تاثیرات مصرف الکل والدین بر روی جنین

تاثیر الکل بر جنین
   

تاثیر الکل بر جنین در دوران بارداری، به ویژه در ماه های اول، یکی از عوامل مضر برای مادران باردار و کودکان آنها است. اگر قصد دارید یک کودک داشته باشید، هر قطره ای از الکل که مصرف می کنید به کاهش سلامت و رفاه فرزندتان کمک می کند. پزشکان توصیه می کنند که کلا الکل را به طور کامل متوقف کنید تا اطمینان حاصل شود که رشد کودک در دوران بارداری و قبل از تصمیم گیری برای داشتن یک کودک باشد. آسیب های حاصل از مصرف الکل در دوران بارداری، اهمیت عدم مصرف الکل را افزایش می دهد. این مقاله در مورد شرایط و اثرات مصرف الکل در دوران بارداری و آثار آن بر روی جنین را بررسی می کند.

نحوه تاثیر الکل بر جنین

الکل در خون مادر از طریق جفت وارد جنین می شود و بر رشد همه اعضای بدن او تاثیر می گذارد. از آنجایی که اندام های اصلی بدن مانند سیستم عصبی و سیستم عروقی در طی سه ماه اول بارداری شکل می گیرند، آسیب مصرف الکل در طول این دوره بیشتر و شدید تر است؛ اما رشد اندام های بدن جنین در تمام دوران بارداری رخ می دهد و در نتیجه مصرف الکل در این زمان مضر است. والدین که قصد بچه دار شدن دارند برای کسب اطلاعات تاثیر الکل بر جنین می توانند به صورت تلفنی بهترین مشاوره را از برترین متخصصان کشور که در سایت زندگی ما حاضر هستند دریافت نمایند.

تاثیر الکل بر جنین

تبعات خطرناک تاثیر الکل بر جنین

اثر الکل روی جنین ممکن است خطرناک باشد؛ که این موارد عبارتند از:

  • جنین زودرس یکی از خطرات اصلی مصرف الکل است.
  • وزن کم هنگام تولد
  • مشکلات شنوایی
  • شکل قلب کودک
  • سقط جنین
  • سندرم جنین الکلی
  • سندرم جنین الکلی شدیدترین نوع اختلالات الکل است.

تاثیر الکل بر جنین می تواند اثرات مشابهی بر جنین داشته باشد. کاهش میزان مغز، اختلال شناختی، اسکیزوفرنی، اوتیسم و نقایص مادرزادی مشکلاتی هستند که با نوشیدن الکل توسط پدر رخ می دهند.

نوزادان با تاثیر الکل بر جنین دارای ویژگی های مشابه هستند؛ مانند:

  • قد کوتاهتر
  • وزن کم
  • هیچ پل بینی وتو رفتگی لب وجود ندارد.
  • از لحاظ ذهنی، حافظه ضعیف
  • مشکلات توجه
  • مشکلات ریاضی
  • ناتوانی های یادگیری
  • تاخیرهای گفتاری و زبانی
  • هوش کم و بیش فعالی وجود دارد.

درمان های روانشناختی و درمانی برای این علائم وجود دارد، اما هیچکدام از آنها نمی توانند علائم را به طور کلی از بین ببرند.

تاثیر مقدار الکل بر جنین

اگر کودک در معرض ابتلا به الکل در دوره جنینی قرار گیرد، ممکن است تمام این علائم را نشان ندهد یا نشانه های علائم فیزیکی را نشان ندهد، اما هنوز هم مشکلات رفتاری و شناختی را تجربه می کنند. مقدار تاثیر الکل بر جنین بر مصرف الکل به سایر عوامل محیطی، از جمله ژنتیک تاثیر می گذارد. ضمنا می توانید از سراسر ایران با سایت زندگی ما در ارتباط باشید و از خدمات مشاوران با تجربه به صورت آنلاین و تلفنی بهره مند شوید.

بررسی انواع مشروبات بر روی جنین

شما ممکن است از افرادی که مشروبات الکلی مانند شراب، آبجو، ودکا و ویسکی یا عرق دارند شنیده باشید یا از مردم سوال شده یا از آنها شنیده باشید، در طول حاملگی مشروبات مختلف اثرات متفاوتی بر جنین داشته است. در واقع، این به هیچ وجه درست نیست. انواع مختلف نوشیدنی های الکلی، به غیر از روش آماده سازی، طبیعی و دست ساز، حاوی مقادیر مختلف الکل می باشد. مصرف الکل در هر مقدار به جنین آسیب می رساند؛ بنابراین، مادران باردار باید از استفاده از هر نوع نوشیدنی الکلی خودداری کنند. برای تاثیر الکل بر جنین مقدار ایمن وجود ندارد. همانطور که گفته شد، هیچ مقدار ایمن الکل برای مصرف وجود ندارد. مصرف الکل در هر فرم و در هر مقدار تاثیر منفی بر جنین دارد؛ بنابراین، شما نمی توانید تصور کنید که با مقدار کم مصرف می توانید از آسیب جلوگیری نمائید.

مقالات پیشنهادی مجیب

ممنوعیت مصرف الکل در تمام طول بارداری

مصرف الکل در طول بارداری خطرناک است، به ویژه در سه ماه اول تولد جنین. حتی مصرف الکل قبل از بارداری می تواند تاثیر مخربی بر روی کودک شما داشته باشد. بسیاری از مادران باردار در ماه های اول و دوم بدون داشتن اطلاع از حاملگی الکل مصرف می کنند. این به احتمال زیاد می تواند آسیب زیادی به جنین وارد کند. توصیه می کنیم برای از بین بردن تاثیر الکل بر جنین قبل از تخمک گذاری، الکل مصرف نکنید، اگر قصد دارید حاملگی داشته باشید. اگر قصد نداشتید که حامله باشید، اگر به مصرف الکل مشغول هستید، باید توجه بیشتری به مصرف آن داشته باشید. جهت دریافت مشاوره با کیفیت تلفنی بدون مشکلات ترافیکی با سایت زندگی ما تماس حاصل نمائید.

بررسی نوشیدن الکل برای پدر نوزاد

نوشیدن الکل توسط مردان باعث آسیب رسیدن به تولید اسپرم در بدن آنها شود، بنابراین توصیه می شود که الکل نباید توسط پدر برای مدت طولانی قبل از میل برای بارداری مصرف شود. تاثیر الکل بر جنین می تواند اثرات مشابهی بر جنین داشته باشد. کاهش میزان مغز، اختلال شناختی، اسکیزوفرنی، اوتیسم و نقایص مادرزادی مشکلاتی هستند که با نوشیدن الکل توسط پدر رخ می دهند. نوشیدن الکل توسط پدر می تواند اثرات غیر مستقیم بر روی جنین داشته باشد. بسته به تأثیرات کوتاه مدت و بلند مدت مصرف الکل، مانند پرخاشگری، رفتار نامناسب، پدر می تواند با ایجاد استرس روحی بر مادر منجر شود که تاثیر مخربی بر رشد جنین داشته باشد.

تاثیر الکل بر جنین

پیشگیری از تاثیر الکل بر جنین

بهترین راه برای جلوگیری از داشتن یک کودک از سندرم و یا اثرات مخرب بر جنین، جلوگیری از مصرف الکل در دوران بارداری است. اگر در دوران بارداری الکل مصرف کرده اید، باید با پزشک خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که سندرم جنین الکلی درمان شدنی نیست، اما برخی از درمان ها در زمینه تاثیر الکل بر جنین می تواند به کاهش شدت بعضی از علائم کمک کند. بسته به علائم کودک مبتلا، ممکن است لازم باشد که پزشکان و متخصصین کودک را بررسی کنند. علاوه بر این، آموزش و خدمات اجتماعی نیز می تواند موثر باشد. به عنوان مثال، یک متخصص گفتار در مورد توانایی کلامی یک کودک، متخصص قلب و عروق در بررسی مشکلات قلبی عروقی دوران کودکی می توانند موثر باشند.

مشترکین می توانند برای کسب اطلاعات لازم در زمینه تاثیرات الکل بر جنین به صورت تلفنی با سایت زندگی ما تماس حاصل نمایند. برای این کار می توانید از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل اقدام به برقراری ارتباط نمائید. برای دریافت مشاوره تخصصی با برترین مشاوران نیز می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمائید. شماره تماس:zendeghima.ir

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه