مشاوره درمان ایدز چگونه امکان پذیر است؟

مشاوره درمان ایدز
   

مشاوره درمان ایدز چگونه است؟ ویروس HIV ویروس نقص ایمنی بدن انسان است. ویروس HIV  عفونت را ایجاد می کند.. ایدز علائم کمبود ایمنی بدست آمده را نشان می دهد. ایدز پیشرفته ترین مرحله عفونت HIV است. حملات اچ آی وی،  سلول های ایمنی را که با عفونت مبارزه می کنند از بین می برد. از دست دادن این سلول ها می تواند توانایی بدن برای مبارزه با عفونت و سرطان های خاص را مختل کند. بدون درمان، HIV  می تواند به تدریج سیستم ایمنی بدن را از بین ببرد و به ایدز برسد. در ادامه با تاریخچه ایدز؛ علایم ونشانه ها و مشاوره درمان ایدز آشنا خواهید شد.

کلمات کلیدی( مشاوره درمان ایدز | درمان ایدز | ویروس HIV |راه انتقال HIV| بهترین مرکز مشاوره در تهران )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

تاریخچه اچ آی وی و ایدز

مشاوره درمان ایدز

به اعتقاد اکثر محققان، منبع اچ آی وی شهر کینشاسا در جمهوری دموکراتیک کنگو بوده است. حدود ۱۹۲۰، ویروس HIV به انسان از گونه های شامپانزه انتقال یافت. این احتمالا به دلیل شکار و خوردن شامپانزه ها که حاوی ویروس HIV است که خیلی نزدیک به اچ آی وی است. تا دهه ۱۹۸۰ مشخص نبود که چه تعداد از این افراد مبتلا به ویروس ایدز بودند؛ اچ آی وی هیچ علایمی ایجاد نکرد و انتقال آن با علائم قابل تشخیص همراه نبود.

در حالی که موارد پراکنده ایدز قبل از دهه ۱۹۷۰ ثبت شده است، اطلاعات موجود نشان می دهد که اپیدمی فعلی در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۷۰ آغاز شد. تا سال ۱۹۸۰، احتمال ابتلا به HIV در پنج قاره (آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و استرالیا) منتشر شد. احتمالا حدود ۱۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در این دوره آلوده بودند.


شاید این مطالب هم مفید باشد:

نشانه های ایدز و معرفی آنها جهت تشخیص آن

در هنگام مواجه با ایدز چه عکس العملی انجام دهیم؟

بررسی کلی بیماری ایدز و تشخیص آن


 

سویه های HIV

چهار گروه مهم مهم از سویه اچ آی وی ( M، N، O و P) وجود دارد که تفاوت ژنتیکی بسیار کمی دارند. این موضوع از نظریه تئوری شکار حمایت می کند؛ چرا که هر زمان که ویروس HIV از شامپانزه به یک انسان منتقل می شود، کمی در داخل بدن انسان ایجاد می شود و نویز ناگهانی تولید می شود. این تضمین می کند که بیش از یک نوع ویروس HIV-1 وجود دارد. HIV-1 یکی از مهمترین ویروس مبتلا به اچ آی وی در جهان است که امروز به طور گسترده مبتلا به ویروس اچ آی وی آلوده شده است.

 

تأثیر اچ آی وی بر سلولها

وقتی ویروس HIV وارد بدن انسان شود، ماده ژنتیکی DNA وارد سلول های میزبان ایمنی می شود. با انجام این کار، اچ آی وی سلول را برای کپی کردن ویروس ها می کشد. در ضمن، برخی از سلول های ایمنی آلوده به ویروس اچ آی وی وارد حالت سکون می شوند و یک ویروس جدید تولید نمی کنند. HIV  در مدت زمان طولانی در این انبار پنهان می شود. درمان های فعلی اچ آی وی در کاهش تعداد ویروس های فعال در بدن بسیار موثر هستند، اما آنها قادر به مقابله با ویروس ها نیستند و تا زمانی که درمان متوقف شود، دوباره فعال شوند. این یکی از دلایل اصلی این است که ما هنوز نمی توانیم HIV را درمان کنیم.

درمان ضد رتروویروسی (ART) به معنای مصرف داروهای ویروسی برای درمان عفونت HIV است. افرادی که این درمان را دریافت می کنند، ترکیبی از داروهای اچ آی وی نامیده می شوند که هر روز دریافت می شود.

راه انتقال HIV چیست؟

ویروس HIV با تماس با مایعات خاصی از بدن فرد آلوده آزاد می شود. این مایعات شامل خون، مایع، مایع منی، ، رکتوم و شیر می باشد. گسترش HIV از یک فرد به فرد دیگر انتقال HIV نام دارد. انتقال HIV از یک زن مبتلا به HIV به کودک، انتقال مادر به کودک در دوران بارداری، زایمان یا تغذیه با شیر مادر صورت می گیرد. در ایالات متحده، این ویروس عمدتا به روش های زیر منتشر می شود:

  • داشتن رابطه جنسی (واژینال یا مقعدی) با کسی که مثبت HIV است، بدون استفاده از پوشش یا مواد محافظتی.
  • استفاده ار سرنگ از افرادی که عفونت دارند استفاده از تجهیزات تزریق معمولی مانند سوزن یا سرنگ

 

جلوگیری از انتقال ویروس

مشاوره درمان ایدز
به منظور کاهش خطر ابتلا به عفونت ایدز، کاندوم های انتقال جنسی باید به طور مداوم و به طور صحیح مورد استفاده قرار گیرد، تعداد شریک جنسی کاهش یابد و تزریق هرگز به اشتراک گذاشته نشود. پیشگیری از روش  (PrEP)، که یک روش پیشگیری از عفونت HIV است که شامل استفاده از داروهای خاص HIV برای مصرف روزانه می شود، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

روش PrEP زمانی استفاده می شود که افرادی که در معرض ابتلا به HIV قرار دارند، داروهایی را مصرف می کنند که احتمال ابتلای کمتری دارند. روش PrEP می تواند از حضور و گسترش ویروس در بدن جلوگیری کند. این روش بسیار مؤثر است اگر به عنوان نسخه معمولی استفاده شود، اما اگر مصرف آن مستمر باشد، اثر آن کمتر خواهد بود. بررسی منظم و روزانه توصیه های PrEP، خطر ابتلا به HIV را به عنوان یک نتیجه از رابطه جنسی به بیش از ۹۰٪ کاهش می دهد. از میان کسانی که داروهای تزریقی مصرف می کنند، این روش خطر ابتلا را به بیش از ۷۰٪ کاهش می دهد. در طول رابطه جنسی، اگر ترکیبی از این روش و سایر روش های محافظتی مورد استفاده قرار گیرد، خطر بیماری بسیار پایین خواهد بود.

 

ایدز چگونه تشخیص داده می شود؟

نشانه هایی مانند تب، ضعف و کاهش وزن ممکن است نشان دهنده این باشد که فرد مبتلا است. اگرچه معیار اصلی شناخته شده است، اما بر اساس موارد زیر است:

  • کاهش تعداد سلول های CD4 و رسیدن به کمتر از ۲۰۰ سلول / میلی متر از خون
  • حضور برخی از عفونت های فرصت طلب
  • با این حال، سیستم ایمنی به شدت آسیب دیده است، اما هنوز داروی HIV می تواند به مردم در این مرحله از عفونت کمک کند.

 

مشاوره درمان ایدز

درمان ضد رتروویروسی (ART) به معنای مصرف داروهای ویروسی برای درمان عفونت HIV است. افرادی که این درمان را دریافت می کنند، ترکیبی از داروهای اچ آی وی نامیده می شوند که هر روز دریافت می شود.

ART  از گسترش HIV جلوگیری می کند و میزان ویروس را در بدن کاهش می دهد. داشتن کمبود ویروس HIV در بدن، سیستم ایمنی بدن را محافظت می کند و مانع از گسترش عفونت HIV و تحریک آن می شود. هر کسی که این عفونت را دارد باید از ART استفاده کند. بدیهی است، ART نمی تواند HIV را درمان کند، اما به افرادی که زندگی طولانی تر و سالم تر دارند کمک می کند. ART همچنین خطر انتقال ویروس را کاهش می دهد..

 

مشاوره تلفنی مجیب برای مشاوره درمان ایدز

اگر چه پیشرفت قابل توجهی در شناسایی ویروس جهانی HIV در سال های اخیر وجود داشته است، اما شناخت این بیماری در این منطقه محدود است و اطلاعات دقیق در مورد آمار HIV و عفونت در دسترس نیست. در حال حاضر، تنها ۴ کشور از ۲۳ کشور در منطقه منا، نظارت دقیق برای پیگیری دارند. به عنوان یک نتیجه، منطقه MENA دور از دستیابی به اهداف ۹۰-۹۰-۹۰، برنامه مشترک سازمان ملل متحد برای از بین بردن این بیماری است. تا سال ۲۰۱۶، در کشورهای منطقه، تنها ۵۸٪ از افراد مبتلا به HIV از وضعیت خود آگاهی داشتند و ۴۱٪ از خبرنگاران در معرض مشکل بودند و تنها ۶۶٪ از افراد تحت درمان ویروس را تحت تاثیر قرار دادند.

مشاوره درمان ایدز بسیار مفید است اگر این کار را نکردید، توصیه می کنیم با روانشناسان ما در سایت زندگی ما مشورت کنید. ممکن است فکر کنید که زندگی شما نابود شده است، اما باید بگویم که خوب اینطور نیست. علیه ایدز، اقداماتی وجود دارد که اگر آنها را انجام دهید، وضعیت درست خواهد شد. اول از همه، شما باید آگاه باشید که زندگی که شما بسیار ارزشمند است. شما نباید همه چیز را به دلیل یک بیماری متوقف کنید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای مشاوره درمان ایدز از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه