عصبانیت و ورزش چه ارتباطی با هم دارند؟

عصبانیت و ورزش
   

عصبانیت و ورزش چه رابطه ای با هم دارند؟ وقتی ما عصبانی هستیم چه نوع تمرینی را باید انجام دهیم؟ با خشم انسان، نیمی از عمر خود را از دست می دهید. برای کنترل این رویداد، بهتر است بهترین ورزش ها را انجام دهید. این ورزش ها مخصوص کسانی هستند که از کوره می شوند و عصبانی می شوند. اگر شما بسیار عصبانی هستید، می توانید از ورزش برای استراحت استفاده کنید، بنابراین شما می توانید معجزه بر روی اعصاب خود را ببینید.

خشم و استرس می تواند تاثیر منفی بر سلامت افراد داشته باشد. کارشناسان ورزش متقاعد شده اند که ورزش می تواند خشم را کاهش دهد. برخی بیماری ها می توانند به کاهش اضطراب کمک کنند. با انجام این تمرینات، انرژی منفی شما تبدیل به انرژی مثبت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

عصبانیت چیست؟

به گفته چارلز اسپیلبرگر، روانشناسی که مطالعات خشم را به طور خاص بررسی می کند، خشم یک حالت احساسی است که از ناراحتی جزئی تا خشم و افسردگی شدید متفاوت است. مانند سایر احساسات، با تغییرات روانشناختی و بیولوژیکی همراه است. هنگامی که شما عصبانی هستید، ضربان قلب و فشار خون شما افزایش می یابد، و همچنین سطح هورمون های انرژی، آدرنالین و ..

عصبانیت و ورزش

خشم باعث ایجاد مشکلات داخلی و خارجی در بدن می شود. شما ممکن است با یک فرد خاص (مثلا یک همکار یا سرپرست) یا یک رویداد (ترافیک سنگین، سقوط پرواز) عصبانی باشید. خشم شما ممکن است ناشی از اضطراب یا فکر کردن درباره مسائل شخصی شما باشد، و خاطره ای از وقایع ناخوشایند یا ناراحت کننده می تواند شما را خشمگین کند.

هنگامی که به خشم می آیید چه کاری باید انجام دهید؟ آیا سرکوب خشم مضر است؟ دلیل خشم بزرگ شما چیست؟ در زیر، شما دلیل خشم خود را می خوانید. در ادامه از رابطه عصبانیت و ورزش بیشتر بدانید. ضمنا شما می توانید در این خصوص با سایت زندگی ما نیز مشورت نمائید و از خدمات متخصصان و مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

کنترل خشم با ورزش می تواند شامل تمریناتی مانند تمرینات جسمانی، تمرینات ذهنی، تنظیم بدن، مراحل آرامش پیشرونده و چند تمرین یوگا ساده باشد.

به طور کلی، خشم می تواند عوامل بسیاری داشته باشد، از جمله:

  • حسادت
  • ظرفیت کم
  • ضعف و ناتوانی
  • عدم اطمینان و اعتماد به نفس
  • حساسیت شدید
  • منفی و مشکوک به دیگران
  • تکثیر و تقلید از والدین، همسالان و همسالان و …

عصبانیت و ورزش

تمرینات زیر برای زمان انفجار شما مناسب است.

بوکس

ضربه زدن به کیسه بوکس باعث سوختن کالری زیادی می شود و برای عصبانیت خوب است. توصیه می شود که به کیسه بوکس ۶ تا ۱۰ بار برای خروج در انرژی منفی ضربه بزنید.

وزنه زدن

وزنه زدن کمک می کند تا آرامش و افسردگی را کاهش دهد. سعی کنید کمر خود را مستقیم در حین انجام وزنه نگه دارید. کاهش عضلات شکمی. وزنه را در سه تا چهار مجموعه با ۶ تا ۸ تکرار افزایش دهید.

استفاده از توپ پزشکی

توپ پزشکی را با عضلات انقباض و کمر صاف بکشید. توپ را بالا ببرید و بر زمین محکم بکوبید. مراقب باشید توپ را به صورت خود نزینید. بهتر است ۱۰ تا ۲۰ بار در سه تا چهار مجموعه قرار دهید.

دویدن بر روی شیب

شما پس از دویدن روحیه بهتری خواهید داشت. شما می توانید بر روی تردمیل بدوید. به سرعت دو کنید. شما می توانید ۶۰ تا ۶۰ ثانیه در کوتاه مدت و با وقفه این کار را اجرا کنید.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه عصبانیت و ورزش با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

 

درمان عصبانیت و خشم

درمان های زیر برای درمان عصبانیت استفاده می شود:

  • آموزش مدیریت خشم: این رویکرد به افراد با DEI کمک می کند تا خشم خود را بهتر کنترل کنند و یاد بگیرند یک لحظه منتظر بمانند تا بهتر اقدام کنند، خود را آرام کنند و در مورد نتایجشان فکر کنند. این روش می تواند از خشم جلوگیری کند.
  • درمان دارویی: اگرچه دارو برای درمان این بیماری معمول نیست، اما می تواند برای درمان ضد افسردگی ها و ضد تشنج ها استفاده شود.

کنترل عصبانیت با ورزش

عصبانیت و ورزش

کنترل خشم با ورزش می تواند شامل تمریناتی مانند تمرینات جسمانی، تمرینات ذهنی، تنظیم بدن، مراحل آرامش پیشرونده و چند تمرین یوگا ساده باشد. ورزش هایی مانند بوکس، وزنه برداری، حرکات توپ پیلاتس و حتی در محیط هایی دو نیز می توانند در کاهش استرس، خشم و عصبانیت تاثیر گذار باشند. استرس و خشم به دست هم منتقل می شود و به دیگران منتقل می شود. استرس بیشتری به دست می آورید، بیشتر ترس ها و تنش هایی که در اختیار دارید.

دقیقا همین واکنش که سبب ایجاد استرس در بدن شما می شود، خشم و عصبانیت نیز به همان اندازه بدن و ذهن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فکر می کنید که نمی توانید خشم و استرس خود را کنترل کنید بهتر است با مشاور یا مربی ورزشی مشورت کنید. کنترل استرس و خشم نیاز به ورزش کافی دارد. شما می توانید از روش یا تکنیک هایی استفاده کنید که یک درمانگر به شما برای کنترل استرس معرفی می کند.

مقالات پیشنهادی مجیب

مشاوره مجیب برای عصبانیت و ورزش

خشم یک واکنش عاطفی ناخواسته در برخورد با یک تهدید واقعی و خیالی است. تهدید بیشتر، تحریک بیشتر، انگیزه بیشتری برای آن است. خشم اگر با یک تهدید واقعی مواجه شود، یک چیز بسیار مطلوب و قابل تحسین است، زیرا انسان ها با استفاده از خشم خود می توانند همیشه در برابر خشم مقاومت کنند و در برابر تهدید مقاومت کنند، اما اگر به دلیل تهدید کوچک، هیجان بسیار شدید باشد، می تواند یک عمل غیر عقلانی و ناصحیح باشد؛ و آن را به عنوان یک اختلال مورد استفاده قرار می دهد؛ بنابراین، خشم در سه مورد غیر منطقی و بی ربط است:

  • شما ممکن است بدون دلیل عصبانی باشید.
  • شدت خشم با حادثه ای که اتفاق افتاده، متناسب نیست.
  • اقدام پس از خشم با تهدید مناسب نیست.

البته چنین واکنشهایی علل مختلفی دارند که می توان گفت که گاهی علل ارگانیک باعث ایجاد این پدیده می شوند؛ به عنوان مثال: زخم ها و صدمات، بیماری، تحت تاثیر دارو و یا مشکلات ژنتیکی، که در این حالت سیستم عصبی می تواند کار کند، اما در غیر این صورت؛ و هر زمان که پاسخ عاطفی به حوادث مناسب نباشد، به علت اشتباه تفکر و فرضیه های خیالی که ذهن در هنگام وقوع وقایع ایجاد می کند باعث خشم و عصبانیت خواهد شد.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای عصبانیت و ورزش از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه