آیا با خودتان گفتگو می کنید؟ نکاتی در مورد حرف زدن با خود

حرف زدن با خود
   

حرف زدن با خود یکی از علائم و نشانه های دیوانگی است؟ فردی که با خود حرف می زند نه بیمار است و نه دیوانه. به باور محققان، افرادی که با خودشان حرف می زنند نه تنها دیوانه یا بیمار نیستند بلکه آن ها احتمالا نابغه هستند!

بلند صحبت کردن شاید در بافت اجتماعی، امری ناپسند باشد. شاید اگر حواستان نباشد و با خودتان بلند بلند صحبت کنید و کسی شما را ببیند به احتمال زیاد خجالت خواهید کشید. بلند صحبت کردن نه تنها خجالت ندارد بلکه با توجه به یافته های تحقیقاتی می توان مدعی شد که بلند صحبت کردن، تقویت کنترل شناختی را به دنبال دارد.

در این مقاله در مورد حرف زدن با خود یا بلند صحبت کردن بحث خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فواید صحبت کردن با خود

حرف زدن با خود ، ابزاری برای کنترل شناختی

حرف زدن با خود

زبان ابزاری است برای سامان دادن به افکار. با زبان می توان فعالیت های روزمره را برنامه ریزی کرد. زبان، وسیله ای برای تقویت حافظه است و توانمندی هایمان برای انجام امور مختلف را نیز توسعه می دهد.

ما قادریم برای تولید دستورالعمل های عینی و واضحمان از دستگاه زبانی مان بهره ببریم، این یک موهبت الهی است که به منظور کنترل شناختی در اختیارمان قرار گرفته است. یافته های یک تحقیق در یکی از دانشگاه های معتبر جهان، نشان می دهد که شدت و میزان بلند صحبت کردن با خود، بر میزان توانایی در انجام امور پیچیده اثر می گذارد.

صحبت با خود (صحبت کردن با خود با صدای رسا) تمرکز را افزایش می دهد. حرف زدن با خود ورزش با مغز است، وقتی یک دانشمند با خودش بلند حرف می زند مغزش را به کار می گیرد و تلاش می کند تا به طور ناخودآگاه از تمام ظرفیت مغزش استفاده کند.

دانشمندی که با خود حرف می زند دیوانه نیست، او یک نابغه است که خوب می داند چگونه مغزش را با زبانش، تسخیر کند! شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه حرف زدن با خود با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

اگر می خواهید بدانید در طول روز چند بار با خودتان حرف می زنید از تکنیک گیره کاغذی استفاده کنید. یک جیبتان را با تعدادی گیره کاغذ پر کنید و طی روز ، هنگامی که فهمیدید در حال حرف زدن با خودتان هستید، یک گیره کاغذ را از یک جیب به جیب دیگر انتقال دهید.

شنیدن صدای خود چه فوایدی دارد؟

طی یک آزمایش، متونی که بر روی برگه هایی نوشته شده بود در اختیار دو گروه قرار گرفت. سپس از یک گروه خواسته شد که متن را بلند و با صدای رسای بخوانند. در آن سو، گروه دیگر، متن را در سکوت خواندند. سپس از هر دو گروه خواسته شد که یک کار را به صورت همزمان انجام دهند. نتایج نشان داد که تمرکز گروهی که متن را بلند خوانده بودند نسبت به گروهی که در سکوت متن را قرائت کرده بودند به میزان قابل توجهی بیشتر بوده است.

شواهد حاکی از آن است که اصوات و دستورالعمل های صوتی نسبت به متون و نوشته ها، تاثیر بیشتری بر کنترل رفتار می گذارد. اگر در هر برهه ای از زمان به مشکلی برخوردید سعی کنید بلند با خودتان صحبت کنید. با این تکنیک مطمئن باشید که مشکلاتتان را خیلی راحت برطرف خواهید کرد. صحبت کردن با خود یک پوئن و امتیاز مثبت برای انسان هاست که به منظور کنترل رفتار می توان از آن به عنوان میانبر استفاده کرد.

ژان پیاژه دانشمند معروف دنیای روانشناسی، ادعا کرد که توسعه زبان و توسعه خود کنترلی به طور هم زمان اتفاق می افتد. هنگامی که نونهال یا کودک به صورت شفاهی شروع به صحبت کردن می کند به طور همزمان کنترل فعالیت ها و امورش را نیز آغاز می کند. به طور نمونه ، هنگامی که نونهال یا کودکی نزدیک یک جسم گرم قرار می گیرد، سایر اعضای خانواده معمولا همزمان می گویند داغ است داغ! و کودک را از جسم گرم دور می کنند.

با حربه صحبت کردن، به خودتان تلنگر بزنید

حرف زدن با خود

با وجود این که بسیاری از افراد، به طور ناخودآگاه با خودشان حرف می زنند، اما خیلی کم اتفاق می افتد که فردی به خودش دستور صوتی بدهد. تنها جایی که در آن، این موضوع به طور مداوم صورت می گیرد، میادین ورزشی است .

زمانی که ورزشکاران کار کشته، گاه و بی گاه به خودشان دستور می دهند و بلند بلند دستوراتشان را تکرار می کنند. “محکمتر بزن! مراقب گاردت باش!” نمونه های کوچکی است که به کرات در میادین و عرصه های ورزشی اززبان ورزشکاران شنیده ایم.

زمانی که با مشکلی روبرو می شویم ، چه جسمی و چه روحی – روانی ، یقینا می توانیم با خودمان حرف بزنیم تا عملکرد و کارکردهایمان را ارتقاء دهیم .شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه حرف زدن با خود با سایت زندگی ما از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید.

چنانچه حرف زدن با خود ، موجب ناراحتی شما می شود، با سکوت شروع کنید. مکالمه ای را در درونتان تنظیم کنید و در درون و کاملا ساکت با خودتان حرف بزنید. رفته رفته وارد فاز حرف زدن با خود شوید و سپس بلند بلند با خودتان صحبت کنید.

خودتان را تحریک کنید و سعی کنید در مورد مسائل چالش برانگیز با خودتان بلند صحبت کنید. از مسائل منفی فرار نکنید، با خودتان بلند در مورد مسائلتان صحبت کنید. از خودتان کمک بخواهید، از خودتان درخواست مشورت کنید، شاید معقولانه به نظر نرسد اما به امتحانش می ارزد.

مقالات پیشنهادی مجیب

سایت زندگی ما حرف زدن با خود

اگر می خواهید بدانید در طول روز چند بار با خودتان حرف می زنید از تکنیک گیره کاغذی استفاده کنید. یک جیبتان را با تعدادی گیره کاغذ پر کنید و طی روز ، هنگامی که فهمیدید در حال حرف زدن با خودتان هستید، یک گیره کاغذ را از یک جیب به جیب دیگر انتقال دهید.

برای تقویت توانایی هایتان نیازی نیست به دنبال ابزارهای بیرونی باشید. خداوند، در وجود همه ما نعمت هایی قرار داده که ما را از ابزارهای بیرونی بی نیاز می کند. توصیه می شود برای کسب اطلاعات دقیق تر و کامل تر در این زمینه از مشاوران کار بلد درخواست راهنمایی و مشاوره نمایید.

سایت زندگی ما با کادری متعهد، متخصص و مجرب در زمینه های مختلف آماده خدمت رسانی به شما بزرگواران می باشد. مزیت های این مرکز شامل، مشاوره تخصصی روانشناسی، مشاوره توسط برترین روانشناسان کشور، امکان تماس در تمام طول روز بدون رزرو و وقت قبلی، مشاوره آنلاین و در لحظه، مشاوره با خانم یا آقا به انتخاب شما، مشاوره بر اساس تعرفه سال گذشته نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بدون نیاز به مراجعه حضوری و ترافیک و مشکلات حمل و نقل می شود. همین مزیت هایسایت زندگی ما است که در کنار کادر متخصص آن، این مرکز را از سایر مراکز متمایز می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره روانشناسی با برترین متخصصان کشور از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در تمامی ایام هفته و حتی روز های تعطیل با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۷۶تماس حاصل فرمایید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه