مرکز مشاوره روانشناسی فارس

   

مرکز مشاوره روانشناسی فارس قابل توجه کسانی که از مشکلات روحی، روانی، عدم برنامه ریزی، بلاتکلیف بودن، خودخوری های عصبی و خلاصه سایر جنجال های ذهنی در عذاب هستند و نمی دانند باید چه کار کنند، به کجا مراجعه کنند، با چه کسی موضوع را در میان بگذارند.

برای این منظور بهتر است تمامی مشکلاتی را که در خود حس می کنید و به نوعی نشاط زندگی را از شما گرفته اند، یادداشت کنید و وقتی نزد روانشناس و یا مشاور رفتید آن ها را بازگو کنید و سپس طلب کمک کنید، باور کنید که بهترین کار و بهترین روش ممکن همین است.

بهترین روش برای رسیدن به سعادت این دنیا این است که درمان را به موقع شروع کنیم، درمان را پیگیری کنیم و درمان را را به پایان برسانیم. اگر واقعا خواهان سلامتی روح و روان و جسم خود هستیم.

 

مرکز مشاوره روانشناسی فارس: کلافی از مشکلات

psihoterapija1 e1518277517422 مرکز مشاوره روانشناسی فارس

بسیاری از ما در زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه می شویم و به یکباره خود را در بین آن همه مشکل گم می کنیم و استرس، انواع سر درد های مزمن و غیر مزمن، تنگی نفسو در نهایت هم تپش قلب را تجربه خواهیم کرد.

اما عجیب است که کاری نمی کنیم و هم چنان به همان حال روحی خود ادامه می دهیم. انگار نه انگار که هم بی حوصله ایم و هم کلافه هستیم و همین که مشکلات جسمی به آن اضافه شده اند.

وقتی همه زندگی خود را در ذهن مرور می کنیم می بینیم کلافی از مشکلات با هم در ذهنمان گلوله شده اند و برای ما اضطراب به جا گذاشته اند. اما باز هم چرا هیچ کاری نمی کنیم؟ چرا به روانشناس مراجعه نمی کنیم دلیل چیست؟

مرکز مشاوره روانشناسی فارس: دلایل عدم مراجعه

دلایل عدم مراجعه در جامعه ما تا حدودی روشن است، اکثر ما استاد های قابلی در امر بهانه جویی و دلیل تراشی هستیم. یکی از این دلایل ریشه در افکار قدیمی دارد که البته بیشتر هم گریبانگیر کسانی می شود که دوست دارند همرنگ با جامعه باشند و برای مردم زندگی کنند، آن ها می ترسند که اگر به روانشناس و یا حتی مشاور مراجعه کنند  به آن ها برجسب دیوانه و بی عقل بزنند.

دسته ای دیگر کسانی هستند که معتقدند مگر برای روح و روان هم باید به دکتر برویم، روح و روان دست خود ماست، باید تنها خوب باشیم و انرژی مثبت ارسال کنیم . همین کافی است، بله خیلی خوب است مثبت اندیشی اما آیا این مثبت گرایی و مثبت اندیشی را در تمامی ابعاد زندگی گنجانده اید و یا تنها یک سری موارد را از این طرف و آن طرف شنیده ایم و می خواهیم تمامی ریشه های ترس، اضطراب و بلاتکلیفی ها را با ان حل کنیم.

برخی دیگر هم که وقت کافی ندارند و معتقدند بالاخره یک اتفاقی می افتدولی هر چه هست اکنون زمان ندارم.

مرکز مشاوره روانشناسی فارس: الویت دادن

وقتی با اینگونه افکار مزاحم درگیر هستیم و برای انجام دادن کار ها دچار سر درگمی شده ایم و امرو و فردا می کنیم پس بهتر است که تنها یک بار وقت بگذاریم و یک جلسه نزد روانشناس برویم. روانشناس واقعا ادم ترسناکی نیست و قرار نیست حرف های ترسناک بزند و یا خبر بدی بدهد.

و اگر نگران قیمت ویزیت هستید، تنها باید این را بدانید که شاید ۵۰ هزار تومان، ۶۰ هزار تومان و یا هر مبلغ دیگری که باشد، باید این موضوع را خوب بدانید که گاهی عدم مراجعه به روانشناس و عدم گرفتن راهنمایی و در نهایت ندانم کاری به قیمت  هدر رفتن چند سال عمر گرانبها می شود.

پس در این مورد بد نیست که تجدید نظر کنید.

مرکز مشاوره روانسناسی فارس: روانشناس برویم و یا مشاور

روانشناس و مشاور قاعدتا در زمینه شغلی و حرفه ای خود تفاوت هایی دارند، اما ابتدا بهتر است که در هر صورت که با مشکلات عدیده ای رو به رو هستید و شما را خسته کرده است.

ابتدا نزد مشاور بروید. مشاور در واقع یک فرد آگاه و متخصص است که به صورت عمومی و کلی شما را در ارتباط با خود، کار خود و سایر ویژگی ها آگاه می کند و اگر به قصد راهنمایی گرفتن و مشاوره کار، تحصیل و یا گرفتن تصمیمی مراجعه کرده باشید قطعا خود مشاور شما را راهنمایی می کند.

اما در برخی از مواقع  شما مشکلات خود را برای مشاور می گویید و مشاور طبق نیاز شما که مثلا اگر در زمینه  بیماری های عصبی و اختلالات روحی و روانی باشد، برای درمان موثر شما را به روانشناس ارجاع می دهد. اینگونه مشکلات شما، هم طبقه بندی و دسته بندی می شود و هم اینکه با کمک فردی آگاه به نزد یک فردی متخصص ارجاع داده می شوید.

مرکز مشاوره روانشناسی فارس: پیگیری درمان

personal counselor s 710400 مرکز مشاوره روانشناسی فارس

به دنبال مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی فارس خیلی خوب است که طبق راهنمایی ها و تجویزات مشاور و روانشناس دوره درمان را کامل کنید، پیگیری کنید تا به نتیجه ای درست و اساسی برسید .

تمریناتی که برای شما داده می شود بهتر است که انجام بدهید، بسیاری از افراد حوصله انجام تمرینات مربوطه را ندارند و درمان را نیمه کاره رها می کنند و با دید منفی به کسی که قصد مراجعه به روانشناس را دارد، او را هم  منع می کند که به هیچ وجه مراجعه به روانشاس خوب نیست..

پس بهترین روش برای رسیدن به سعادت این دنیا این است که درمان را به موقع شروع کنیم، درمان را پیگیری کنیم و درمان را را به پایان برسانیم. اگر واقعا خواهان سلامتی روح و روان و جسم خود هستیم.

مقالات پیشنهادی مجیب

مرکز مشاوره روانشناسی فارس: انوع درمان

نوع درمان و نوع بهبود یافتن را روانشناس یا مشاوره مربوطه تعیین می کند و اینکه بیمار پافشاری کند که این نوع درمان مثلا درمان رفتاری که بدون قرص و دارو است، برای من مناسب نیست یا بر عکس دارو اصلا برای شرایط من ثمر بخش نخواهد بود، کاملا غلط است.

اول اینکه سعی کنید نزد یک روانشناس آگاه و متخصص بروید و بدانید که روانشناس آنقدر آگاه است که می داند برای حال روحی شما و یا هر مشکلی که دارید چه تجویزی انجام دهد.

علم روانشناسی کنونی آنقدر ارتقا یافته است که با توجه به روش های مدرن دیگر متکی به یک یا دو و یا سه روش خاص نیستند. گاهی با چند روش موثر مثل رفتار درمانی، خانواده درمانی و روحی – روانی همزمان با هم مسیر درمان را پیش می برند که خیلی کم پیش می آید کسی از رفتن نزد روانشناس پشیمان شود.

کسی هم که پشیمان شده مطمئن باشید دوره های درمانی را کامل نکرده است.

پس بهتر است با شماره تماس  zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در روز های جمعه و سایر تعطیلات تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه