ریکی چیست آیا انرژی درمانی ریکی برای سلامتی مفید است؟

انرژی درمانی ریکی
   

انرژی درمانی ریکی چیست؟ ریکی نوعی انرژی درمانی است. ادعا شده است که درمانگر می تواند انرژی کیهانی را از کف دست خود به بیمار انتقال دهد. انرژی درمانی ریکی همیشه مسئله بحث انگیز بوده است، زیرا اثبات اثربخشی این روش درمانی کار سختی است. با این حال، بسیاری از کسانی که در معرض ریکی قرار گرفته اند می گویند که این روش برای آنها کار می کند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که ریکی چه است و پس از آن ما با درمان های ریکی، شیوه درمان ریکی، تکنیک‌های درمان ریکی و بررسی مشاهدات موجود در مورد مزایای سلامتی ریکی آشنا خواهیم شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید و از خدمات مشاوران برتر کشور بهره مند شوید.

انرژی درمانی ریکی

انرژی درمانی ریکی و اهداف آن

ریکی در لغت، فضای مرموز، علامت معجزه آسا است. این کلمه شامل کلمات ژاپنی “re” (rei)، معنای کیهانی “ki” (به معنی “انرژی زندگی”) است. همانطور که گفتیم، ریکی یا “درمان با دست” نوعی انرژی درمانی است. انرژی درمانی زمینه های انرژی در اطراف بدن را هدف قرار می دهد. کارشناسان انرژی درمانی ریکی معتقدند که انرژی در مکان هایی از بدن که ممکن است آسیب های جسمی و یا حتی درد های روانی وجود داشته باشد و بیماری به علت سرگیجه های انرژی به وجود آید، می تواند محرک باشد.

  • هدف ریکی

هدف از انرژی درمانی این است که انرژی را جریان دهد و از بین بردن تراکم انرژی به نحوی شبیه طب سوزنی یا طب فشاری باشد. طرفداران صرفه جویی در انرژی معتقدند که تقویت جریان انرژی در اطراف بدن می تواند شما را آرام و راحت کند، درد را کاهش دهد، سرعت بهبودی شما را افزایش دهد و علائم دیگربیماری را کاهش دهد.

  • تاریخچه ریکی

انرژی درمانی ریکی برای هزاران سال انجام شده است. شکل فعلی این روش ابتدا در سال ۱۹۲۳ توسط میکائو اوسوئی، یک بوداییان ژاپنی ایجاد شد. گفته می شود اوسوئی روش ریکی را به ۲۰۰۰ نفر در طول عمر خود آموزش داده است. این روش سپس در دهه ۱۹۴۰ در ایالات متحده و بعدا در دهه ۱۹۸۰ به اروپا گسترش یافت.

بسیاری از کسانی که این روش انرژی درمانی ریکی را تجربه کرده اند می گویند احساس راحتی و آرامش می کنند.

تکنیک‌های انرژی درمانی ریکی

نام برخی از تکنیک های استفاده شده در درمان ریکی عبارتند از:

  • مرکز گیری
  • پاکسازی
  • پرتو افکنی
  • از بین بردن انرژی های مضر
  • خیساندن
  • رنگ آمیزی و جمع آوری آئورا (هاله)

برخی از کارشناسان ریکی از کریستال و چوب ‌دستی ‌های شفای چاکرا استفاده می کنند، زیرا معتقدند که این ابزار می تواند در برابر انرژی های منفی محافظت کند. اما آنی هارینگتون، رییس فدراسیون انرژی درمانی ریکی بریتانیا می گوید: (ریکی به هیچ ابزار دیگری جز خود درمانگر وابسته نیست. ما معمولا از کریستال ها، پودرها یا چوب‌دستی استفاده نمی کنیم، اما یکی از مزایای درمان ریکی، فاصله دور است درمان یعنی انرژی به چند مایل بعد منتقل می شود) در این صورت بسیاری از درمانگران از کریستال برای کمک به ارتعاش انرژی استفاده خواهند کرد.

  • بررسی جلسه درمانی ریکی

هر جلسه انرژی درمانی ریکی از ۱۵ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد. تعداد جلسات بستگی به نیازها و خواسته های بیمار دارد. بعضی از بیماران ترجیح می دهند فقط یک جلسه ریکی داشته باشند و دیگران ممکن است به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشند، بسته به مشکلاتشان این تعداد متغییر است. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

فواید انرژی درمانی ریکی برای سلامتی

مزایای ریکی چیست و آیا این مزایای درمانی ثابت شده است؟ ریکی با ارسال انرژی کیهانی به نام(چی) در بدن، سلامت را به بدن می بخشد. در هندی انرژی کیهانی prana نامیده می شود. این دقیقا همان انرژی است که در تای چی وجود دارد. انرژی (چی) نیروی زندگی است و آنچه که توسط نظرات برخی از اطراف همه مردم احاطه شده است. این انرژی در بدن نفوذ می کند. کارشناسان انرژی درمانی ریکی معتقدند که این انرژی را نمی توان با روش های علمی مدرن اندازه گیری کرد، اما زمانی که از آن آگاه می شویم، می توانیم آن را احساس کنیم.

  • فواید ریکی

متخصصان ریکی ادعا می کنند که این روش باعث ایجاد حس راحتی و تقویت فرآیند جوان سازی بدن و ایجاد سلامتی عاطفی، روحی و معنوی می شود. همچنین گفته شده است که ریکی یک آرامش عمیق ایجاد می کند و در از بین بردن سختی ها، کاهش استرس های احساسی و بهبود کلی سلامتی کمک می کند. بسیاری از کسانی که این روش انرژی درمانی ریکی را تجربه کرده اند می گویند احساس راحتی و آرامش می کنند. برای دریافت اطلاعات لازم در این زمینه می توانید به صورت همه روزه حتی ایام تعطیل با سایت زندگی ما تماس حاصل فرمائید.

انرژی درمانی ریکی

برخی از خواص درمانی ریکی

برخی از مشکلات که ریکی به درمان آنها کمک کرده است:

  • سرطان
  • بیماری قلبی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • درد مزمن
  • ناباروری
  • اختلالات پیش‌رونده‌ی عصبی
  • اوتیسم
  • بیماری کرون
  • سندرم خستگی
مقالات پیشنهادی مجیب

آیا انرژی درمانی ریکی یک درمان مضر است؟ با توجه به مرکز ملی بهداشت و ملی در ایالات متحده (NCCIH)، اثربخشی ریکی از لحاظ سلامت هنوز معلوم نیست، اما به نظر نمی رسد که اثر مضر داشته باشد. نگرانی اصلی این است که افراد مبتلا به بیماری جدی، به جای استفاده از درمان های مدرن، صرفا به ریکی و سایر روش های مکمل استفاده می کنند. اما به نظر می رسد که درمان ریکی، همراه با درمان های دیگر، خطر را ایجاد نمی کند. در عین حال، لمس درمانی، چه با انرژی کیهانی و چه بدون آن، می تواند منافع ایجاد اعتماد و بهبود وضعیت کلی را داشته باشد.

مشترکین و کاربران گرامی که می خواهند مشاوره تلفنی با کیفیت دریافت نمایند می توانند با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند و از خدمات برترین مشاوران و روانشناسان کشور بهره مند شوند. ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انرژی درمانی ریکی نیز می توانید به صورت همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل با این مرکز با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • زهره زمین پر دا ز
    4 سال پیش

    من مدرک بینالملی ریکی رو دارم و اراعه کننده واکسن انفولانزای خوکی به جامعه بشری من می توانم به جامعه خدمتهای بسیاری انجام بدم اما اگر لازم دونستید