زندگی سالم از دیدگاه اسلام

زندگی سالم از اسلام
   

زندگی سالم اسلامی به طور تصادفی اتفاق نمی افتد، علاوه بر ژن های سالم، به عادت های خوب ذهن و بدن بستگی دارد. با پیروی از آموزه های اسلامی، فرد عادت های خوب و بد ذهن را پذیرفته است. به عنوان مثال، اعتقاد این است که چگونه نگرش مثبت، عبادت و آیین های مثبت را می توان پرورش داد،آن ها افرادی را آموزش می دهند تا این آموزه ها را در اختیار مردم قرار دهند.

به همین ترتیب، اسلام به طور قاطعانه نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، قمار و خوردن گوشت خوک ممنوع کرده است؛ اسلام پایه های جامعی برای یک شیوه زندگی سالم و بنا نهاده است. با بیان چند مثال دیگر می توان این موضوع را به طور روشن بیان نمود:

  • تمیز کردن دندان ها، شستن دست ها، صورت و پاها پنج بار قبل از نماز باعث ارتقاء سلامتی می شود.
  • ناخن گرفتن، کوتاه نمودن سبیل  موی بلند و موی بلند، همچنین گامی مهم در جهت بهداشت است.

پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مردم را تشویق می کند که صبحانه را صبح زود بخورند، همیشه اول وقت شام را بخورند و از خوردن غذا زیاد اجتناب کنند. او  می گوید: «یک سوم معده را با غذا پر کنید، یک سوم را با آب و یک سوم خالی بگذارید.»

برای داشتن یک زندگی سالم اسلامی می توانید از تکنیک ها و روش های مشاوران با تجربه مرکز مشاوره تلفنی مجیب در تماس باشید. برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید همه روزه از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب با شماره zendeghima.irدر تماس باشید.

پیامبر به تغذیه خود اهمیت بسیار بالایی می داد و هر وعده غذایی را به موقع و با رعایت رژیم تغذیه مناسب میل می نمود. هیچ گاه ورزش کردن را فراموش نمی کرد و به همه ی افراد توصیه می نمود که حتما ورزش هایی همچون شنا اسب سواری، تیر اندازی را انجام دهید.

پیامبر (ص)همیشه می فرمود، زندگی سالم اسلامی با داشتن بدن سالم اتفاق می افتد. درواقع اثبات شده است که اگر معده سالم باشد، بقیه بدن سالم خواهد بود و در نتیجه زندگی سالم تری خواهید داشت. ” پیامبر اسلام می فرماید : “معده محل بیماری است” به این معنی است که بیماری ها از اینجا شروع می شوند و بنابراین تأکید بر نوع غذائی که می خوریم و مقدار مصرف می کنیم دارد. پیامبر اکرم می فرماید درصورتی که واقعا گرسنه بودید غذا بخورید.

پیامبر (ص) نیز علاوه بر اقدامات پیشگیرانه نیز دستورالعمل هایی را برای خوردن سالم، انجام تمرینات ورزشی و حفظ سلامت روانی و داشتن زندگی سالم را از طریق ایمان و امید پیشنهاد می دهد.

 

برخی از غذاهای سالم توصیه شده و خوراکی پیامبر برای داشتن زندگی سالم اسلامی

پیامبر اکرم (ص) می فرماید: نان جو دو سر و جو میل نمایید، سوپ غذای مورد پیشنهادی او بود، غذا های خرما دار را دوست داشت و یک میز شام سبز به معنای میز سالاد را پیشنهاد داد و آن را دوست داشت . در قرآن به تعداد دفعات زیاد از میوه ها سخن می گوید که مردم بهشت به ویژه انگور و انار لذت خواهند برد.

زندگی سالم از دید پیامبر

قرآن در مکان های مختلف از طبیعت “پر برکت” یا ماهیت سودمند زیتون و انجیر اشاره می کند. به طور مشابه؛ عسل برای خواص شفاش توصیه شده است.  این مواد غذایی به معنای تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به حفظ سلامتی و داشتن زندگی سالم توصیه می کند.

پیامبر (ص) فعالیت بدنی را توصیه می کرد:

او  اسب، خر و شتر را به طور منظم رانده و با آن ورزش می نموده است. این طور گفته شده است که وقتی کشتی گیر مشهور مکه با او به مبارزه پرداخته است، او را به چالش کشاند و دو بار او را بر زمین زده است. این نشان دهنده این است پیامبر از نظر جسمانی مناسب و قوی بوده است.

پیامبر اکرم بچه ها را خیلی دوست داشت و برای آن ها چهار دست و پا می شد تا آن ها بر پشت او سوار شوند و به آن ها سواری دهند. این خود نیز نوعی ورزش است که پیامبر با بازی نمودن بچه ها در طی روز انجام داده است.

بنابراین برای داشتن یک زندگی سالم اسلامی و پر نشاط کافیست با سایت زندگی ما تماس بگیرید و آموزه های دینی را از مشاوران با تجربه و متخصص ما فرا بگیرید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب یکی از بهترین مرکز مشاوره های ایران است که می توانید با شماره  zendeghima.irتماس حاصل فرمایید این مرکز مشاوره در تمامی روز های هفته حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ الی ۱۲ شب آماده ارائه آموزش های لازم برای شما عزیزانی که می خواهید زندگی سالم داشته باشید، می باشند.

تیراندازی با کمان در زندگی سالم اسلامی

مزایای روزه گرفتن

با اینکه هدف اولیه در ماه رمضان روزه گرفتن است، اما مزایای سلامتی نیز به همراه دارد. در این ماه رمضان معده استراحت می کند زیرا یک وعده غذایی انسان مصرف می کند. با مصرف دو وعده غذایی در روز معادل ۳۰۰۰۰ کالری در ماه بدشت می آورید.

روزه داری یک تغییر فیزیولوژیک کامل، استراحت دادن به دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. مشکل ما این است که درست است سه وعده غذایی به دو وعده تبدیل می شود اما آن دو وعده آنقدر غذای می خوریم که بیشتر ضرر به بدن می رسانیم تا اینکه سبک زندگی سالمی اسلامی داشته باشیم.

افطار های این دوره، مزایای سلامت روزه را کاهش می دهد، برای دست آوردن مزایای آن سادگی و آرامش را باید بدست آورید.

افطار و در واقع سحر باید شامل وعده های غذایی با کم چرب و کربوهیدرات بالا باشد تا بتوانند برای عبادت یک نفر را حفظ کنند و به کمک کمر به کمر بپردازند. همچنین سبزیجات را افزایش می دهد و مصرف گوشت را کاهش می دهد.

 

مقالات پیشنهادی مجیب

 

نتیجه گیری

مرکز مشاوره تلفنی مجیب برای این که به شما عزیزان آموزش دهند چگونه یک زندگی سالم داشته باشید، در تمامی روز های هفته حتی روزهای تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده ارائه این خدمات می باشند. برای داشتن یک زندگی سالم اسلامی باید از اصول و روش های زندگی پیامبر اسلام پیروی نمایید.

پیامبر به تغذیه خود اهمیت بسیار بالایی می داد و هر وعده غذایی را به موقع و با رعایت رژیم تغذیه مناسب میل می نمود. هیچ گاه ورزش کردن را فراموش نمی کرد و به همه ی افراد توصیه می نمود که حتما ورزش هایی همچون شنا اسب سواری، تیر اندازی را انجام دهید.

مرکز مشاوره تلفنی مجیب از بهترین مرکز مشاوره های ایران است که در زمینه آموزش زندگی سالم اسلامی می توانند شما را راهنمایی نمایند تا به سمت زندگی سالم سوق چیدا نمایید. مرکز مشاوره تلفنی مجیب همه روز ه حتی روز های تعطیل از ساعت ۰۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تلفن های شما عزیزان می باشند برای تماس با مرکز مشاوره تلفنی مجیب می توانید شماره zendeghima.ir شماره گیری نمایید.

 

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه