستند تا در سریع ترین زمان ممکن با ارایه ی بهترین راهکار های به روز و حرفه ای شما را راهنمایی کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا با استفاده از به روز ترین مقالات علمی و تحقیقات جمعی از زبده ترین روانشناسان موسسه، تا حد بسیار زیادی در زمینه ی خودارضایی و تاثیرات آن بر خواب انسان ها را بررسی نماییم

اما با توجه به تفاوت های ژنتیکی و فیزیولوژیکی انسان ها با یکدیگر، روانشناسان حتما توصیه می کنند تا شما ویژگی های فردی خود را با روانشناس متخصص در میان گذاشته و از تاثیرات خودارضایی بر خواب خخود آگاهی یابید، برای همین پیشنهاد می کنیم تا حتما از خدمات مشاوره تلفنی مرکز روانشناسی مجیب بهره مند شده و از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر از سراسر ایران و از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره ی zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

مشاوران مرکز مجیب با تخصص های گوناگونی دسته بندی شده اند و بعد از تماس با سامانه حتما ذکر نمایید که تمایل به دریافت مشاوره در زمینه ی فردی را دارید تا یکی از بهترین کارشناسان همدم و محرم شما پاسخگویتان باشند.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • یک روانشناس
    5 سال پیش

    واقعا این نوشته ها علمی و توسط روانشناس براساس تحقیقات علمی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟