راهنمای شیر دادن به نوزاد و نکاتی که مادران باید بدانند

راهنمای شیر دادن به نوزاد
   

راهنمای شیر دادن به نوزاد چگونه به مادران کمک می کند؟ ایده آل ترین راه برای تغذیه نوزاد تغذیه با شیر مادر است. اما تغذیه با شیر مادر نیز باید با اصولی انجام شود تا کودک بهترین نتیجه را بدست آورد. تغذیه با شیر مادر طبیعی است. انتظار میرود که مادران برای تغذیه با شیر مادر پس از زایمان به اطلاعات نیاز داشته باشند؛ با کمی مراقبت و هدایت و اعتماد به درباره این فرآیند و بدن، مهم است که اطلاعات خوبی در چند روز اول شیردهی به مادر داشته باشید. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای راهنمای شیر دادن به نوزاد از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

این بخش، یک دید کلی از آنچه در طول هفته اول و شیردهی بیش از حد اتفاق می افتد، ارائه می دهد، اما نکاتی که برای راهنمای شیر دادن به نوزاد یادآوری باید شوند عبارتند از:

  • نگه داشتن نوزاد پوست بر روی پوست
  • شیردهی و پرستاری هر دو ساعت طبیعی است.
  • برای پیدا کردن نشانه های گرسنگی نوزاد، می توانید انگشت خود را به دهان و لب های کودک ببرید.
  • پوشک را تمیز کنید. طبیعی است که بین ۳ تا ۵ پوشک مدفوعی در نوزاد و ۵ تا ۶ پوشک ادراری در نوزاد را تغییر دهید.
  • در صورت نیاز، چفت شدن شما نباید دردناک باشد

 

راهنمای شیر دادن به نوزاد در روزهای اول
راهنمای شیر دادن به نوزاد

تغذیه با شیر مادر در چند ساعت اول پس از تولد:

پوست را در تماس با پوست نگه دارید. تا زمانی که شما یا کودک شما دارای مشکلات پزشکی است که نیاز فوری را در اختیار شما قرار می دهد، مهم است که پوست شما به مدت چندین ساعت در تماس با کودک شما باشد. حتی نوزادانی که با سزارین متولد می شوند پس از تولد در آغوش مادر می توانند باشند.

بررسی تأیید چفت شدن:

بسیاری از نوزادان (به ویژه کسانی که داروهای ضد درد را در اختیار مادران خود قرار نمی دهند) را به قفسه سینه خود برسانید و آنها را با سینه خود چفت کنید. مطالعات متعدد نشان داده است اهمیت این چند ساعت اول. نوزادان در طول این ساعات پس از زایمان هوشیاری بیشتری دارند و آماده مراقبت می باشند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راهنمای شیر دادن به نوزاد می توانید به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

طبق آخرین توصیه انجمن انجمن اطفال آمریکا، وقتی کودک گرسنه می شود، باید از علائم گرسنگی مطلع شود. به عبارت دیگر، قبل از اینکه کودک شروع به گریه کند، باید او را شیر دهید.

خواب عمیق کودک خود را در ذهن داشته باشید:

پس از چند ساعت نوزادان پس از چند ساعت به خواب عمیق می افتند و کمتر نیاز به مراقبت دارند. شواهدی وجود دارد که شیردهی و مراقبت در طی چند ساعت اول مراقبت و تغذیه طولانی مدت را فراهم می کند. نوزادان به دنیا خواهند آمد و به آنها فرصت یادگیری خواهند داد. اگر نمیتوانید، یا اگر مشکلی وجود داشته باشد، نگران نباشید – تقریبا تمام نوزادان می توانند بعدا با کمک بیاموزند.

 تغذیه با شیر مادر در روز ۱-۳:

مراقبت و تغذیه با شیر مادر؛ برای چند روز پس از تولد نوزاد باید مراقبت و شیردهی زیادی داشته باشد. هنوز برنامه دقیقی در دست نیست. اگر شما در بیمارستان هستید، اتاق کودک دارید. پوست خود را با پوست نوزاد تماس دهید. به این ترتیب، هر بار که کودک شما به دنبال یک سینه باشد، وجود خواهید داشت! ضربه زدن، به آرامی و یا به صورت دستی، دهان را تکان دادن – این همه نشانه هایی است که کودک شما آماده تغذیه با شیر مادر است.

تمام شیر آغوز:

در طی سه روز اول شما شیری به نام آغوز تولید می کنید. این کوچک اما غنی از ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی بادی ها و عوامل ضد ویروسی است. این واکسن فرزند شماست. همچنین به عنوان ملین عمل می کند و به کودک کمک می کند اولین مدفوع خود را دفع کند.

مراقب از دست دادن وزن کودک خود باشید:

طبیعی است که در سه روز اول زندگی خود وزن کمی هنگام شیردهی را از دست می دهد. پنج تا هفت درصد طبیعی است. بخشی از این، دفع ماده و سایر مایعات از زمان تولد است.

شما لازم نیست به فرزند خود مکمل دهید:

در واقع، معده کودک شما در حال حاضر به اندازه سنگ مرمر بزرگ است، بنابراین تغذیه چند اونس با یک بطری احتمالا موجب ناراحتی می شود. آغوزی که بدن شما تولید می کند کوچک است اما برای شکم کودک شما مناسب است.برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه حافظه خوانی زنان با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب تماس حاصل نمایئد.

اگر کودک شما برای تغذیه با شیر مادر قفل نشده باشد چه باید بکنید؟

در حالی که این نادر است، برخی از نوزادان در طول چند روز اول زندگی خود این مشکل را تجربه نمی کنند. اگر این اتفاق می افتد، از کارشناس تغذیه ای یا یک راهنمای قابل اطمینان کمک بگیرید. در عین حال، تماس پوست با پوست خود را با کودک خود نگه دارید، چند روز اول قبل از اینکه شیر آغوز شما بیرون بیاید آن را با یک قاشق کوچک یا قطره ای در دهن کودک بریزید.

مقالات پیشنهادی مجیب

 تغذیه شیر در ۳-۵ روز:

گاهی اوقات، بین روزهای سوم و پنجم پس از تولد، شیر شما بیشتر می شود، این ممکن است ناگهان اتفاق بیفتد، اما گاهی اوقات به تدریج اتفاق می افتد.

بعضی از زنان پری را بیشتر احساس می کنند و ممکن است متوجه شوند که کودک آنها شیر بیشتری می خورد (برخی از مادران صدای کودک را می شنوند که به معنی تغذیه با شیر مادر است). برخی از نوزادان زنان دیگر در طول شیردهی حریصانه شیر می خورند که برای آنها چالشی است.

مشاوره مجیب برای راهنمای شیر دادن به نوزاد

راهنمای شیر دادن به نوزاد

طبق آخرین توصیه انجمن انجمن اطفال آمریکا، وقتی کودک گرسنه می شود، باید از علائم گرسنگی مطلع شود. به عبارت دیگر، قبل از اینکه کودک شروع به گریه کند، باید او را شیر دهید.

کودک باید در هر شبانه روز یا هر زمان که بخواهد، فرصت داشته باشد که به طور مستقیم از سینه مادرش تغذیه کند.
بدیهی است که داشتن یک هم اتاقی مادر و نوزاد کمک بزرگی در این امر دارد، همچنین تأثیر قابل توجهی بر تولید و ترشح شیر و تداوم شیر می دهد.
تغذیه نامحدود است و بر اساس نیازهای تغذیه کودک و مادرش است. برای نوزاد، مهمترین اثر دریافت بیشتر، وزن بهتر و کاهش میزان بیلی روبین در روزهای اول پس از تولد است. بیشترین تاثیر آن بر مادر، جلوگیری از احتقان (گرما، سفتی، قرمزی و حساسیت هر دو سینه) و زخم های نوک پستان است.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای راهنمای شیر دادن به نوزاد طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه