بیماری روماتیسم و اثرات آن بر روابط جنسی زناشویی

بیماری روماتیسم در روابط زناشویی
   

تأثیر بیماری روماتیسم در روابط زناشویی یکی از مهم ترین شکایات بیماران روماتیسمی است. در متن زیر، برخی از توضیحات در مورد تاثیر روماتیسم بر روابط جنسی زوجین، همراه با راهنمایی برای حل مشکل و حفظ سلامت روابط زناشویی وجود دارد. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت مشاوره تخصصی می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات بهترین رونشناسان کشور به صورت تلفنی بهره مند شوید.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بیماری روماتیسم در روابط زناشویی

آیا بیماری های روماتیسمی بر روابط جنسی ما تاثیر می گذارد؟ در پاسخ به این سوال، بیماری التهاب مفاصل و روماتیسم ممکن است بر روی رابطه جنسی شما تاثیر زیر را بگذارد:

  • درد و رنج آرتریت ممکن است بر روی رابطه جنسی و ازدواج شما تأثیر منفی داشته باشد.
  • آرتریت ممکن است بر برخی از کارهای روزمره زندگی طبیعی کارکردهای خانواده شما تأثیر بگذارد و موجب مشکلاتی در انجام کارهای روزمره شود.
  • آرتریت بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد.

خشکی واژن یکی از مهم ترین عوارض جانبی بیماری روماتیسم در روابط زناشویی و برخی از بیماری های روماتیسمی است. اگر مشکلی دارید می توانید از روغن های روان کننده استفاده کنید

این باعث استرس و تاثیر منفی بر روابط احساسی و جنسی شما می شود که بسیاری از زوجین با این مشکل مواجه هستند. اول، با همسرتان درباره بیماری روماتیسم در روابط زناشویی خود صحبت کنید و رنج هایتان را با یکدیگر کاهش دهید. از آنجا که بسیاری از افرادی که مشکلات روماتیسمی دارند با کاهش اعتماد به نفس جنسی مواجه می شوند، به خصوص اگر آرتریت آنها بر روی ظاهر آنها تاثیر می گذارد. در این موارد، باید توجه داشت که بیشتر روابط بر اساس باورها و افکار است، نه ظاهر فیزیکی. در این مورد، بهترین راه حفظ روابط اجتماعی و گسترش حضور است.

مقالات پیشنهادی مجیب

بیماری روماتیسم در روابط زناشویی

تاثیر بیماری روماتیسم در روابط زناشویی

حرکت مفاصلی که توسط بیماری های روماتیسمی آسیب دیده است دردناک است، ماهیت فعالیت جنسی همراه با تحرک کل جسم بدن است که باعث درد و ناراحتی فعالیت جنسی می شود، به خصوص اگر روماتیسم بر مفاصل باسن یا کمر تاثیر گذاشته باشد. با این حال، فعالیت جنسی عموما بر علائم عود روماتیسم تأثیری ندارد. افرادی که مبتلا به آرتریت واکنشی هستند بایستی مراقب انتقال عفونت‌ها باشند. اگر این مشکل را دارید، از دستگاه هایی استفاده کنید که از انتقال عفونت جلوگیری می کنند (مثل کاندوم). جهت دریافت مشاوره در زمینه بیماری روماتیسم در روابط زناشویی می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با بهترین مشاوران و روانشناسان کشور که در سایت زندگی ما فعالیت می کنند تماس حاصل نمائید.

دلیل تاثیر بیماری روماتیسم در روابط زناشویی

دلیلی وجود دارد که آرتریت یا بیماری های روماتیسمی ممکن است بر روی رابطه جنسی شما تاثیر منفی و نامطلوبی داشته باشد:

  • بعضی از بیماری های روماتیسمی بر خلق و خو شما تاثیر می گذارند. بد خلقی یکی از مهم ترین عوامل کاهش میل جنسی است
  • مفاصل متورم ممکن است باعث شوند احساس کنید که شما جذاب نیستید و اعتماد به نفس خود را کاهش دهید.
  • خستگی و بی حوصلگی همراه با بیماری های روماتیسمی می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد. یادگیری راه هایی برای مقابله با خستگی را آموزش ببینید.
  • مفاصل دردناک ممکن است حرکات شما را در طول روابط جنسی محدود کنند.

خشکی واژن یکی از مهم ترین عوارض جانبی بیماری روماتیسم در روابط زناشویی و برخی از بیماری های روماتیسمی است. اگر مشکلی دارید می توانید از روغن های روان کننده استفاده کنید. شما باید با پزشک خود درباره نوع ژل صحبت کنید، زیرا برخی از روغن ها ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

تاثیر داروهای روماتیسمی بر روابط جنسی

داروهای رایج برای آرتریت تاثیر مستقیمی بر زندگی جنسی شما ندارند، اگر چه استروئید ممکن است میل جنسی شما را کاهش دهد یا به طور موقت باعث اختلال عملکرد جنسی شما شود. داروهای مورد استفاده در آرتریت روماتیسمی معمولا اثر قرص های ضد بارداری را کاهش نمی دهد، اما مطمئن شوید که با پزشک خود مشورت می کنید.

تاثیر دارو:

بیماران کمتری می توانند در هنگام مصرف داروهایی نظیر متوتروکسات، مشکلاتی مانند از دست دادن مو را داشته باشند. داروهای ضد افسردگی امروزه، گرچه گاهی اوقات برای کنترل مشکلات خلقی در بیمار ضروری هستند، اما اغلب اثر مهاری بر میل جنسی و کیفیت رابطه دارند (از جمله گرفتن ارگاسم یا اوج رابطه کامش). در صورت نیاز تاثیر بیماری روماتیسم در روابط زناشویی به مداخلات جراحی نیز ممکن است بیمار دچار نگرانی ها یا عوارض دیگری در این زمینه شود. به طور کلی، با پزشک خود در مورد اثرات داروها در زندگی جنسی خود مشورت کنید. برای دریافت اطلاعات و آگاهی و مشاوره لازم با سایت زندگی ما که خدمات همه روزه دارد می توانید تماس حاصل فرمائید.

بیماری روماتیسم در روابط زناشویی

توصیه هایی برای بیماری روماتیسم در روابط زناشویی

بعضی از این چیزها می توانند به ایجاد رابطه جنسی بهتر در بیماران روماتیسمی کمک کنند:

  • قبل از فعالیت جنسی، قبل از شروع چرت کوتاهی بزنید.
  • از یک حمام آب گرم استفاده کنید یا از ماساژور استفاده کنید تا سفتی عضله را کاهش دهد و در صورت امکان از یک سونا استفاده کنید.
  • تنظیم زمان برای استفاده از داروها برای به حداکثر رساندن آرامش در طول رابطه جنسی
  • استفاده از تکنیک های ماساژ و آرام سازی قبل و در طول فعالیت جنسی
  • استفاده از بالش های پزشکی، حرکات آهسته برای صرفه جویی در انرژی.
  • در صورت تاثیر بیماری روماتیسم در روابط زناشویی و تحریک ناکافی و یا خشکی واژن، ژل محلول در آب می تواند مورد استفاده قرار گیرد که در اکثر داروخانه ها در کشور موجود است.

بسته به مفاصل درگیر، از شرایط فیزیکی مناسب برای فعالیت جنسی استفاده کنید. شما باید سعی کنید اشتباهات را آزمایش کنید و از اقدامات ساده مانند استفاده از بالش، پشتی، ملحفه لوله شده و یا حتی مبلمان خانگی برای پیدا کردن مکان مناسب که درد و ناراحتی ایجاد نمی کند، استفاده کنید.

بیماران عزیز و گرامی می توانند برای دریافت مشاوره از برترین مشاوران و روانشناسان کشور به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات آن ها بهره مند شوند. ضمنا برای دریافت مشاوره در خصوص بیماری روماتیسم در روابط زناشویی نیز می توانید از شماره زیر برای برقراری تماس از تمام نقاط ایران استفاده نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه