کجی آلت تناسلی مردان به همراه علل و نحوه درمان

کجی آلت تناسلی مردان
   

کجی آلت تناسلی مردان به چه علت است و راه حل چیست؟ آلت تناسلی کج یا انحنای ناحیه آلت تناسلی مرد که به همین نام شناخته می شود یکی از اختلالات خطرناکی است که توسط جنس مردان در سنین مختلف ایجاد می شود و متاسفانه به علت مسائلی مانند خجالت و … ارجاع به موقع نیست.

کلمات کلیدی:(کجی آلت تناسلی|درمانکجی آلت تناسلی |علل  کجی آلت تناسلی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کجی آلت تناسلی مردان یا بیماری Peyronie

به طور ساختاری، آلت تناسلی شامل شریان ها و رگ ها و دو غار و یک بدنه اسفنجی است که بین دو ذره غار وجود دارد و از میان مجرای داخل وسط عبور می کند. به طور طبیعی، آلت تناسلی به طور مستقیم در معرض اختلال نعوظ در مردان است و هیچ انحرافی وجود ندارد، اما در موارد شل و ناپیدا، در اغلب موارد، آلت تناسلی مرد به سمتی که معمولا چپ است متمایل است و مهم نیست. در مردان وقتی تحریک پذیر می شوند، جریان خون از طریق شریان ها به اجسام غاری که استوانه ای است، باعث می شود آنها را پر کنند و گسترش دهند و آلت تناسلی تنگ شوند. در صورت نعوظ کامل، رگ ها برای جلوگیری از رسیدن خون به آلت تناسلی و سختی آن بسته می شوند.

درمان های غیر جراحی عمدتا در بیمارانی که در مراحل اولیه و در فاز حاد بیماری هستند، یعنی زمانی که علائم ظاهر شد و پلاک نرم و ناقص بود، و کلسیفیکاسیونیا رسوب کلسیم در بافت  تا به حال نشده است.درمان های غیر جراحی شامل داروهای خوراکی، تزریق داخل وریدی و درمان موضعی است.

چگونه متوجه می شویم که آلت تناسلی مردان کج است؟

کجی آلت تناسلی مردان

کج شدن آلت تناسلی هنگامی رخ می دهد که بخشی از بافت های قابل انعطاف آلت تناسلی نمی تواند گسترش یابد، اغلب به علت بافت فیبرهایی است که در طول معاینه سفت و سخت است و منجر به ایجاد آلت تناسلی کج در مردان در یک زمان می شود. درصد نفوذ به طور مستقیم با درصد و اندازه بافت فیبرینی ارتباط دارد. محتوای فیبر بالاتر، درصد انحراف بیشتر است.

انواع انحنا و کجی آلت تناسلی مردان

به طور کلی، متخصصان تقارن گرایش و انحراف را به دو نوع تقسیم می کنند، نوع اول نوعی کجی مادرزادی آلت تناسلی است و نوع دوم حالت اکتسابی است. همانطور که از نامش بر می آید، تفاوت اصلی در راه و روش ایجاد انحراف است. آلت تناسلی کج مادرزادی گاهی از زمان بدو تولد است و گاهی اوقات به تدریج پیشرفت می کند، اما حساسیت به دست آمده از سیستم تولید مثل مردانه ناشی از عوامل خارجی است، ما به طور خلاصه این دو را توضیح خواهیم داد.

کجی آلت تناسلی مادرزادی

کجی مادرزادی آلت تناسلی یک بیماری نسبتا شایع است و حدود ۱۰٪ از مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. کجی در نعوظ بهتر مشخص است. در بسیاری از موارد، به دلیل این مشکل، مرد حاضر به ازدواج نیست، در حالی که به راحتی با جراحی درمان می شود. آلت تناسلی می تواند پایین، بالا، راست، چپ یا ترکیبی از آنها باشد، به عنوان مثال، پایین و راست. در نوع مادرزادی، کجی بیشتر به سمت چپ است.

شرایط مادرزادی که اغلب به علت نامتقارن بودن اجسام غاری و کوچک بودن یک سیلندر ایجاد می شود، باعث ایجاد درجه انحراف از آلت تناسلی می شود که اغلب با درجه انحنا تداخل ندارد. اگر انحنای بیش از ۳۰٪ باشد می توان از طریق جراحی اصلاح کرد.
آلت تناسلی به سمت پایین کج شده است. اندازه آلت تناسلی مرد دارای دو جنبه در ازدواج است: توانایی باروری و توانایی ایجاد رابطه زناشویی. کجی آلت تناسلی به تنهایی به باروری مردانه آسیب نمی رساند. اگر کجی آلت تناسلی بیش از ۳۰ درجه باشد، نزدیکی سخت است و همسر بیمار ممکن است در مجاورت احساس درد کند که نیازمند عمل جراحی است.

کجی آلت تناسلی اکتسابی

علل اکتسابی باعث می شود که در ابتدا هیچ انحرافی وجود نداشته و بعدها بیماری پپرونی نامیده می شود. علت قطعی ناشناخته است، اما این انحنا اغلب در افرادی که دارای فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، دیابت و زمینه ژنتیکی هستند رخ می دهد.

علل انحراف و کجی آلت تناسلی

علل بسیاری از انحرافات تناسلی در مردان وجود دارد که شامل دو نوع بیماری و ناهنجاری است. خمیدگی های جزئی در آلت تناسلی معمولا علت مشخصی ندارند و هیچ کاری نمی کنند، اما این انحنای بیش از ۳۰ درجه باید درمان شود. علل بروز اکتسابی عبارتند از:

شکستگی آلت تناسلی: آسیب و پارگی آلت تناسلی، که معمولا به علت اثرات شدید تروماتیک در طول رابطه جنسی است. این پارگی اگر ترمیم گردد عوارض ندارد.

کجی آلت تناسلی به دلیل hypospadias: انحنای اصلی در این بیماری در نوک آلت تناسلی مرد دیده می شود که به دلیل کوتاه بودن مجرای ادرار دیده می شود.

کجی آلت تناسلی  و پیرونی

کجی آلت تناسلی مردان

معمولا پس از پنجاه سالگی، با جایگزینی بافت های التهابی و غیر التهابی به جای بافت نرم در آلت تناسلی، معمولا در پشت آلت تناسلی، باعث ایجاد شیب و فلج شدن در آلت تناسلی می شود. یک ویژگی مشخص درد و ناحیه های تنگ در آلت تناسلی است.

مقالات پیشنهادی مجیب

درمان در ابتدا یک وضعیت دارویی است، اما موارد شدید ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. بیماری پپرونی یکی از شایع ترین بیماری ها در میان بیماران به علت اختلال عملکرد آلت تناسلی در مردان است.

درمان کجی آلت تناسلی بدون جراحی

درمان های غیر جراحی عمدتا در بیمارانی که در مراحل اولیه و در فاز حاد بیماری هستند، یعنی زمانی که علائم ظاهر شد و پلاک نرم و ناقص بود، و کلسیفیکاسیونیا رسوب کلسیم در بافت  تا به حال نشده است.درمان های غیر جراحی شامل داروهای خوراکی، تزریق داخل وریدی و درمان موضعی است.درمان غیر جراحی در فاز مزمن بیماری نقش مهمی ندارد.هیچ دارو خاصی برای درمان بیماریپیرونیتوسط انجمن پزشکی اروپا تایید نشده است.پارا آمینو بنزوات پتاسیم (Potaba) توسط FDA آمریکا برای درمان بیماریکجی موثر شناخته شده است.با این حال، این داروها و درمان ها باید در هر صورت توسط پزشک انجام شود و مصرف دلخواه هر دارویی ممکن است عوارض جدی داشته باشد.

مشاوره مجیب برای کجی آلت تناسلی مردان

بسیاری از افراد به خاطر این مشکل به پزشک نمی روند، زیرا آنها خجالت می کشند و مشکلاتشان را پنهان می کنند. حتی گاهی هم آنها ازدواج نمی کنند. لازم به ذکر است که این یک مشکل درمانی دارد و می تواند در بسیاری از افراد توسط جراحی حل شود. البته، زمان تشخیص زودرس و درمان در پیش آگهی این بیماری بسیار تاثیرگذار است.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای کجی آلت تناسلی مردان از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه