چه ارتباطی بین افسردگی و میل جنسی در زندگی افراد وجود دارد؟

افسردگی و میل جنسی
   

افسردگی یکی از مشکلات روحی و روانی است که شخص به دنبال شکست ها ، دوری، جدایی و… به آن دچار می شود و با تغییر اخلاق و رفتار شخص مثل عصبانیت استرس، بی قراری، اختلال جنسی و… بروز می کند، در واقع افسردگی و میل جنسی با هم ارتباط مستقیمی دارند.

ارتباط افسردگی و میل جنسی می‌تواند یکی از معظلاتی باشد که بسیاری از افراد را در جوامع مختلف در گیر خود کرده است.

افسردگی و میل جنسی

یکی از نشانه های افسردگی کاهش میل جنسی است، البته نوعی افسردگی آتیپیک هم داریم که با افسردگی معمولی یا تیپیکال فرق می کند.

افراد مبتلا به افسردگی آتیپیک، اشتهایشان بیشتر می شود ، خواب کمتری دارند و میل جنسی‌شان هم کمی افزایش پیدا می ‌کند و این در حالی است که در افسردگی‌ های معمولی یا تیپیکال که رایج‌ تر هم هستند، ارتباط افسردگی و میل جنسی افراد افسرده این طور است که معمولا تمایلی به برقراری رابطه جنسی از خود نشان نمی‌دهند.

افراد افسرده نمی توانند لذت زیادی از رابطه زناشویی شان ببرند. این افراد به  دلیل افکار منفی که در ذهن دارند و تاثیری مخربی که این افکار در مغز انسان می گذارد،  دچار کاهش میل جنسی می شوند. به طور کلی مغز انسان فعالیت های مختلف بدن را از طریق مواد شیمیایی خاصی به نام ناقل های عصبی کنترل می کند.

|افسردگی و تختلال جنسی|رابطه زناشویی و افسردگی|رابطه افسردگی و میزن میل جنسی|افسردگی و نابودی میل جنسی|مشارره افسردگی و رابطه زناشویی

زمان مطالعه تخمینی: ۷ دقیقه

تاثیر دوپامین در لذت جنسی

یکی از این ناقل ها که موجب حس لذت می شود، «دوپامین» نام دارد، مثل لذت از تفریحات، لذت از ورزش کردن و همین طور لذت از میل جنسی، در افراد افسرده این هورمون نمی تواند به درستی کار کند و موجب کاهش میل جنسی می شود.

یکی دیگر از این هورمون ها سروتونین نام دارد که موجب شادی و خوشحالی می شود، این هورمون در اثر افسردگی دچار اختلال می شود و  موجب از دست دادن میل جنسی می گردد.

افسردگی همچنین بر روی ترشحات در روابط زناشویی تاثیر می گذارد، در  خانم ها موجب خشک شدن این ترشحات می شود و در آقایان خونرسانی به آلت تناسلی کم خواهد شد و باعث دردناک شدن روابط جنسی می شود و رسیدن به ارگاسم را به تاخیر می اندازد.

اختلال جنسی در خانم ها و آقایان

نمی توان به طور صد در رصد مشخص کرد اما بیشتر خانم ها با تغییر هورمون ها روبرو هستند. بنابراین اختلال در روابط جنسی بیشتر در خانم ها بروز می کند. البته باید توجه  داشت که  هم زنان و هم مردان از افسردگی و اضطراب آسیب می بینند اما علائم  و نشانه های مشکلات جنسی در مردان و زنان متفاوت است.

زن افسرده خود را برای شریک جنسی خود جذاب نمی داند و به همین دلیل از همسر خود دوری می کند و مرد افسرده  گمان می کند توانایی مردانگی خود را از دست داده و دیگر نمی تواند همسر ایده آلی باشد. این افکار موجب می شوند که افراد اعتماد به نفس خود را از دست داده و موجب نابودی میل جنسی و شدت افسردگی می شوند.

هر شخصی وقتی در کنار همسر و شریک عاطفی خود  قرار می گیرد احساس امنیت و آرامش می کند ولی شخص افسرده سعی می کند از همسر خود فاصله گرفته و از آن دوری کند که همین رفتار موجب سرد شدن روابط ، از بین رفتن علاقه و کاهش میل جنسی می شود.

افسردگی و میل جنسی

درمان افسردگی و میل جنسی ناشی از آن

برای درمان افسردگی و کاهش میل جنسی در اکثر مواقع، اطمینان دادن به بیمار از این جهت که مشکل ایجاد شده برگشت ‌پذیر خواهد بود و نباید تصور کند، فعالیت جنسی‌اش برای همیشه دچار اختلال شده است بسیار موثر است.

نکته‌ای که اغلب بیماران در مورد آن دچار تردید هستند، تاثیر داروهای ضد افسردگی در قدرت و فعالیت جنسی آنهاست که البته مصرف بعضی از داروهای ضد افسردگی، موجب کاهش میل جنسی می شود.

بهترین روش برای درمان افسردگی و اختلال در روابط جنسی، روان درمانی می باشد که موجب بهبود بیماری و افزایش میل جنسی می شود.

بدیهی است که شرط اول برای درمان افسردگی و موفقیت در روابط جنسی  داشتن آگاهی است،  و شما به راحتی می توانید این آگاهی را با یک مشاوره جنسی  تلفنی یا حضوری تأثیرگذار به دست آورید.
هر شخصی در روابط جنسی، خواسته و نیازهایی دارد که برآورده شدن این نیازها موجب  ایجاد مهر و محبت ، صمیمیت بیشتر و استحکام روابط زناشویی می‌ گردد.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

برای بهره گیری از مشاوره افسردگی و کاهش میل جنسی می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی ارتباط برقرار کنید و از خدمات این مرکز بهره ببرید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با دارا بودن برترین روانشناسان و متخصصان مطرح کشور آماده ارائه خدمات به همه افراد می باشد.

برای ارتباط با مرکز مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب از تمام نقاط ایران و همه روزه حتی در ایام تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس بگیرید.

مرکز مشاوره تلفنی خدمات خود را به صورت تلفنی؛ سریع و آنلاین به همه هموطنان در کل کشور ارائه می دهد.

ارتباط با ما

برای بهره مندی از  مشاوره و راهنمایی در زمینه افسردگی و تاثیر آن بر روابط زناشویی می توانید با روانشناسان این مرکز تماس گرفته واز خدمات رایگان مرکز مشاوره تلفنی استفاده کنید.

فقط کافیست با شماره zendeghima.ir همه روزه حتی ایام تعطیل، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب، تماس بگیرید.

از خدمات جالب توجه ای که مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب ارائه داده و مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته امکان انتخاب مشاور خانم یا آقا توسط خود شخص است.

شما می توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل با شماره zendeghima.ir تماس بگیرید و با روانشناس خانم یا آقا به صورت آنلاین و سریع مشاوره کنید.

با توجه به محدودیت زمان و نبود فرصت کافی برای حضور در مرکز مشاوره برای درمان افسردگی و اختلال جنسی در روابط زناشویی، مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب این مشکل افراد را از میان برداشته و امکان ارائه خدمات خود را به صورت سریع و بدون نیاز به گرفتن وقت قبلی، در اختیار هموطنان عزیز قرار داده است.

برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ارتباط باشید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه