قدمهای کوچک و قدمهای بزرگ در ترک خود ارضایی

خودارضایی
   

قدمهای کوچک و قدمهای بزرگ در ترک خود ارضایی

اعتیاد به خود ارضایی به اجبار به انجام خود ارضایی گفته می شود. که فرد هیچ قدرت و کنترلی بر روی آن ندارد. خود ارضایی اساس تمام اعتیاد های جنسی دیگر است. در ظاهر خود ارضایی یک عمل کاملاً بی ضرر است اما حقیقت این است که که این انحرافات جنسی اثرات بسیاری مخربی بر زندگی دارد. اگر فرد هرچه سریعتر اقدام به ترک آن نکند عواقب وحشتناکی زندگی و آینده ی او را تهدید می کند. راه های ترک خود ارضایی بسیار زیاد است که با مشاوره و به کار گیری آن می توان این معضل را به طور کامل درمان کرد.

کلمات کلیدی( ترک خود ارضایی| اعتیاد به خود ارضایی| راه های ترک خود ارضایی|انحرافات جنسی|اثرات فیزیکی خود ارضایی|بهترین مرکز مشاوره در تهران )
زمان مطالعه تخمینی : ۶ دقیقه

ترک خود ارضایی

در این مقاله از چه می گوییم

شما در این مقاله نسبت به اثرات خود ارضایی بر روح و فیزیک انسان آگاه می شوید. نیازهای ضروری برای شروع درمان خود ارضایی را برای شما شرح می دهیم و از راه های ترک خود ارضایی با شما صحبت می کنیم.  

وقتی که روح و جسم خود را با هم قربانی می کنید

هیچ کس نمی تواند منکر اثرات منفی و ناخوشایند اعتیاد بر جسم و روح آدمی شود. اثراتی که بسیار دیر پا بوده و هر چه دیرتر اقدام به درمان شود ماندگاری بیشتری در وجود آدمی خواهد داشت.

اثرات فیزیکی خود ارضایی

احساس لذت ناشی از خود ارضایی به واسطه ی ترشح موادی به هنگام ارگاسم و اوج لذت جنسی است. هرچقدر این اعتیاد شدیدتر باشد فرد به دنبال لذت سریعتر و بیشتر است. فرد طوری به این احساس وابستگی پیدا می کند که روابط جنسی عادی برایش رضایت بخش نبوده و می خواهد در کوتاه ترین زمان بارها بارها این لذت را تجربه کند که این روابط زناشویی او یا روابط جنسی اش را به شدت به خطر می اندازد.

اثرات روحی خود ارضایی

خود ارضایی باعث بروز خودخواهی در فرد می شود چرا که یاد می گیرد که در رابطه ی جنسی فقط و فقط خودش مهم است و تنها به لذت بردن خود فکر می کند. تا جایی که خود را از شریک جنسی بی نیاز می بیند و در حین رابطه ی جنسی با همسر یا شریک جنسی خود کوچکترین اهمیتی به احساسات او نمی دهد و او را تنها وسیله ای برای رضایت جنسی خود می بیند.

با توجه به اینکه عوارض گفته شده به شکل های مختلف جسمی و روحی در شما نمود پیدا می کند و می تواند هم شما و هم زندگی و آیندیتان را با بحران مواجه کند هر چقدر زود هم تصمیم به ترک بگیرید دیر است چون ترک خود ارضایی بسیار زمان بر بوده و در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. مرکز مشاوره  روانشناسی تلفنی مجیب هم با انگیزه داشتن افراد و جامعه ای سالم همیشه آماده ی همراهی شما است. بدین منظور شماره ثابت zendeghima.ir را در اختیارتان گذاشته ایم تا از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب همه روزه و حتی ایام تعطیل بتوانید با مشاوران ما گفتگو نمایید. از آنجایی که خدمات ما به صورت تلفنی انجام می شود اضطراب و نگرانی شما را برای گفتگوی حضوری کاهش می دهد و می توانید راحت تر به بیان مشکل خود بپردازید. علاوه بر آن از مشکل تحمل ترافیک شهری و رفت و آمد هم خبری نخواهد بود که باعث اضطراب و استرس بیشتر در شما می شود.


پس از مطالعه ی این مقاله ، مقالات زیر را هم ملاحظه فرمایید:

 

 

نکات طلایی ترک خود ارضایی را بشناسید

ترک خود ارضایی

سرپوش گذاشتن بر اینکه اعتیاد به خود ارضایی یک عمل جنسی ناسالم و غیر اخلاقی و نکوهیده است هیچ تاثیری در کم کردن احساس گناه شما و صدمات جسمی و روحی آن بر شما نخواهد داشت. باید با خود صادق باشید و بپذیر مثل معتادین به الکل و مواد مخدر شما هم یک معتاد و بیمار هستید و هرچه سریعتر باید به فکر درمان آن باشید. راه های ترک خود ارضایی بسیار است ولی قبل از اینکه به مرور آنها بپردازیم بد نیست که به مراحل این مسیر سخت و دشوار اما ممکن نگاهی بیاندازیم و ببینیم چه نیازمندی هایی این راه خواهد داشت.

  1. دانستن حقیقت: باید بدانید و آگاه باشیدکه غریزه جنسی نه تنها احساسی بد و غیر اخلاقی نیست بلکه لازمه ی وجود آدمی است و باید از آن استفاده کرده و لذت برد. اما رفع نیاز این غریزه باید از راه های درست و روابط جنسی سالم در چهارچوب اخلاق و شرع صورت گیرد. وقتی شما به تنهایی اقدام به رفع آن می نمایید به اعتیاد تبدیل شده و حق زندگی سالم را از شما می گیرد.
  2. تصمیم گیری: با درک درست و آگاهی از اعتیاد به خود ارضایی می توانید تصمیم قاطع و صد در صد برای ترک آن بگیرید. شما تنها فرد مبتلا به خود ارضایی نبوده و این مشکل میلیون ها و شاید هم میلیارد ها آدم روی کره خاکی است. فقط خود شما می دانید که می خواهید راه های ترک خود ارضایی را قدم به قدم شروع کنید یا خیر.
  3. دانستن علت و چرایی: وقتی نسبت به خود ارضایی دانش و آگاهی یافتید حال وقت آن است که بدانید چرا خود ارضایی می کنید. چرا که تا علت مسئله و مشکلی را ندانید نمی توانید آن را حل نمایید. به کند و کاو در اعماق وجودتان بپردازید و ریشه های آن را بیابید شاید علت اصلی آن یک شوک عاطفی یا یک خلاء عاطفی باشد. از آنجایی که ممکن است این کار برای شما سخت باشد بهتر است از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. مرکز روانشناسی تلفنی مجیب می تواند با تجربه و دانش مشاوران خود کمک شایانی به شما نماید. متخصصان ما می توانند لایه های وجودی و هویت و شخصیت فردی شما را بررسی نمایند و ریشه های مشکل اعتیاد به خود ارضایی را از دل شما بیرون بکشند.
  4. شناخت احساسات: احساس شما بر گرفته از تفکر و دیدگاه شماست. وقتی احساساتتان را بشناسید و بدانید برای چه شکل گرفته اند بهتر می توانید آنها را کنترل نمایید. این شناخت کمک می کند تا شما به جای احساساتتان بر آنها سلطه و حاکمیت داشته باشید.
  5. تغییر تفکر و نگرش: یکی دیگر از نیازهای شروع راه های ترک خود ارضایی این است که در برخورد با احساسات و مشکلات به جای اینکه فقط به رفع سریع آنها فکر کنید، آنها را بررسی نمایید و ببینید که به چه دلیل اتفاق افتاده و به جای راه حل های موقت به راه های صحیح و اصولی برای حل آنها فکر کنید و سعی کنید به مسائل واقع بینانه نگاه کنید و دیدگاه خود را به آنها عوض کنید. مثلاً برای پر کردن خلاء عاطفی و نیازهای جنسی خود پرداختن به تفریحات سالم و مفید را به جای خود ارضایی و لذت لحظه ای در نظر بگیرید.
  6. برنامه ریزی: اگر به خود ارضایی اعتیاد دارید نباید انتظار داشته باشید که به یکباره و ناگهانی آن را ترک نمایید. ابتدا باید تعداد دفعات انجام آن کم شود .بررسی کنید چه زمان هایی بیشتر به خود ارضایی مشغول هستید پس برای آن زمان ها برنامه و کاری را برای خود انتخاب کنید تا با مشغول شدن به آن از افکار و خیال پردازی های جنسی دور شوید. فعالیت ورزشی در این کار به شما بسیار کمک خواهد کرد.
  7. مثبت اندیشی: خودتان را دوست داشته باشید و نسبت به درمان خود مثبت نگاه کنید. هر روز صبح که بر می خیزد با خود بگویید که میتوانید خود ارضایی را ترک کنید و اعتماد به نفس خود را در این راه بالا ببرید.
  8. دوری کردن از محرک ها ی خود ارضایی: از هر گونه افکار، تصاویر و هرچه که تحریک کننده است و دست یابی به آن خودداری نمایید و زمانی را که برای آنها صرف می کردید به امور دیگر مشغول شوید. حذف عوامل برانگیختگی جنسی گامی مهم برای تصمیم به شروع راه های ترک خود ارضایی است.
  9. داشتن عامل بازدارنده: وقتی دچار وسوسه ی خود ارضایی می شوید همیشه با یک عامل بازدارنده آن را غافلگیر کنید. با انجام کارهای دستی و سرگرمی های فکری یا کار مورد علاقه تان می توانید احساس اجبار به خود ارضایی را از خود دور کنید.

راه های ترک خود ارضایی      

راه ها ی ترک خود ارضایی بسیار زیاد است اما از آنجایی که خود ارضایی یک اعتیاد و وابستگی روحی و روانی است همه چیز به درون فرد باز می گردد و باید در وجود خود آن را برطرف نماید از این رو بیشتر راه های ترک خود ارضایی فردی بوده و شخص باید به تنهایی اقدام کند. منظور از این مطلب این است که مثلاً نمی تواند به کسی بگوید که دست و پای او را به تخت ببندد تا ترک کند. چون مادامی که در ذهن او این افکار و نیاز وجود دارد مشکل او بر طرف نخواهد شد. اما منکر نقش یک مشاور در کنار فرد نمی شویم و حتی وجود آن را ضروری و حتمی می دانیم.

  1. اولین قدم برای ترک خود ارضایی داشتن اراده قوی و محکم و انگیزه برای ترک و رهایی است.
  2. داشتن عقل و به کار بردن آن بسیار کمک کننده و مهم است. چرا که وقتی شما آگاهانه و عاقلانه به آن نگاه کنید و مضرات و عواقب آن را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید حتماً برای اجتناب از آن تلاش خواهید کرد.
  3. از ارتباط با خدا و پرداختن به معنویات غافل نشوید .داشتن توجه قلبی به خدا یکی از بهترین راه های ترک خود ارضایی است.
  4. در انتخاب دوست دقت نمایید و از ارتباط با افرادی که مشکلات اخلاقی داشته و به انحرافات جنسی دچار هستند خودداری نمایید.
  5. غریزه جنسی خود را کنترل کنید. برای این کار نیاز است که از شرایطی که ممکن است شما را برای خود ارضایی آماده کند دوری کنید. تا زمانی که خسته نیستید به رخت خواب نروید. به جای پرداختن به خیال پردازی های جنسی به مطالعه ی کتاب های مفید بپردازید. برای زمان های خالی خود برنامه ریزی کنید.
  6. تنبیه و پاداش می تواند از راه های ترک خود ارضایی باشد. یعنی اینکه در صورتی که در برابر آن مقاومت کردید و از انجام آن سر باز زدید به خود جایزه بدهید و با آنجام کاری خود را خوشحال کنید و در صورت انجام خود ارضایی خود را از بهره مندی از سایر لذت ها و تفریحات محروم نمایید.
  7. ورزش های جسمی و روانی برای ترک خود ارضایی بسیار موثر هستند.
  8. تغذیه مناسب داشته باشید و از پرخوری و خوردن افراطی غذاهای محرک مثل انواع آجیل، غذاهای چرب خودداری نمایید.
  9. از تنهایی و انزوا دوری کنید و سعی کنید با دوستان، خانواده و آشنایان خود ارتباط بیشتری داشته باشید.

مطمئن باشید که شما هم می توانید مثل بسیاری از افراد دیگر این مشکل را با صبر و تحمل و اراده حل نمایید. به شما توصیه می کنیم که با مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس بگیرید. قطعاً از نقشی که ما در ترک خود ارضایی برای شما خواهیم داشت شگفت زده می شوید. مرکز ما مجموعه ای از بهترین روانشناسان کشور را دارد که به دلیل سال ها تجربه در امر مشاوره در مورد افراد مشابه شما منبع قابل اتکایی برای همراهی شما خواهند بود. آنها با صبر و دلسوزی شما را همراهی می کنند و نمی گذارند هرگز از راه های ترک خود ارضایی نا امید شده و آن ها را بیهوده تلقی کنید. شما می توانید در هر مرحله از مشاوره های آنها بهره مند شوید و راه کارهای مناسب را جویا شوید. از آنجایی که آنها مشاور هستند و آگاهانه و با دانش به مسئله ی شما نگاه می کنند نیاز نیست از بیان مشکل خود شرمگین باشید بلکه هرچه شما جزئیات و اطلاعات بیشتری در اختیارشان بگذارید آنها بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند. برای این ارتباط کافی است گوشی تلفن خود را برداشته و از هر نقطه ای از کشور بدون گرفتن صفر یا کد شماره ثابت zendeghima.ir را گرفته و گفتگوی خود را شروع نمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه