چند روز بعد از تخمک گذاری پریود می شویم؟

روش های محاسبه ی زمان تخمک گذاری
   

چند روز بعد از تخمک گذاری پریود می شویم؟

پدر و مادر  شدن یکی از بزرگترین لذت های مهم زندگی است. اینکه شما بتوانید شاهد رشد و نمو و بالندگی کسی که از وجود شماست باشید احساسی بسیار شگفت انگیز و زیبا است. برای صاحب فرزند شدن باید برنامه ریزی کرد چه برای تربیت و پرورش او از بدو تولد و چه برای زمان مناسب برای به دنیا آمدن نوزاد. لازمه ی باردار شدن اطلاع و آگاهی از چرخه ی قاعدگی و زمان تخمک گذاری است. شما برای اینکه بتوانید در بهترین زمان برای بارداری نزدیک ی داشته باشید باید بدانید که تخمک گذاری چند روز بعد از پریود اتفاق می افتد.    

کلمات کلیدی:(زمان تخمک گذاری|تخمک گذاری|چرخه ی قاعدگی|پریود)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

زمان تخمک گذاری   

در این مقاله به شما خواهیم گفت

قاعدگی یا پریود چسیت ؟تخمک گذاری چیست و چه زمانی اتفاق می افتد. عوامل موثر بر تخم گذاری را مرور خواهیم کرد و از اهمیت تعیین زمان تخمک گذاری در بارداری می گوییم و در پایان روش های تعیین زمان تخمک گذاری را برای شما شرح می دهیم.

چرخه ی قاعده گی

چرخه ی قاعدگی، پریود یا عادت ماهانه یک تغییر فیزیولوژیکی است که در زنانی که قدرت باروری دارند اتفاق می افتد و طی آن در هر ماه یک تخمک به بلوغ رسیده و آماده ی باروری برای تولید مثل و پرورش نطفه است. در این بازه بافت پوششی رحم ریزش کرده و همراه خونریزی دفع می شود. این چرخه از دوران بلوغ تا یائسگی ادامه دارد. چرخه ی قاعدگی یا پریود به طور معمول ۳ تا ۵ روز طول می کشد اما در بعضی افراد بین ۲ تا ۸ روز هم دیده شده است. پریود یا عادت ماهانه برای بارور شدن بسیار اهمیت دارد.

تخمک گذاری چیست ؟

زمان تخمک گذاری

خروج یک یا چند تخمک از تخمدان در چرخه ی سیکل ماهیانه را تخمک گذاری گویند و به آن دوره ی باروری در چرخه ی قاعدگی اتلاق می شود.   

چه زمانی تخمک گذاری اتفاق می افتد؟

با توجه به اینکه چرخه ی قاعدگی بین ۲۱ تا ۳۵ روز در افراد مختلف متفاوت است تخمک گذاری در روز ۱۱ تا ۲۱ ممکن است رخ دهد. ولی به طور معمول حدود ۱۲ تا ۱۶ روز قبل از شروع چرخه ی قاعدگی یا پریود بعدی است. البته باید گفت که زمان تخمک گذاری تحت تاثیر عواملی چون استرس، تغییرات احساسی، مسافرت، تغییر در عادات روزمره ی زندگی نیز می باشد.


جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.


چه عواملی بر تخمک گذاری تاثیر دارد؟

در شرایط عادی و در یک فرد سالم سیستم بدن طبق تنظیمات خودکار عمل می کند و همه چیز روی نظم انجام می شود. هورمون های تولید مثل هم تابع همین سیستم هستند. اما وقتی تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی قرار می گیرند، دچار تغییر شده و تنظیمات آنها به هم می ریزد که این بر شانس بارداری بسیار موثر است.

یکی از عوامل موثر در تخمک گذاری استرس است که به شدت در بی نظمی تخمک گذاری موثر است. شما برای اینکه بتوانید بر استرس اتفاقات روزمره و بحران های زندگی خود کنترل داشته باشید می توانید از ورزش های تن آرامی و مدیتیشن مثل یوگا استفاده کنید علاوه بر آن اگر احساس می نمایید که مشکل شما بزرگتر از این است که با ورزش بر طرف شود می توانید از مشاور و روانشناس درخواست کمک نمایید.

زمان تخمک گذاری

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب یکی از مراکز مشاوره و روانشناسی است که در زمینه مشکلات روحی روانی شخصی و خانوادگی شما می تواند نکات ارزشمندی را در قالب مشاوره برای شما ارائه دهد. متخصصان ما دلسوزانه و با نهایت آرامش و در امانت داری کامل به صحبت های شما گوش می دهند، مشکلات شما را ریشه یابی می کنند و راه های درمانی مناسب را به شما پیشنهاد خواهند داد. شما می توانید از ۸ صبح الی ۱۲ شب در طول تمام هفته حتی ایام تعطیل با شماره تلفن zendeghima.ir از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر تماس بگیرید و از مشاوران ما کمک بخواهید.

استفاده از برنامه غذایی سالم و متعادل نیز نقش بسیار مهمی در در ترشح هورمون ها و نظم تخمک گذاری دارد.


این مقالات هم حتماً برای شما سودمند خواهد بود:

تعیین زمان تخمک گذاری چه کمکی به باردار شدن می کند ؟

زمان تخمک گذاری

اگر قصد بارداری دارید باید از زمان تخمک گذاری خود اطلاع داشته باشید. چرا که زمان مناسب برای نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری تا ۲۴ ساعت بعد از آن می باشد. این حساسیت به این دلیل است که اسپرم دو تا سه روز می تواند زنده بماند اما تخمک تنها ۲۴ ساعت برای لقاح فرصت خواهد داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید که در هر دوره تخمک گذاری ۲۰ درصد احتمال بارداری هست و در زنان طبیعی که در طی رابطه ی خود از راه های جلوگیری  از بارداری استفاده نمی کنند حدود ۸۵ درصد آنها در سال اول باردار می شوند.

روش های محاسبه ی زمان تخمک گذاری

زمان تخمک گذاری

به جز اطلاعاتی که درباره ی محاسبه ی زمان تخمک گذاری ارائه شد، شما می توانید با استفاده از چند نشانه ی دیگر هم زمان تخمک گذاری خود را محاسبه نمایید.

  1. تغییر ترشحات دهانه رحم: در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه ی رحم تغییر پیدا کرده و زیاد می شوند که این به دلیل تغییر میزان هورمون استروژن در بدن زنان است. این ترشحات شفاف، لغزنده و چسبناک هستند و برای جذب اسپرم رحم را آماده می کنند.
  2. افزایش دمای بدن: به هنگام تخمک گذاری دمای بدن حدود ۰٫۴ تا ۱ درجه زیاد می شود که این به دلیل افزایش میزان هورمون پروژسترون می باشد. البته بهتر است این مقدار را با دما سنج اندازه گیری کرد.
  3. درد و احساس ناراحتی در زیر شکم: ۵/۱ از خانم ها معمولاً تخمک گذاری را همراه با دردهای خفیف و ناگهانی در زیر ناحیه شکم تجربه می کنند.

اگر تصمیم به باردار شدن دارید و بارها تلاش کرده اید و موفق نشده اید، نگران نباشید. این عدم توانایی باروری ممکن است به دلیل وجود فشارها و استرس و عدم آگاهی شما از بهترین زمان برای آمیزش باشد. بهتر است به جای نا امید شدن و رنج بردن از متخصص زنان و نازایی و یک مشاور روانشناس راهنمایی بگیرید.

برای کاهش استرس و اضطرابی که با آن درگیر هستید و برای رسیدن به آرامش برای انجام رفتارهای درست برای بارداری شما می توانید با مرکز مشاوره تلفنی مجیب تماس بگیرید. قطعاً پس از گفتگو با مشاوران ما بیشتر بر خود و افکارتان کنترل خواهید داشت و بهتر عمل خواهید کرد. شما برای این مشاوره نیاز به مراجعه ی حضوری و حتی گرفتن وقت قبلی نخواهید داشت. در هر نقطه از ایران که باشید بدون گرفتن کد یا صفر با شماره تلفن zendeghima.ir از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر تماس بگیرید و مشکل خود را با ما درمیان بگذارید، خواهید دید که این مشاوره چه نتایج مثبتی را برای شما به همراه خواهد داشت.


جهت دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی در این زمینه از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر و از سراسر ایران با شماره ی zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی در روز های تعطیل تماس حاصل فرمایید تا روانشناسان متخصص ما در خدمت شما باشند.


 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • فاطمه
    4 سال پیش

    چند روز بعد تزریق آمپول آزادسازی تخمک باید پریود بشوم.؟