مقاومت های معمول در برابر درمان وسواس

مقاومت در برابر درمان وسواس
   

مقاومت در برابر درمان وسواس! بحث و موضوع این مقاله در همین چند کلمه خلاصه می شود. معمولا ما انسان ها، برخی مواقع در مقابل حقیقت ها جبهه می گیریم. دوست نداریم با حقیقت کنار بیاییم. گاهی هم دوست داریم با حقیقت کنار بیاییم اما یک سری دلایل باعث می شود از حقیقت فرار کنیم. اختلال وسواس نوعی بیماری است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. یا بهتر بگوییم، افراد زیادی هستند که از این بیماری رنج می برند. این که برخی از افراد به این بیماری دچار شوند عجیب نیست. عجیب این است که برخی از وسواسی بودنشان باخبرند اما تمایلی ندارند بیماری شان را درمان کنند. گاهی هم تمایل دارند اما از حقیقت فرار می کنند. هر مشکلی راه حلی دارد. پاک کردن مسئله بهتر است یا این که با دقت مسئله را حل کنیم؟؟ در این مقاله در مورد مقاومت در برابر درمان وسواس بحث خواهیم کرد.

کلمات کلیدی( وسواس | مقاومت در برابر درمان وسواس| درمان وسواس | علائم وسواس | کنترل وسواس|مشاوره وسواس )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

آنچه در این مقاله خواهید دید:

  • وسواس چیست؟
  • دلایل مقاومت در برابر درمان وسواس

وسواس چیست

در مطالب قبلی به این موضوع اشاره کردیم و تعریف مجدد وسواس، تکرار مکررات است. با این وجود، تعریف وسواس پیش نیاز و پیش زمینه درک مطالب این مقاله است. سندروم یا اختلال وسواس یا به اختصار OCD  نوعی بیماری است که زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. فرد مبتلا به بیماری وسواس از فکرهای مزاحم و آزاردهنده احساس درماندگی می کند. بیماران مبتلای به وسواس در دسته های متفاوتی قرار می گیرند. معمولا وقتی اسم وسواس می آید تصویر آدمی که به طور مداوم در حال شست و شوی دستان و یا تمیز کردن خانه است در ذهنمان پدیدار می شود. این ها تنها نمونه های از وسواس است و این بیماری زوایای گوناگونی دارد که در مقاله ای به طور مبسوط به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

مقاومت در برابر درمان وسواس

مقاومت در برابر درمان وسواس

عکس العمل افراد در مواجهه با بیماری ها متفاوت است. اختلال وسواس، یکی از بیماری هایی است که روح و جسم را تحت تاثیر قرار می دهد. بیمار مبتلای به اختلال وسواس، هم خود و هم دیگران را آزار می دهد. با این حال اثرات مخرب این بیماری بر روح و جسم خود بیمار خیلی عمیق تر از اثراتی است که بر اعصاب دیگران می گذارد. بیمارانی که درگیر این اختلال اند، در مواجهه با این بیماری به لحاظ واکنش و عکس العملی که در مقابل آن نشان می دهند به چند دسته تقسیم می شوند: دسته اول افرادی هستند که بیمار بودنشان را پذیرفته اند و برای درمان آن اقدام کرده اند. دسته دوم افرادی هستند که از بیمار بودنشان بی خبرند و لذا به دنبال راه درمان هم نمی روند.

دسته سوم افرادی هستند که از بیماری خود آگاهند اما بنا به دلایلی خواسته یا ناخواسته از هر گونه اقدامی برای درمانشان سر باز می زنند. مورد بحث ما گروه اول نیست. به عبارت دقیق تر، گروه اول افرادی هستند که معقولانه ترین کار ممکن را انجام می دهند. آن ها زمانی که به بیمار بودنشان پی می برند سعی می کنند هر چه سریع تر بیماری شان را کنترل کنند. اما گروه های دوم و سوم جای بحث دارد.

برخی از افراد، نسبت به بیمار بودنشان آگاهی ندارند و هیچ مطلبی در مورد وسواس نخوانده اند. آن ها افرادی هستند که عواقب پس از بیماری شان را نمی دانند. آن ها نمی دانند که این بیماری چه تاثیرات مخربی بر سلامت روح و روانشان می گذارد. آن ها اطلاع ندارند که پس از مدتی درگیر بیماری های پوستی، تنفسی، مفصلی و غیره می شوند. در این مواقع نیاز است اطرافیانشان هر چه سریع تر آن ها را نسبت به بیماری شان آگاه کنند. بهتر است این دسته از بیماران که از بیماری شان آگاهی ندارند ، با کمک اطرافیانشان، حتما با مراجعه به مراکز مشاوره از مشاوران کمک بگیرند. آن ها می توانند با راهنمایی های مشاوران روند درمانی شان را شروع کنند و در مدت زمان کوتاهی از شر بیماری شان خلاص شوند. اما گروه سوم، افرادی بودند که با علم به بیمار بودنشان، از هر گونه اقدام برای درمان خودداری می کنند.


پیشنهاد می شود مطالب زیر را هم ببینید:

تصاویر ذهنی بیمار مبتلا به وسواس چیست

چگونه حملات وسواس، این سرطان روح را کنترل کنیم

تاثیرات وسواس بر روی زندگی فردی و اجتماعی شخص


این دسته از افراد که اصطلاحا سرشان را مانند کپک زیر برف کرده اند، دلایل بسیاری برای عدم مراجعه به مراکز مشاوره دارند. البته دلایلشان کاملا غیر منطقی است. به طور مثال، برخی از افراد مبتلای به اختلال وسواس می گویند: اگر از مشاوران کمک بگیرم و روند درمان را شروع کنم مردم در مورد من چه فکر خواهند کرد؟ اگر روند درمان شروع شد و هیچ فایده ای نداشت چه می شود و … . دقیقا مانند این است که فردی به بیماری صعب العلاجی دچار شده باشد و به دلیل قضاوت و حرف مردم از درمان خود صرف نظر کند یا آن را به تعویق بیاندازد. به این دسته از بیماران توصیه می شود با اعتماد به نفس کامل در مقابل افکار منفی بایستید و همین امروز برای کنترل بیماری تان اقدام کنید. هر چه زمان را از دست بدهید کار را برای درمان سخت تر خواهید کرد.

 

علت وسواس کودکان راهکارهایی برای درمان 69933 مقاومت های معمول در برابر درمان وسواس

سخن پایانی

چه خوب و ایده آل است هنگامی که در زندگی به مشکلی بر می خوریم، توانایی به چالش کشیدن و حل آن مشکل را داشته باشیم. و چه بد است زمانی که مشکلی داریم و می دانیم که مشکل داریم اما به دنبال راه حل آن نمی گردیم. اختلال وسواس هم معضلی است که خیلی از افراد با آن روبرو شده اند و با این بیماری کیفیت زندگی شان به شدت پایین آمده است. برخی از بیماران مبتلای به وسواس، بیمار بودنشان را پذیرفته اند و کاملا آگاهانه و با روحیه ای عالی برای کنار زدن این مشکل قدم برداشته اند. اما برخی هم با وجود این که از بیماری شان آگاهی دارند و با وجود این که از این بیماری خسته شده اند هیچ نقشه و طرحی برای برطرف کردن این مشکل ندارند. مقاومت در برابر درمان وسواس گاهی از خود وسواس مخرب تر است. بهتر است با واقعیت درست برخورد کنید و مقاومت را کنار بگذارید. مقاومت در برابر درمان وسواس عین پاک کردن مسئله است.

راه حل های بسیار متنوعی پیش روی بیماران مبتلا به اختلال وسواس قرار دارد. کافی است آن ها اراده کنند و برای شکست دادن این بیماری مصمم باشند. توصیه ما این است که با خودتان کنار بیایید و مشکلاتتان را با یک مشاور و متخصص روانکاوی در میان بگذارید. راهنمایی های مشاوران و روانشناسان بدون شک قابل اعتمادترین راه حل است. از حقیقت فرار نکنید و با یک مشاور مشکلاتتان را واکاوی کنید. مطمئن باشید نتیجه ای که از اعتماد به مشاوران می گیرید کیفیت زندگی شما را تضمین خواهد کرد. زندگی بدون دغدغه و بدون بیماری، موجب افزایش روحیه شما خواهد شد و در مدت زمان کوتاهی کیفیت زندگی تان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف از جمله درمان وسواس و همچنین کمک به رفع مقاومت در برابر درمان وسواس، آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز  بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت های سایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید .

%

۸C-%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3-.p38110

https://forum.mind.se/

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه