کنترل حس انتقام جویی بعد از طلاق

انتقام بعد از طلاق
   

طلاق ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود. در برخی موارد شدت تنفر زوجین از یکدیگر به قدری بالا می رود که بعد از طلاق دست به اقدام هایی علیه یکدیگر می زنند. دلیل این اقدام ها حس تنفر و انتقام جویی در طرفین است. زیرا آنها یکدیگر را مقصر از بین رفتن زندگیشان می دانند. نکته مهم آن است که این انتقام جویی به فرد کمکی در گذار از مسئله طلاق نمی کند. برعکس کنترل حس انتقام جویی بعد از طلاق می تواند شما را به ارامش برساند. همچنین به شما کمک کند تا بتوانید از طلاق و مسائل حاشیه آن به آرامی گذر کنید.

کلمات کلیدی:(کنترل حس انتقام |انتقام جویی بعد از طلاق)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

فانتزی های انتقام جویی بعد از طلاق

قبل از شروع به فانتزی های انتقام جویی بعد از طلاق مانند:

  • ایجاد حسادت در او
  • ازدواج مجدد سریع
  • گرفتن حزانت فرزندان
  • خودکشی (ایجاد حس عذاب وجدان در وی)
  • و …

کمی صبر کنید.  اگر میخواهید از همسر سابق خود انتقام بگیرید، راه راحتتری وجود دارد که سالم است و به شما آسیب نمی رساند. ما در این مقاله به بررسی این راه ها خواهیم پرداخت.

شما فردی هستید که استحقاق داشتن زندگی شاد را دارد. اما آیا با زندگی کردن در گذشته و داشتن حس انتقام، به زندگی شاد خواهید رسید؟

انتقام بعد از طلاق

کنترل حس انتقام جویی بعد از طلاق : یک-بر روی شغلتان تمرکز کنید

  • حالا که زمان مورد نیاز خود را دارید، وقت خود را بیشتر بر روی شغل خود بگذارید.
  • بر روی موفقیت در حوزه کاری خود متمرکز شوید.
  • کار می تواند ذهن انسان را از مشکلات فردی جدا کند.
  • کار برای کاهش درد حاصل از جدایی می تواند مفید باشد.
  • کار به شما کمک می کند پتانسل های خود را بیابید
  • کار انرژی شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد.

تعداد محدودی از افراد هستند که دوست دارند موفقیت همسر سابق خود را ببینند. شما با این کار نه تنها سطح اعتماد به نفس خود را ارتقاع می دهید، بلکه موفقیت در حوزه کاری نیز به دست خواهید آورد. و سالها بعد در صورت برخورد با همسر سابقتان به او نشان داده اید که رفتن او از زندگیتان تاثیری بر روی موفق بودن شما در زمینه شغلی نداشته است، بلکه موفق تر نیز شده اید.

مقالات پیشنهادی مجیب

کنترل حس انتقام جویی بعد از طلاق: دو- خوب برخورد کنید

آیا میخواهید همیشه از همسر سابق خود عصبانی باشید؟ یادتان باشد شما ممکن است مسئولیت فرزندان را نیز داشته باشید. بهتر است جلو فرزندانتان با احترام با همسر سابق خود رفتار کنید. هرگز به بچه چیز بدی در مورد همسرتان نگویید. به جای اینکار به فرزندتان کمک کنید که پدر یا مادرش را دوست بدارد و باور کند که او یک پدر/مادر فوق العاده بوده که تمام تلاشش را برای خانواده اش کرده است. شاید اینکار برای شما سخت باشد. اما برای گذر کردن از شرایطی که در آن هستید لازم است که خشمتان را کنار بگذارید و با خودتان به خوبی رفتار کنید.

کنترل حس انتقام جویی بعد از طلاق: سه- از او چیزی درخواست نکنید

اهمیت دادن به همسر سابق خود را تمام کنید. بی اهمیت بودن او و تصمیماتش بهترین انتقام است. نگرانی در مورد مشکلات، شرایط و … برای او را تمام کنید. اگر میخواهید آینده ای شادتر داشته باشید باید از او، مشکلاتش، شرایطتش و … گذر کنید. در حال حاضر که جدا شده اید فرصتی برای داشتن عشق و زندگی موفق دوباره ای را کسب کرده اید. با درگیر کردن خود در زندگی قبلیتان این فرصت را از خودتان نگیرید. به جای آن گذر کنید و به سمت جلو برای خوشحالی و خوشبختی حرکت کنید.

کنترل حس انتقام جویی بعد از طلاق: چهار- پیشنهاد کمک دهید

خودخواه و مغرور نباشید. اگر همسر سابقتان به کمک نیاز دارد به او کمک کنید. این به معنای نزدیک شدن به او و پشتیبانی از او نیست. مخصوصا در صورتی که فرزند دارید و طلاق گرفته اید. این کار را برای فرزند خود انجام دهید. به او نشان دهید که هنوز هم مانند یک تیم هستید. با این کار پیام مثبتی به فرزند خود فرستاده اید که نشان دهنده داشتن زندگی شاد حتی پس از طلاق است.

انتقام بعد از طلاق

کنترل حس انتقام جویی بعد از طلاق: پنج- به خودتان توجه کنید

افراد زیادی را دیده ام که بعد از طلاق سریعا چاق/ لاغز می شوند. بهتر است مراقب سلامتی خود باشید. عادت های خود را تغییر دهید.

  • ورزش کنید
  • به میزان کافی استراحت کنید
  • رژیم غذایی مناسبی داشته باشید
  • برای آرامش روانی خود تلاش کنید
  • و …

ورزش و داشتن ظاهری مناسب می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. و به شما برای شروع زندگی جدید کمک کند.

کنترل حس انتقام جویی بعد از طلاق: شش- گذر کردن

اگر می خواهید انتقام بگیرید، بهترین کار رسیدن به زندگی شاد است. زندگی شاد چگونه قابل دست یافتن است؟ با رها کردن گذشته و ساختن آن چیزی که هدف شما از زندگی است. همان تصویری که همیشه از خودتان در ذهنتان است را به یاد آورید. شما فردی هستید که استحقاق داشتن زندگی شاد را دارد. اما آیا با زندگی کردن در گذشته و داشتن حس انتقام، به زندگی شاد خواهید رسید؟

برای خودتان اهدافتان را مشخص کنید. سعی کنید اتفاقات گذشته را مرور کنید و درس های لازم را بگیرید. خودتان را به خاطر اشتباهاتتان ببخشید. همسر سابقتان را به خاطر اشتباه هایش ببخشید. همه انسان ها به دلیل وجود کمبود هایی می توانند اشتباه کنند. برخی اشتباهات ممکن است جبران ناپذیر باشد اما نمی توان با حس سرزنش آن تمام مدت زندگی کرد. اگر گذشته را از دست داده اید نباید بگذارید آینده نیز از دست رود.

سخن آخر

بهتر است بعد از طلاق به مشاور روانشناس برای بازگشت به شرایط پایدار مراجعه کنید. طلاق می تواند پروسه سخت و مشکلی باشد. از همین رو دریافت کمک از مشاوری زبده می تواند به افراد مختلف کمک نماید تا به زندگی شاد بازگردند. مرکز مشاوره تخصصی مجیب ارائه دهنده انواع مشاوره پیش از طلاف و پس از آن است. مشاوران سایت زندگی ما به شما کمک می کنند تا سختی های پس از طلاق را پشت سر بگذارید و راه رسیدن به خوشحالی مجدد را بیابید.

برای بهرمندی از خدمات سایت زندگی ما میتوانید

 در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

 با شماره zendeghima.ir تماس حاصل فرمایید

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه