مشاوره راه های ترک خودارضایی مردان و زنان

مشاوره ترک خود ارضایی
   

مشاوره ترک خود ارضایی

در وجود انسان مجموعه ای از غرایز نهادینه شده است تا به واسطه ی آنها هم از زندگی لذت ببرد و هم به کمال برسد. یکی از آنها غریزه جنسی است که در روند زندگی فرد نقش بسیار مهمی دارد که جزء انکار ناپذیر و مهم وجود انسان است. این غریزه هم برای لذت بردن است و هم برای تولید مثل و ادامه نسل به شرط آنکه از راه درست و اخلاقی به دنبال رفع نیاز آن باشیم. انسان از طریق ازدواج کردن می تواند عطش این غریزه سرکش را سیراب کند. اما زمانی که شرایط ازدواج مهیا نباشد فرد دچار انحرافات جنسی شده که یا به روابط جنسی نامشروع تن می دهد یا مجبور به خود ارضایی می شود. اگر فردی که دچار خود ارضایی شده است هر چه سریعتر اقدام به درمان نکند دچار صدمات و آسیب های جبران ناپذیر بسیاری می شود. مشاوره ترک خود ارضایی مهمترین راه درمانی پیش روی این افراد است.

کلمات کلیدی(ترک خودارضایی مردان و زنان|خودارضایی مردان |خودارضایی زنان|ریشه یابی خودارضایی|مشاوره راه های ترک خودارضایی|مشاوره جنسی و زناشویی )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

 مشاوره ترک خود ارضایی                                                                                

با شما خواهیم گفت :

از آنجایی که خود ارضایی مسئله ی بسیار مهم و آسیب رسان بر زندگی فرد است و احساس گناه ناشی از ارتکاب به آن بر تمام زندگی فرد سایه می افکند نخست به شرح مختصری از آن می پردازیم. سپس خود ارضایی را از دیدگاه های مختلف بررسی می کنیم. از عوارض آن با شما سخن خواهیم گفت. در پایان هم مشاوره ترک خود ارضایی را با ارائه راه کارهایی برای شما تکمیل می نماییم.

خود ارضایی سلطه ی غریزه بر عقل

خود ارضایی یا استمنا یا استشها یک رفتار جنسی و انحرافات جنسی به شدت خطرناک است که به دلیل عدم امکان ازدواج و داشتن روابط زناشویی فرد در آن سعی به ارضای نیاز جنسی خود از طریق تحریک اندام جنسی خود توسط خودش، آلات یا ابزارها یا با تماشای فیلم ها یا عکس های تحریک کننده دارد.

خود ارضایی عملی بسیار ناشایست و نوعی اعتیاد جنسی است که باید هرچه سریعتر درمان گردد. چراکه صدمات آن نه تنها متوجه سلامت جسمی و جنسی فرد بلکه موثر بر روابط زناشویی، خانوادگی و اجتماعی او هم خواهد بود. لذا توصیه ما به عنوان یک مشاور در چنین شرایطی گرفتن مشاوره ترک خود ارضایی بدون کوچکترین وقفه است.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب این امکان را فراهم آورده است تا شما بدون نیاز حضوری و احساس شرم و خجالت از گفتگوی رو در رو از طریق تماس تلفنی بنوانید مشکل خود ارضایی خود را حل نمایید. مشاوران و روانشناسان سایت زندگی ما افراد عادی و عامی نبوده و همگی دارای تحصیلات عالی در حوزه روانشناسی هستند. پس شما را یا سرزنش نمی کنند. انگ منحرف جنسی به شما نمی چسبانند و در نهایت امانت داری اطلاعات و گفته های شما را پیش خود نگه می دارند.آنها با مشاوره ترک خود ارضایی به شما کمک می کنند که به زندگی عادی خود بازگردید و از عذاب احساس گناه و بی ارزشی رهایی یابید.

برای ارتباط با روانشناسان سایت زندگی ما از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

در بستری امن و کاملا محرمانه با یکی از مشاوران جنسی رازدار سایت زندگی ما مشورت نمایید و وی را از مشکلات جنسی خود آگاه نموده تا بتواند شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی نماید.


مطالعه ی این مقالات را به شدت به شما توصیه می کنیم :

علم و دین چگونه به خود ارضایی نگاه می کنند    

     ۱٫   خود ارضایی از دید اسلام

از آنجایی که خداوند هرگز هیچ کاری را بیهوده انجام نمی دهد قرار دادن اندام جنسی و غریزه جنسی در وجود آدمی هم دارای هدف بوده و توجه به آن با اخلاقیات منافاتی ندارد. اما همانطور که برای رفع هر نیازی حدودی هست و نباید از آن گذشت، تامین نیازهای جنسی هم باید در چهارچوب اخلاقیات و دین باشد و از آن تخطی نکند. در دین اسلام برای ارضای این غریزه امر ازدواج قرار داده شده که انسان بتواند در نهایت مطلوب این نیاز خود را رفع نماید. اما پاسخ گویی به این نیاز از روش های غیر اخلاقی مثل روابط جنسی نامشروع و خود ارضایی به شدت نکوهیده شده و گناه بزرگی به شمار می آید.

  1. خود ارضای از دید علمی و پزشکی

 از دیدگاه علمی هم خود ارضایی برای سلامت جسم به شدت مضر است. از اثرات منفی آن بر جسم می توان به چاق یا لاغر شدن به دلیل به هم ریختن تعادل سوخت و ساز بدن، ضربه به اندام های تناسلی، عفونت به دلیل عدم خروج ادرار به همراه منی، مشکلات پوستی، زود انزالی، دردهای کمر و … اشاره کرد.

شما می توانید هم اکنون در بستری امن و کاملا دو نفره با استفاده از تماس تلفنی با روانشناس جنسی خود در سایت زندگی ما صحبت نمایید، برای این مورد از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا پیش شماره با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمایید.

  1. خود ارضایی از دیدگاه روانشناسی

از آنجایی که پای لذت در میان است خود ارضایی به یک اعتیاد تبدیل می شود و فرد همیشه به دنبال فرصتی برای پاسخگویی به این نیاز جنسی و روانی است در نتیجه به هر روش و طریقی به آن دست می زند. که باعث بد رفتاری با بدن خود شده و احساس گناه می کند. از سوی دیگر چون به آرامش واقعی و درونی نمی رسد و نیاز جنسی او به طور کامل بر طرف نمی شود دچار تنش های رفتاری می گردد. از عوارض روانی و ذهنی خود ارضایی می توان آشفتگی، از دست دادن آرامش درونی، کاهش اعتماد به نفس، احساس گناه، افسردگی و … را نام برد.

یک لحظه لذت و یک عمر مشکل

مشاوره ترک خود ارضایی

همانطور که گفته شد خود ارضایی صدمات روحی و جسمی بسیاری را به دنبال دارد که به اختصار در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

  1. صدمه زدن به اندام تناسلی
  2. کاهش اعتماد به نفس
  3. اعتیاد ذهنی و روانی
  4. افت تحصیلی و شغلی به دلیل مشکلات ذهنی و روانی
  5. احساس گناه بسیار
  6. عوارض جسمی مانند ریزش مو،ضعف قوای جسمی و جنسی، ضعیف شدن حافظه، کاهش بینایی و …
  7. اختلال در رشد سیستم عصبی و مغز
  8. کاهش قدرت حافظه
  9. عدم تمایل به جنس مخالف
  10. ناباروری
  11. از دست دادن شادابی، طراوت و انرژی

چگونه با خود ارضایی مبارزه کنیم

مشاوره ترک خود ارضایی

خود ارضایی یک اعتیاد جنسی است و ترک کردن آن نیازمند داشتن آگاهی و شناخت کافی از این مسئله و اراده بسیار قوی می باشد. گاهاً افراد برای ترک خود ارضایی راه کارهایی را پیش می گیرند که نه تنها به مشکل آنها کمک نمی کند بلکه صدمات بیشتر را متوجه آنها می سازد. از این رو نیاز به مشاوره ترک خود ارضایی امری بسیار ضروری و حیاتی است و درکنار راهنمایی های مشاور راهکارهای زیر هم می تواند کمک کننده و موثر باشد :

  1. پذیرش وجود این مشکل و غلط بودن این امر و این نکته که حتماً قابل درمان است.
  2. زمانی از برنامه روزانه خود را به امور معنوی و ارتباط با خدا بپردازید.
  3. چون فرد مدت های طولانی به خود ارضایی گرفتار بوده است ترک آن یکباره و ناگهانی ممکن نیست و نیازمند صبر، اراده و گذر زمان است و نباید از پیشرفت در آن ناامید شد.
  4. از تنها ماندن و انزوا خودداری نمایید.
  5. یکی دیگر از توصیه های مهم در مشاوره ترک خود ارضایی پرداختن به ورزش جسمی و روحی است که روان و جسم شما را به تعادل برساند.
  6. تماشای تصاویر و فیلم های تحریک کننده ممنوع
  7. از خیال پردازی جنسی اجتناب کنید.
  8. به مطالعه کتاب های مفید بپردازید.
  9. اراده ی خود را تقویت کنید و برای آن از مشاور خود کمک بخواهید.
  10. قبل از خواب مثانه خود را تخلیه کنید.
  11. از بیکاری دوری کنید و برای زمان های بیکاری خود برنامه ریزی کنید و به کارهایی که به آن علاقه دارید بپردازید.
  12. برای آینده و زندگی خود هدف مشخص نمایید تا با انگیزه برای رسیدن به آن و تمرکز انرژی و فکر خود بر روی آن از افکار غیر اخلاقی و تحریک کننده جلوگیری کنید.
  13. از خوردن افراطی غذاهای گرم مثل انواع آجیل و مغز، خرما، معجون و غذاهای بسار چرب اجتناب کنید.
  14. از ارتباط با افرادی که دچار رفتارهای غیر اخلاقی و انحرافات جنسی هستند خودداری نمایید.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که برای رفع نیازهای جنسی خود ارضایی می کنید بدانید که نمی توانید یک عمر در سایه احساس گناه و اعتیاد بیمارگونه زندگی کنید و آرامش داشته باشید. گمان نکنید که مشکل شما قابل درمان نیست و خود را از دریافت مشاوره ترک خود ارضایی محروم نمایید. مشاوران مرکز روانشناسی تلفنی مجیب با شماره ثابت از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir در تمام طول روز حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب آماده ارائه خدمات به شما می باشند. آنها به شما کمک می کنند تا به خودباوری برسید، هویت از دست رفته خود را بیابید، نیازهای خود را به خوبی بشناسید و بدانید که برای آنها باید چه راه های عاقلانه ای را به کار گیرید.

اگر شما با وجود داشتن همسر به دلیل مشکلات موجود در روابط جنسی و زناشویی خود دچار خود ارضایی هستید متخصصان مرکز مشاوره خانواده مجیب به شما کمک می کنند که علت ارضا نشدن و مشکله رابطه زناشویی خود با همسرتان را بیابید و از رابطه ی جنسی سالم لذت ببرید و به آرامش برسید. مشاوره ترک خود ارضایی می تواند نقش بسیار مهمی در بازگرداندن آرامش  به روح و جسم شما و زندگیتان داشته باشد پس آن را امری بیهوده قلمداد نکنید و هرچه سریعتر با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره در این زمینه از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد یا صفر با شماره ی zendeghima.ir از سراسر ایران و از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب در بستری امن و محرمانه تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

2
برچسب ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • omid
    5 سال پیش

    سلام
    حالا به فرض فرد موفق شد خودارضایی رو ترک کنه با اون عبارت( چند لحظه لذت یه عمر مشکل) چی کار کنه؟؟؟
    طبق گفته شما با ترک خودارضایی هم این فرد باز هم نمیتونه به حالت تعادل و طبیعی بودن خودش برگرده. چجوری با این دردا یه عمر بسازه و به روی خودش نیاره که خودش عامل بدبختی خودشه؟؟ چجوری دست از سرزنش کردن و احساس گناه برداره و خودشو ببخشه؟؟؟
    میبینید حتی ترک خودارضایی هم کمکی به حل مشکلات و عوارض این کار نمیکنه و این فرد دیگه نمیتونه به زندگی طبیعی خودش برگرده و مثه باقی آدما از زندگی لذت ببره. پس بهتره شما هم خیلی رک باشین با افرادی مثه من و خیلی راحت آب پاکی رو دست ماها بریزین و امید واهی و الکی ندین در مورد ادامه ی زندگی‌.

  • محمدرضا
    5 سال پیش

    ممنون از راهنمایهاتون….لطفا مطالب بیشتری در مورد انواع بیماریهای روانی بگذارید…اللخصوص شیزوفرنی….سپاس