اهمیت جسمانی بازی کودکان

بازی کودکان
   

بازی کودکان شامل فعالیت هایی است که از ذهن و حرکات فیزیکی استفاده می کنند تا کودکان بتوانند از انرژی خود استفاده کنند و به آنها امکان شبیه سازی مهارت های جسمی و حرکتی، یادگیری چیزهای جدید و اجتماعی را می دهد. بازی کودکان جنبه های مختلفی دارد که بازی جسمانی بر سلامت کودک اثر گذار است. درک اهمیت بازی فیزیکی و ذهنی برای رشد کودک شما حیاتی است.

کلمات کلیدی:(اهمیت جسمانی بازی | بازی برای کودکان|ضرورت بازی برای کودک|مشاوره کودک)

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

سایت زندگی ما به طور تخصصی در حوزه کودکان مشغول به فعالیت است. این مرکز علاوه بر آنکه اهمیت جسمانی بازی برای کودکان را کلیدی برای افزایش مهارت ها و استعدادهای آنها می داند، بخش عمده آن را تاثیر بر سلامت کودکان می داند. سایت زندگی ما بر این اعتقاد است که با توجه به سن کودک و توانایی ها او بهترین بازی های مناسب او را شناسایی نمود. مناسب ترین بازی ها تاثیر شگرفی بر روی سلامت جسمانی کودکان دارد.

بازی کودکان


مقاله مزایای بازی های اینترنتی برای کودکان را بخوانید.

جنبه های مختلف جسمانی بازی کودکان

یادگیری

با توجه به موسسه توسعه کودک، ۷۵ درصد رشد مغز بعد از تولد اتفاق می افتد. بازی جسمانی به کودک کمک می کند ارتباطات بین سلول های عصبی و مغز را توسعه دهد. بازی های جسمانی با توسعه این ارتباطات، مهارتهای بدنی کودک، اجتماعی شدن، آگاهی شخصی، زبان، خلاقیت و توانایی حل مشکل را برای کودک بهبود می بخشند.

سلامتی

بازی جسمانی کودکان مزایای سلامتی مختلفی را برای آنها فراهم می کند. بر اساس گزارش مرکز مراقبت های بهداشتی و ایمنی کودک کارولینای شمالی، فعالیت بدنی باعث پیشرفت مغز و یادگیری در نوزادان و کودکان می شود. همچنین خطر ابتلا به بیماری های شایع مانند بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و بسیاری از بیماری های مزمن دیگر را کاهش می دهد.

بازی در فضای باز

بازی کودکان بیشتر در فضای باز اتفاق می افتد و به کودکان اجازه می دهد انرژی خود را با استفاده از فعالیت های شدید و صدای بلند انجام دهند. طبق گزارش مرکز بهداشت و ایمنی مراقبت از کودکان در کارولینای شمالی، “همه کودکان تا ۵ سالگی و همچنین کودکان مدرسه باید فعالیت فیزیکی روزانه خود را که باعث ارتقاء مهارت های ورزشی و حرکات مربوط به سلامت جسم و روان می شود، درگیر کنند.”

بازی در فضای بسته

بسیاری از کودکان از بازی جسمانی در فضای باز استفاده نمی کنند، زیرا بسیاری از محیط ها برای بازی های جسمانی داخل ساختمان منجر نمی شوند. با این حال، بازی های جسمانی داخل محوطه ای امن و تحت نظارت را فراهم می کند. اگر فضا کم است، مبلمان را حرکت دهید، از یک راهرو استفاده کنید یا از یک فضای باز پوشیده شده (مانند حیاط پوشیده شده یا سایبان) استفاده کنید تا فضای بازی جسمانی فراهم شود. این مناطق محیطی عالی برای بازی کودکان ایجاد می کند که  بازی های فعال جسمی را برای کودکان پوشش می دهند.

فن آوری

با توجه به موسسه توسعه کودک، رسانه های الکترونیکی از جمله تلویزیون، بازی های ویدئویی، فیلم، تلفن همراه و اینترنت تاثیر زیادی بر بازی های جسمانی دارد. کودکان بیشتر وقت خود را صرف بازی غیر فعال می کنند، با استفاده از یک صفحه کلید یا دستگاه الکترونیکی. والدین باید نیازهای بازی فرزند خود را درک کنند و محیطی را فراهم کنند که برای بازی منفعل و جسمانی بیشتری امکان پذیر باشد تا کودکان درگیر افسردگی های زود رس نشات گرفته بازی های الکترونیکی نشوند.

بازی کودکان


درباره انواع پاداش به کودکان و نحوه صحیح تشویق بیشتر بخوانید.

اهمیت جسمانی بازی کودکان

جنبه های جسمانی بازی کودکان تاثیر به سزایی در زندگی آنها دارد که مهم ترین آنها را می توان به صورت زیر نام برد:
اعتماد به نفس بهتر
استخوان ها، عضلات و مفاصل قوی تر
وضعیت بهتر و تعادل
روحیه قوی تر
محدوده وزن سالم تر
تعامل اجتماعی بهتر با دوستان
یادگیری مهارت های جدید در حالی که از آن لذت می برد
تمرکز بهتر

اهمیت بازی کودکان

بازی کودکان جنبه های مختلفی دارد ولی از مهم ترین جنبه های آن فعالیت هایی است که بر جسم آنها تاثیر می گذارد.

اهمیت به جسم برای تمامی افراد خوب است اما برای بچه های شما بسیار مهم تر است. پنج سال اول زندگی آنها مهم ترین سال برای رشد و توسعه آنها است.

این در طول این زمان است که آنها عادت هایی را که با آنها در بزرگسالی به وجود می آورند را توسعه می دهند.

سایت زندگی ما برا این باور است که کودکان باید به مهارت های ورزشی، حرکتی، بازی و حرکات موزون خود اهمیت دهند. سلامت و تندرسی کودکان وابستگی بسیاری به فعالیت ها و بازی های جسمانی آنها دارد. بازی جسمانی کودکان بر شخصیت و خلق و خوی آنها تاثیر می گذارد چون یک جسم مریض و رو به نزول ذهن سالمی را به رشد نمی دهد.

سایت زندگی ما بهترین مرکز مشاوره تخصصی کودکان در تهران است. این مرکز با دارا بودن بهترین متخصصین در حوزه کودکان به شما کمک می کند تا بهترین برنامه ها و بازی های کودکانه را برای کودک خود با توجه به اهمیت جسمانی بازی برای کودکتان انتخاب کنید. شما می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با این مشاورین متخصص این مرکز از طریق شماره تلفن zendeghima.ir در تماس باشید.

نتیجه گیری

سایت زندگی ما بهترین مرکز تخصصی مشاوره در تهران استکه به طور تخصصی در حوزه کودکان نیز فعالیت می کند. مشاورین این مرکز بر تاثیر و اهمیت جسمانی بازی بر کودکان تاکید دارند. اکثر کودکان به طور طبیعی قادر به انجام پیاده روی و دویدن های خوب و طولانی می شوند. با این حال، آنها نیاز به تمرین و دستورالعمل برای توسعه برای پریدن، پرتاب، لگد زدن و باقی حرکت های کودکانه و مهارت های قابل توجه ادارند. این مرکز با توجه به شرایط جسمانی و روحی هر کودک، فعالیت های جسمانی او را طوری تنظیم می کند تا بهترین باز خور از بازی کودکان برا سلامت آنها گرفته شود.

از این رو ما به شما مرکز مشاوره تخصصی مجیب را پیشنهاد می کنیم تا با توجه به اهمیت بسیار جسمانی بازی برای کودکان، بهترین فعالیت ها برای آنها شناسایی شود. از این رو شما می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره تماس zendeghima.ir با مشاورین مجرب این مرکز در ارتباط باشید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه