کاهش پروتئین و خود ارضایی

خود ارضایی
   

کاهش پروتئین و خود ارضایی

بدن انسان برای ادامه ی حیات، رشد و زندگی کردن به مواد غذایی بسیاری نیاز دارد. حال آنکه با عدم استفاده از منابع غذایی مناسب یا رفتارها و عادات تغذیه غلط بدن خود را از آنها محروم می کند. خود ارضایی و کاهش پروتین و کلسیم را مورد بررسی قرار میدهیم.

کلمات کلیدی( تاثیر خود ارضایی |مشاوره برای درمان خود ارضایی| درمان خود ارضایی |کاهش پروتئین و خود ارضایی | بهترین مرکز مشاوره در تهران )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

از جمله این مواد کلسیم و پروتئین است که اگر از برنامه غذایی ما حذف شود یا با عادات اشتباه مانع از جذب و عملکرد صحیح آن در بدن خود شویم سلامتی ما به شدت به خطر خواهد افتاد. خود ارضایی یکی از همین موارد است و بین کاهش پروتئین و خود ارضایی ارتباط غیر قابل انکاری وجود دارد.

 کاهش پروتئین و خود ارضایی

آنچه در این مقاله می خوانید  

ابتدا نقش کلسیم و پروتئین را در بدن انسان بررسی می کنیم و سپس توضیح می دهیم که چه ارتباطی بین کاهش کلسیم ،  کاهش پروتئین و خود ارضایی وجود دارد.

نقش پروتئین و کلسیم در رشد و عملکرد بدن        

 کاهش پروتئین و خود ارضایی                 

پروتئین یکی از مهمترین مواد مورد نیاز بدن است. وقتی شما پروتئین مصرف می کنید بدن شما آن را به اسید آمینه تبدیل می کند که در عملکردهای مهم بدن نقش دارند. مهمترین کار پروتئین تولید انرژی در بدن است. از آنجایی که پروتئین در عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد کاهش پروتئین در بدن موجب ضعیف شدن بدن در برابر ویروس ها و باکتری می شود. شما با خوردن مواد غذایی متفاوت باعث تغییرات PH در بدن خود می شوید حال آنکه پروتئین با عملکرد خود PH بدن را متعادل می کند. از دیگر نقش های پروتئین در بدن نقل و انتقال مواد به بخش های مهم بدن و در نتیجه حرکت و عملکرد بدن است.

کلسیم هم از دیگر مواد مورد نیاز بدن است که کارکردهای مختلفی را در بدن دارد. مثل افزایش مقاومت استخوان ها و رشد، انقباضات ماهیچه ای، ضربان قلب، تنظیم سیستم اعصاب، انعقاد خون، متابولیسم آهن، انتقال پیام های عصبی و … .

با توجه به توضیحاتی که ارائه شده حتماً متوجه شده اید که نبود آنها چه مشکلاتی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر اعتیاد به خود ارضایی دارید بدانید که به غیر از مشکلات روانی و احساس گناهی که بر شما تحمیل می کند و بسیار هم مهم و آزار دهنده است صدمات بسیاری به عملکرد جسمانی شما هم وارد می کند. تا زمانی که مشکل خود ارضایی شما بر طرف نگردد، مشکلات جسمانی شما هم پایان نخواهد یافت.

از شما دوست عزیزی که دچار این مشکل هستید می خواهیم که برای حفظ سلامت جسم و روان خودتان هم که شده هرچه سریعتر با یک مشاور یا متخصص روانشناسی تماس بگیرید و آینده ی خود را نجات دهید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب یکی از مراکز حرفه ای و کاملاً تخصصی روانشناسی حال حاضر کشور است که شما می توانید با صرف کمترین هزینه و وقت از مشاوره های ما بهره مند شوید و آرامش را به زندگی خود بر گردانید. مطمئن باشید که درمان مشکل خود ارضایی شما در دستان ما است. مشاوران با تجربه و متخصص ما با دانش و درک درست از مسائل کمک می کنند تا صدمات ناشی از این معضل را جبران نمایید. شما می توانید از هر نقطه ای در کشور بدون نیاز به گرفتن کد یا صفر با شماره ثابت zendeghima.ir تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های مشاوران مرکز روانشناسی مجیب بهره مند شوید.

 

 کاهش پروتئین و خود ارضایی

فعالیت و رفتارهای جنسی سالم برای سلامت روان و جسم بسیار مفید و ضروری هستند. اما رفتارهای جنسی ناسالم باعث کاهش سطح بعضی مواد در بدن شده و توانایی و سلامت بدن را به خطر میاندازد. خود ارضایی یکی از همین رفتارهای جنسی غلط است که به غیر از اثرات منفی که بر ذهن و روان فرد می گذارد سلامت جسمانی او را نیز تهدید می کند.

در مورد ارتباط کاهش پروتئین و خود ارضایی نمی توان نظریه دقیقی اعلام کرد اما مواردی که به دنبال خود ارضایی پیش می آید بی تاثیر در آن نمی باشد.

از نظر بعضی از دانشمندان علم فیزیولوژی نمی توان رابطه مستقیم و صددرصدی میان کاهش پروتئین و خود ارضایی پیدا کرد. آنها بر این باورند که دفع پروتئین در بدن بیشتر به دلیل مشکلات کلیوی است. بیماری هایی مثل سنگ کلیه،بیماری های داخلی کلیه و عفونت مجاری ادراری را در آن موثر می دانند. 

عده ای هم بر این باورند که اعتیاد به خود ارضایی و زیاده روی در آن باعث تجزیه ذخیره ی پروتئینی بدن و دفع کلسیم می شود. از دست رفتن سطح پروتئین و کلسیم به دنبال خود ارضایی باعث بروز مشکلاتی مانند ضعف عضلانی،کاهش وزن، ریزش مو، دردهای استخوانی و مفصلی، پوکی استخوان و آسیب دندان ها می شود. آنها عقیده دارند که انزال های زیاد و مکرر باعث خروج حجم زیادی از اسپرم  از بدن شده و به دنبال آن مقادیر زیادی از RNA آنزیم ها، پروتئین ها، مواد قندی، لسیتین، کلسیم، فسفر، تستوسترون و … از بین می رود.

یکی از  نشانه هایی که ثابت می کند میان  کاهش پروتئین و خود ارضایی ارتباط وجود دارد، خستگی و کوفتگی به دنبال عمل خود ارضایی است. همانطور که گفتیم پروتئین نقش کلیدی در تامین انرژی بدن دارد. وقتی فرد به خود ارضایی اعتیاد دارد  حجم زیادی از پروتئین از بدن او دفع می شود. از سوی دیگر خود ارضایی در سوخت ساز بدن بسیار موثر بوده و آن را به هم می زند چراکه فرد مجبور به صرف انرژی بیشتر برای ارضای خود می باشد در نتیجه پروتئین بیشتری مصرف شده و به دنبال آن فرد دچار خستگی مفرط و ضعف عضلانی می شود.

حال که از بخشی از صدمات جسمانی خود ارضایی آگاه شدید از شما می خواهیم که هرچه زودتر برای درمان آن با ما تماس یگیرید. از آنجایی که خود ارضایی  در بروز بسیاری از مشکلات جسمانی  و فیزیکی شما موثر است مثل ارتباطی که بین کاهش پروتئین و خود ارضایی وجود دارد  لذا کوچکترین تاخیری در درمان  آثار منفی جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب با کادری مجرب و حرفه ای کمک می کند تا دوباره سلامت روانی و جسمی خود را باز یابید. ما همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب آماده ی ارائه خدمات به شما هستیم.  ما در این مرکز این امکان را فراهم کرده ایم  تا شما بدون نیاز به گرفتن وقت قبلی با مشاوران ما تماس بگیرید و حتی بتوانید مشاور خود را بر اساس جنسیت انتخاب نمایید تا در گفتگو دچار خجالت نشوید و در کمال راحتی و آرامش گفتگو نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه