با استفاده از جارو شارژی آسیب های تنفسی را به حداقل برسانید!

6 ماه پیش
aa 59 با استفاده از جارو شارژی آسیب های تنفسی را به حداقل برسانید!
   

چکیده : بهترین گزینه برای در امان ماندن از آسیب های تنفسی ناشی از نظافت منزل

 

استفاده نسجیده از هر دستگاه نظافتی مانند جاروبرقی و جاروشارژی در منزل، ممکن است نتیجه عکس دهد و آسیب های تنفسی جبران ناپذیری را بر جای بگذارد؛دلیل این اتفاق نیز بسیار روشن است. تقریبا نیمی از محصولات نظافتی منزل باوجود تبلیغات گسترده و قیمت های نجومی، فاقد فیلتر قوی و استانداردهای بهداشتی میباشند.

آسیب هاس جبران ناپذیری که بصورت مستقیم سیستم تنفسی شمارا درگیر کرده و در دراز مدت نشانه های آن مشهود خواهد شد. از جمله مهم ترین آن میتوان به بیماری آسم، انواع آلرژی، بیماری های ریوی و…اشاره کرد.

اما سوال این است که از کجا بفهمیم وسیله نظافتی ما، دارای استانداردهای لازم بهداشت و سلامت بوده و آسیبی به ما نخواهد رساند؟

پاسخ به این سوال نیازمند کمی تحقیق بوده که ما در این مقاله بصورت تمام و کمال توضیح داده ایم.

چگونه از آسیب های تنفسی در هنگام نظافت منزل در امان بمانیم؟

راه حل بسیار ساده و کوتاه است: استفاده از یک جارو شارژی یا جاروبرقی باکیفیت، تمامی نگرانی هارا برطرف میکند. در واقع دستگاه نظافتی شما باید سیستم های استاندارد جهت جلوگیری از ایجاد گرد و غبار، بهینه سازی هوای محیط و…را دارا باشد.

حال باید بدانیم که فاکتورهای اساسی و لازم برای دستگاه نظافتی باکیفیت و بهداشتی چیست؟

تمامی محصولات نظافتی در قسمت پشت یا در کنار مخزن جمع آوری کثیفی ها، دارای فیلترهایی برای جلوگیری از گرد و غبار ناشی از مکش جارو میباشند. این فیلترها در چند سطح کیفی متفاوت دسته بندی شده اند که انتخاب بهترین مدل، بستگی به میزان تحقیق شما و البته انصاف فروشنده دارد. کیفیت و میزان کارایی این فیلترها بستگی به نوع فیلتر،کمپانی تولید کننده و البته ضخامت لایه های آن دارد.

مهم ترین فاکتورهای دستگاه نظافتی استاندارد

از جمله مهم ترین موارد برای در امان ماندن از آسیب های تنفسی میتوان به مواردی همچون کیفیت مخزن جمع آوری اشغال،نوع و محل قرارگیری فیلتر، لوله و نازل مکش جارو و…اشاره کرد. در ادامه بطور کامل با این فاکتورها آشنا خواهید شد.

با استفاده از جارو شارژی آسیب های تنفسی را به حداقل برسانید!

نقش فیلتر HEPA در جلوگیری از آسیب های تنفسی

بدون تعارف بگویم، اگر دستگاه نظافتی شما فاقد فیلتر هپا است، اکیدا از خریدن آن خودداری کنید. بسیاری از آسیب های تنفسی ناشی از بی کیفیت بودن دستگاه، به دلیل نداشتن فیلتر هپا رخ داده است. در هنگامی که کثیفی ها از لوله جارو به سمت مخزن هدایت میشوند، فیلتر هپا وظیفه جلوگیری از پخش و انحراف گردو غبار در محیط را بر عهده دارد.

فیلترهای باکیفیت هپا عمدتا به رنگ سفید و آبی دیده شده که در دستگاه های باکیفیت نظافتی تعبیه شده اند. این فیلترها در مدلهای جاروبرقی در قسمت پشت دستگاه و در مدلهای جارو شارژی در کنار مخزن قرار دارد.

کیفیت و ضخامت نازل

خرید یک دستگاه نظافتی بی کیفیت، احتمال آسیب دیدن و یا پارگی را در نقاط مختلف را در میان مدت دارد. در زمان مکش اشغال ها و کثیفی ها، اگر لوله و نازل جارو شما دارای سوراخ یا بریدگی باشد، گرد و غبار از آن نفود میکند و وارد نواحی تنفسی افراد میشود.

برای در امان ماندن از آسیب های تنفسی لازم است بدنه محصول از ضخامت و دوام بالایی برخوردار باشد.

کیسه یا مخزن باکیفیت

پس از ورودی اشغال و گرد و خاک به درون مخزن و ساکن شدن آن، بازهم بطورکلی نگرانی ها برطرف نمیشود. بعنوان مثال بارها مشاهده شده است که بدلیل وجود کیسه های بی کیفیت جاروبرقی، گرد و غبار راهی برای خروج یافته اند و علاوه بر آسیب های جانی، باعث کثیفی چند برابری منزل ما میشود.

در مدلهای جارو شارژی احتمال بروز چنین مشکلی بسیار پایین تر میباشد، اما باز هم نمیتوان بطور قاطعانه نتیجه گیری کرد. در هنگام انتخاب مدل مدنظر خود، حتما به ضخامت و چند لایه بودن کیسه جاروبرقی و مخزن جارو شارژی توجه لازم را داشته باشید.

 

با استفاده از جارو شارژی آسیب های تنفسی را به حداقل برسانید!

چه دستگاهی ضامن سلامتی ما در برابر آسیب های تنفسی خواهد بود؟

بسیاری از ما وسایل خود را بصورت غیر حضوری یا بر اساس اعتماد به فروشنده خریداری میکنیم. این معیار مارا به محصول مدنظر نخواهد رساند و لازمه این امر، شناخت مدل و کیفیت برتر جارو شارژی یا جاروبرقی میباشد.

با در نظر داشتن فاکتورهای مهم در زمینه جلوگیری از بروز آسیب های تنفسی، همواره سعی داشته باشید محصولات نظافتی را از برندهای مطرحی همچون بوش،پاناسونیک،فیلیپس و یا بلک اند دکر خریداری کنید. اصالت و اعتبار این برندها سالیان سال است که زبانزد عام و خاص بوده و تمامی نکات و استاندارهای بهداشت و سلامت را رعایت کرده اند.

برای اطمینان کامل نسبت به در امان ماندن از آسیب ها، ما خرید جارو شارژی را بسیار پیشنهاد میکنیم. البته انواع مدلهای جاروبرقی اورجینال و مطرح نیز تمامی فاکتورهای لازم را دارند، اما به نسبت مدلهای شارژی به نگه داری و مراقبت بیشتری نیازمند هستند.

شما عزیزان میتوانید انواع دستگاه های باکیفیت نظافتی را با ضمانت کیفیت،اصالت و سلامت از لوازم خانگی کالاکده هندیجان تهیه کنید.

توجه داشته باشید که بهترین فیلترهای هپا را نیز پس از مدتی باید تعویض کرد، زیر حجم بسیاری از کثیفی ها بر روی لایه ها و فیلترهای ریز آن انباشت خواهد شد.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه