تاثیر تفریح و ترک خود ارضایی

تفریح و ترک خود ارضایی
   

تفریح و ترک خود ارضایی

انسان برای موفقیت و رشد و تکامل به عوامل بسیاری نیاز دارد. مثل تحصیل، کار، تشکیل خانواده، ارتباط با دیگران، مطالعه، ورزش، تفریح و سرگرمی و … . همه ی این موارد او را در موقعیت های مختلفی قرار می دهد که منجر به تفکر و انجام کاری یا رفتاری می شود. در این مطلب تفریح و ترک خود ارضایی را مورد بررسی قرار میدهیم.وقتی سخن از تفریح و سرگرمی به میان می آید خیلی ها آن را جدی و مهم تلقی نمی کنند و در دنیای روزمره گی و کار غرق می شوند. حال آنکه برای آرامش جسمی و روحی و رسیدن به رضایت خاطر از زندگی و لذت بردن از آن برنامه ریزی برای داشتن اوقات فراغت خصوصاً به صورت جمعی بسیار ضروری است. وجود تفریح بسیاری از خلاء های عاطفی، ناهنجاری های رفتاری، مشکلات روحی روانی مانند افسردگی را کاهش می دهد. به طور مثال در درمان های مبتلایان به خود ارضایی معلوم شد که رابطه مثبت و مستقیمی بین تفریح و ترک خود ارضایی وجود دارد.

کلمات کلیدی(خودارضایی|عادت خودارضایی |کاهش عادت خودارضایی|عوامل خودارضایی | بهترین مرکز مشاوره جنسی )
زمان مطالعه تخمینی : ۷ دقیقه

 بهترین مرکز مشاوره جنسی

Asian man sitting on edge of bed

آنچه در این مقاله می خوانید

در این مقاله معقوله ی تفریح را کمی گسترده تر و عمیق تر نگاه می کنیم و در ادامه به تاثیرات آن بر ترک خود ارضایی می پردازیم.

زنگ تفریح

تفریح و ترک خود ارضایی

تفریح به معنای شادی و خوشی و گشت و گذار و بازی است و مجموعه رفتارهایی را شامل می شود که فرد در اوقات فراغتش برای بدست آورن شادی و لذت و رسیدن به ثبات و تعادل روحی انجام می دهد تا کمی از فشارهای زندگی روزمره رها شود.

جامعه شناسان عقیده دارند که تفریحات در دوسته طبقه بندی می شوند. دسته اول تفریحاتی که باعث صرف انرژی و انجام فعالیت می شوند چه به صورت جسمی و چه به صورت روحی مانند پیک نیک رفتن، بازی های گروهی، نقاشی یا فعالیت هنری، مطالعه کردن. دسته دوم هم تفریحاتی هستند منفعل بدون هیچگونه فعالیت فیزیکی یا فکری مانند تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی .

در شرایط کنونی که افراد به شدت درگیر مسائل کاری برای امرار معاش و گذران زندگی هستند کمتر مجالی برای داشتن تفریح و سرگرمی پیدا می کنند و یا آنقدر خود را در دنیای روزمره و کار غرق می کنند که از سایر نیاز های خود غافل می شوند. پیامد این پیشرفت یک سویه در زندگی بروز مشکلات بسیار از بیماری های روحی روانی گرفته تا تنش در روابط زناشویی، خانوادگی و اجتماعی می باشد.

یکی از این مشکلات خود ارضایی است چرا که فرد به علت تحمل فشارهای زندگی و عدم رسیدگی به بعد معنوی وجود خود دچار بحران شده و برای فرار از آن به رفتارهای مخرب مانند خود ارضایی روی می آورد.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دلیل مشکلات و مصائب دچار خود ارضایی شده اید در این مقاله با ما همراه شوید تا ببینید تفریح و قرار دادن زمانی از وقت خود برای فراغت و شاد بودن در کنار دیگران چه تاثیری در درمان شما خواهد داشت.

علاوه بر آن مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب به عنوان یک مشاور و دوست در کنار شما می باشد تا با همراهی هم بتوانید این بحران را پشت سر بگذارید. ارتباط با ما از طریق شماره ثابت zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب امکان پذیر می باشد و شما می توانید به صورت آنلاین با مشاورین ما گفتگو نمایید و از آنها چاره جویی کنید. مشاوران ما در نهایت صبر و دلسوزی برای درمان با شما خواهند بود تا انگیزه لازم را بدست آورید و حتماً در ارتباط با تفریح و ترک خود ارضایی توصیه های مفیدی برای شما خواهند داشت.


مقالات زیر را  از دست ندهید :

تاثیر تفریح بر ترک خود ارضایی

تفریح و ترک خود ارضایی

وقتی شما با اطرافیانتان ارتباط خوبی دارید و برای با هم بودن برنامه ریزی می کنید و از حضور در جمع لذت می برید کمتر فرصت پردازش تخیلات مسموم جنسی را  در ذهن خود دارید و در نتیجه احتمال کشش شما به خود ارضایی کاهش می یابد.

تفریح و سرگرمی باعث آرامش جسم و روح شما و بدست آوردن انرژی و انگیزه برای زندگی سالم می شود. وقتی شما خوشحالی درونی و واقعی داشته باشید کمتر تحت تاثیر مشکلات عصبی و روانی قرار می گیرید و دچار انحرافات اخلاقی و جنسی مثل خود ارضایی می شوید.

برنامه ریزی برای تفریح و ترک خود ارضایی از آنجایی مهم می باشد که منجر به مثبت اندیشی و تفکرات سالم در فرد می گردد. وقتی خوب و با امید به مسائل نگاه می کنید برای انجام فعالیت های خود انرژی بیشتری داشته و دچار کسالت و رخوت نمی شوید.

تفریح عاملی برای قرارگیری  در جمع و برقراری ارتباط است در نتیجه شما را از انزوا و و تنهایی و بودن در خلوت دور می کند و برای ارتکاب به خود ارضایی به شما فرصتی نمی دهد.

پرداختن به تفریحات و فعالیت های جسمی و ذهنی باعث صرف انرژی درونی شده و در نتیجه احتمال بروز ناهنجاری هایی مثل خشونت اجتماعی، انحرافات جنسی مانند خود ارضایی و روابط جنسی نامشروع، پر خاشگری و … کم می گردد.

در مبحث تفریح و ترک خود ارضایی باید به این نکته توجه کرد که همیشه تفریحات و فعالیت هایی را انتخاب نمایید که با روحیه شما سازگار تر بوده و به آنها بیشتر علاقه دارید. چون وقتی شما به اموری که از آنها لذت می برید مشغول شوید از آنها خسته نشده و دست نخواهید کشید. این هم باعث شگل گیری احساس خوشایند و مثبت در شما شده و هم دیگر زمانی برای امور بیهوده و منفی مثل خود ارضایی نخواهید داشت.

 یکی دیگر از نقش هایی که تفریح در ترک خود ارضایی دارد تحکیم روابط خانوادگی و زناشویی است. وقتی شما اوقات فراغت خود را با همسرتان صرف انجام تفریح و سرگرمی می کنید ارتباط قلبی بیشتری بین شما ایجاد شده و به هم نزدیکتر می شوید. وقتی به لحظا روحی و احساسی از طرف همسرتان تامین می شوید حتماً به لحاظ جنسی هم ارتباط با او برای شما ارضا کننده و مطلوب خواهد بود. این باعث می شود که شما دچار تفکرات فانتزی و غیر واقعی از ارتباط جنسی نشده و برای رفع نیاز خود مجبور به خود ارضایی نشوید.

درست است که هیچ کس جز خود شما نمی تواند در انتخاب تفریح مناسب با روحیات و علایق شما دخالت کند، اما وقتی پای اعتیاد به خود ارضایی در میان باشد مسئله کمی متفاوت بوده و نیازمند بررسی و درک درست از مشکل است. مشاور می تواند با توجه به نوع نگرش، روش زندگی و مدت زمان اعتیاد شما به خود ارضایی راه کارهای مناسب تری را پیشنهاد دهد تا نتیجه بهتری از درمان بدست آورید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب هم مثل سایر کلینیک های مشاوره و روانشناسی به منظور ارائه بهترین توصیه ها و راهنمایی ها با توجه به مشکل فردی افراد تاسیس شده است. مشاوره های این مرکز بر اساس شرایط فردی، خانوادگی و اجتماعی خود شما ارائه شده و کاملاً موشکافانه و تخصصی است. خدمات این مرکز محدود به شهر تهران نبوده و شما ساکن هر نقطه ای از کشور که باشید می توانید با شماره ثابت zendeghima.ir بدون نیاز به گرفتن کد و صفر تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه