ارتباط شخصیت با میزان استرس

ارتباط شخصیت با میزان استرس
   

در خصوص ارتباط شخصیت با میزان استرس باید این نکته را در نظر بگیرید که استرس به عنوان خوب و بد طبقه بندی می شود، زیرا اصل استرس پاسخ طبیعی و اتوماتیک بدن برای آماده سازی ما برای کار فوری و ناگهانی است. چه چیزی سبب استرس می شود، چه بد و چه خوب، این است که پاسخ ناگهانی و خودکار بدن خیلی زیاد است یا خیر. با این حال، داشتن برخی از استرس ها به فرد کمک می کند تا کار را بهتر انجام دهد … استرس به تنهایی می تواند در موفقیت فرد در زندگی، کار و تحصیل نقش مهمی ایفا کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل فرمائید.

ارتباط شخصیت با میزان استرس

استرس خوب یک فرم واکنش بدن به محرک های خارجی است که بدن را به آسانی در دسترس قرار می دهد. ترشح هورمون های مرتبط با استرس، به ویژه دو هورمون اپینفرین و نوراپی نفرین، اثرات زیر را از نظر فیزیولوژیکی و مستقیم یا غیر مستقیم در بدن تولید می کند. جریان خون بیشتر توسط قلب پمپ می شود و خون در رگ های پوست و بدن به اندام های حیاتی مانند مغز و قلب حرکت می کند.

آزاد سازی شبکه های گلوکز خون از فرم ذخیره شده (یعنی گلیکوژن) به شکل گلوکز در خون. آزاد کردن تمام انواع سلول های ایمنی در رگ ها، در ادامه راجع به ارتباط شخصیت با میزان استرس بیشتر صحبت خواهیم کرد و تیپ های بدنی را بررسی می کنیم.

ارتباط شخصیت با میزان استرس

تیپ ها و ارتباط شخصیت با میزان استرس

  • تیپ شخصیت A

این گروه از افراد سیستماتیک، جدی تر، با تجربه تر و حساس تر به انجام وظایف و مسائل شخصی و تجاری خود هستند. (به اصطلاح جوشی‌اند) عموما در دستیابی به اهدافی که برای آنها اهمیت دارد، موثرتر هستند و آنها توانایی موفقیت بیشتر را دارند. اما از سوی دیگر، افزایش خطر اضطراب و استرس در آن ها بیشتر وجود دارد.

  • تیپ شخصیت B

ارتباط شخصیت با میزان استرس این گروه آرام تر، راحت تر، کمتر حساس به چیزهایی است که آنها انجام می دهند و مسائل شخصی و تجاری آنها. (به اصطلاح خون سرد!) افراد نوع B شخصیتی با چیزهای مختلف و مشکلات راحت تر برخورد می کنند و کمتر به محرک‌های محیطی حساس هستند. این افراد معمولا با همان میزان عملکرد و رشدی که به آنها دست یافته اند، محتاجند و کمتر به دنبال افزایش ناگهانی و حرکت به سمت پله های قابل دسترس و ریسکی هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما ارتباط برقرار نمائید.

چگونگی تبدیل استرس بد به خوب

چگونه استرس بد را به خوبی به چالش بکشیم؟ برای دستیابی به موفقیت بیشتر، نیاز به داشتن استرس خوب و یادگیری ارتباط شخصیت با میزان استرس و مهارت هایی است که استرس بد را به استرس خوب تبدیل می کند.

  • قرار گرفتن در معرض مواجهه و تمرین

یکی از رایج ترین روش های غلبه بر استرس بد این است که با شرایط استرس زا، یعنی (دل به دریا زدن) و (تمرینات) برای مقابله با شرایط بد، استرس کمتر، مواجهه شویم تا در دفعات بعد با آن ها راحت تر مقابله کنیم.

  • درک تکنیک های امداد

خوشبختانه امروز، روش های مختلف برای مقابله با استرس و درک ارتباط شخصیت با میزان استرس در دسترس است و از طریق آرامش و ریلکسیشن تدریس می شود. این روش ها به افراد کمک می کند تا پاسخ بدن غیرطبیعی را در موقعیت های استرس زا کاهش دهند و به حالت آرام بازگردانند.

نکاتی برای تشخیص ارتباط شخصیت با میزان استرس

  • استفاده از راهنمایی یا کمک گرفتن

در بعضی از گروه های سنی که فرد خود را غیر طبیعی می بیند و آن را درک می کند، می تواند از والدین، خواهران و برادران، معلمان یا اطرافیان، دوستان و آشنایان قابل اعتماد بخواهد تا علائم غیرطبیعی استرس را در او تشخیص دهند.

  • دسترسی به غذاهای شیرین

داشتن آب نبات یا شکلات در طول استرس کمک می کند تا به سرعت بخشیدن به عرضه مواد ضروری مورد نیاز برای متابولیسم بدن، مانند مغز که نیاز به فعالیت دقیق و تمرکزی دارد فراهم شود.

  • مطالعه

مطالعه در مورد ارتباط شخصیت با میزان استرس و روش های کنترل استرس و هر چیز دیگری، یک روش است که علاوه بر کاهش استرس باعث تقویت تمرکز فرد در شرایط استرس می شود. همچنین به یادگیری او کمک می کند.

  • ورزش و فعالیت بدنی

روش های شناخته شده برای کاهش استرس بد و افزایش استرس خوب، ورزش و فعالیت بدنی.

  • مشاوره

مشاوره با فرد عاقل و دانا، آگاه یا روانشناس و روانپزشک در افزایش استرس خوب بسیار مفید خواهد بود.

می توانید برای این امر با مرکز مشاوره روانشناسی مجیب تماس حاصل فرمائید که در روزهای تعطیل نیز خدمات مشاوره ای ارائه می نمایند.

مقالات پیشنهادی مجیب
  • مشارکت در فعالیت های اجتماعی

ارتباط شخصیت با میزان استرس به عنوان مثال شرکت در این فعالیت ها علاوه بر افزایش مهارت های کار گروهی در افراد، به آنها کمک می کند تا فرایندهای تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تر را بیاموزند و به تدریج یاد بگیرند که چگونه با مسائل استرس زا، مقابله کنند.

ارتباط شخصیت با میزان استرس

ارتباط شخصیت با میزان استرس بد

هرگاه پاسخ هورمونی بدن به محرک های خارجی که آنها را ترشح می کند بیش از حد باشد یا با ترشح این هورمون های ساده تر و تحریک کننده تر، استرس بیش از حد و به تدریج سبب اضطراب یا استرس نامناسب شود. آنچه در موفقیت فردی و اجتماعی فرد دخیل است، تشخیص شرایطی است که او استرس بد و نامطلوب را احساس می کند و مهارت هایی را به وجود می آورد که می تواند به تدریج استرس بد را به استرس خوب تبدیل کند.

مشترکین گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی با کیفیت و آنلاین دریافت نمایند می توانند با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایند و از خدمات مشاوران و روانشناسان برتر کشور از سراسر ایران بهره مند شوند. لازم به ذکر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارتباط شخصیت با میزان استرس  می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه