در هنگام مواجه با ایدز چه عکس العملی انجام دهیم؟

مواجه با ایدز
   

HIV ویروسی برای نقص ایمنی بدن است در هنگام مواجه با ایدز باید بدانید چه کارهایی انجام دهید و اقدامات لازم چیست؟ پس با ما همراه باشید تا این موارد را برای شما شرح دهیم. این ویروس است که می تواند منجر به سندرم کمبود ایمنی، یا ایدز شود، اگر درمان نشود. بر خلاف برخی از ویروس های دیگر، بدن انسان نمی تواند به طور کامل از شر ویروس HIV خلاص شود، حتی با درمان، بنابراین هنگامی که شما اچ آی وی می گیرید، آن را برای کل زندگی تان دارید.

کلمات کلیدی:(پیشگیری از ایدز|نشانه های ایدز |موارد انتقال ویروس ایدز|درمان و مشاوره ایدز|نشانه های HIV|علایم ایدز|مشاوره روانشناسی)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

عملکرد ویروس ایدز در بدن

HIV به سیستم ایمنی بدن، به ویژه سلول های CD4 (سلول های T)، آسیب می رساند که سیستم ایمنی بدن را در مقابل عفونت ها ضعیف می کند. اچ آی وی تعداد سلول های CD4 (سلول های T) را در بدن کاهش می دهد و موجب می شود فرد به سایر عفونت ها و سرطان های مربوط به عفونت دچار شود. با گذشت زمان، بدن وقتی مواجه با ایدز می شود بسیاری سلول ها از بین می روند که بدن نمی تواند با عفونت ها و بیماری ها مبارزه کند. این عفونت های فرصت طلب یا سرطان ها از یک سیستم ایمنی بسیار ضعیف استفاده می کنند و نشان می دهد که فرد مبتلا به ایدز، در مرحله آخر عفونت HIV است.

مواجه با ایدز

مواجه با ایدز و بررسی درمان

درمان موثر در حال حاضر وجود ندارد، اما با مراقبت های پزشکی مناسب، HIV می تواند کنترل شود. داروهایی که برای درمان HIV استفاده می شود، درمان ضد رتروویروسی یا ART است. اگر هر روز راه درستی را طی کنید، این دارو می تواند به طور چشمگیری طول عمر بسیاری از افراد مبتلا به HIV را بیشتر کند، آنها را سالم نگه دارد و احتمال ابتلا به دیگران را کاهش می دهد. قبل از معرفی ART در اواسط دهه ۱۹۹۰، افراد هنگامی که مواجه با ایدز می شدند تنها چند سال می توانستند زندگی کنند. امروزه افرادی که مبتلا به HIV هستند و قبل از این بیماری درمان می شوند و از پیشرفت آن جلوگیری می شود.

شناخت و بررسی مواجه با ایدز

ایدز فاجعه ترین مرحله از عفونت HIV است. افرادی که مبتلا به ایدز هستند، سیستم ایمنی بسیار آسیب دیده دارند که تعداد بیشتری از بیماری های شدید را به وجود می آورند که به آنها عفونت فرصتطلبانه می گویند. برای اینکه بدانید در مواجه با ایدز چه کارهایی انجام دهید می توانید با سایت زندگی ما به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب تماس حاصل فرمائید و از خدمات متخصصین بهره مند شوید.

پس از مرحله حاد عفونت اچ آی وی، بیماری به مرحله ای به نام مرحله تأخیر بالینی حرکت می کند. تأخیر به معنای دوره زمانی است که ویروس در یک فرد بدون ایجاد علائم زندگی می کند یا در حال رشد است.

مرحله های عفونت HIV

بدون درمان، پیشرفت HIV در مراحل مختلف متفاوت است، نفوذ به سیستم ایمنی بدن و بدتر شدن در طول زمان. سه مرحله از عفونت اچ آی وی عبارتند از:

  • عفونت حاد
  • تاخیر بالینی
  • و ایدز (سندرم نقص ایمنی بدست آمده)

با این حال، خبر خوبی وجود دارد، در هنگام مواجه با ایدز با استفاده از داروهای ضد HIV (درمان ضد رتروویروسی یا ART) به طور مداوم، می توانید HIV را از پیشرفت به بیماری ایدز جلوگیری کنید. ART کمک می کند تا ویروس را کنترل کنید تا شما بتوانید زندگی طولانی تر و سالم تر داشته باشید و خطر انتقال HIV را به دیگران نیز کاهش دهد.

 بررسی مرحله حاد عفونت HIV

در عرض ۲ تا ۴ هفته پس از عفونت، بسیاری از مردم، اما نه همه افراد، علائم آنفولانزا را تجربه می کنند که اغلب به عنوان بدترین آنفلوانزا نامیده می شوند. علائم مواجه با ایدز عبارتند از:

  • تب
  • غدد متورم
  • گلودرد
  • بثورات
  • عضلات و درد مفصلی
  • و سردرد

این سندرم حاد مجعد روتاری (ARS) یا عفونت ابتدایی اچ آی وی نام دارد و این پاسخ طبیعی بدن به عفونت HIV است. افرادی که فکر می کنند که ممکن است به تازگی آلوده شده اند و در مرحله حاد بیماری عفونی قرار دارند باید از مراقبت های پزشکی برخوردار باشند. شروع درمان در این مرحله می تواند به سلامت شما منجر شود.


مطالعه این مقاله ها راجع به ایدز می تواند به شما کمک زیادی کند:

پیشگیری از ایدز چگونه انجام می شود و بررسی آن

نشانه های ایدز و معرفی آنها جهت تشخیص آن

بررسی کلی بیماری ایدز و تشخیص آن


بررسی مرحله حاد مواجه با ایدز

در طول این دوره اولیه عفونت، مقدار زیادی از ویروس در بدن شما تولید می شود. این ویروس از سلول های CD4 برای تکثیر و از بین بردن آنها در روند بیماری استفاده می کند. به همین دلیل، هنگام مواجه با ایدز سلول های CD4 شما می توانند به سرعت سقوط کنند. در نهایت واکنش ایمنی شما شروع به برداشتن سطح ویروس در بدن شما می کند تا سطحی به نام نقطه تنظیم ویروسی که سطح نسبتا پایدار ویروس در بدن شما است، برسد. در این مرحله، تعداد CD4 شما شروع به افزایش می کند، اما ممکن است به سطح قبل از عفونت برسد. این ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت زندگی ما ارتباط برقرار کنید و به صورت تلفنی از خدمات تخصصی بهره مند شوید.

شناخت مرحله تعلیق بالینی

پس از مرحله حاد عفونت اچ آی وی، بیماری به مرحله ای به نام مرحله تأخیر بالینی حرکت می کند. تأخیر به معنای دوره زمانی است که ویروس در یک فرد بدون ایجاد علائم زندگی می کند یا در حال رشد است. در طی مرحله تأخیر بالینی، افراد مبتلا به HIV مبتلا به هیچ علائمی نیستند و یا فقط موارد خفیف دارند. (این مرحله گاهی اوقات عفونت بدون علامت HIV یا عفونت مزمن HIV نیز نامیده می شود)

مواجه با ایدز

عملکرد مرحله بالینی و مواجه با ایدز

در طی مرحله تأخیر بالینی، ویروس اچ آی وی همچنان در سطوح بسیار پایین تولید می شود، حتی اگر با آزمایش های استاندارد آزمایشگاهی قابل تشخیص نباشد. اگر ART را مصرف کنید، ممکن است دهه ها با تاخیر بالینی زندگی کنید و هرگز به بیماری ایدز ادامه ندهید زیرا درمان کمک می کند ویروس را در حالت کنترل شده نگه دارید. زمان مواجه با ایدز افرادی که در این مرحله بدون علائم هستند قادر به انتقال HIV به دیگران هستند. خطر انتقال از طریق درمان HIV بسیار کاهش می یابد.

مرحله آخر مواجه با ایدز

این مرحله از عفونت اچ آی وی است که وقتی که سیستم ایمنی بدن شما به شدت آسیب می بیند رخ می دهد و شما را به عفونت های فرصت طلبانه تبدیل می کند. هنگامی که تعداد سلول های CD4 شما کمتر از ۲۰۰ سلول در هر میلی متر از جنس کروم (۲۰۰ سلول / میلی متر ۳) است، یعنی ویروس پیشرفت کرده است. (در افرادی که دارای سیستم ایمنی سالم هستند، شمارش CD4 بین ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ سلول در میلی متر است) بدون درمان، افرادی که به ایدز دچار هستند معمولا حدود ۳ سال زنده می مانند. در زمان مواجه با ایدز ART برای افرادی که ایدز دارند تشخیص داده می شود و می تواند برای نجات زندگی مفید باشد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی از سراسر ایران می توانید بدون گرفتن کد یا صفر با شماره زیر تماس حاصل فرمائید ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر در هنگام مواجه با ایدز می توانید با سایت زندگی ما که از متخصصان و روانشناسان برتر کشور بهره گرفته است استفاده نمائید جهت برقراری تماس همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این شماره ارتباط برقرار کنید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه