طلاق خاموش چیست و با طلاق رسمی چه فرقی دارد؟

طلاق خاموش
   

طلاق خاموش چیست و با طلاق رسمی چه فرقی دارد؟ در ازدواج، بخش عمده ای از نیازهای هر فرد فراهم می شود، اما هنگامی که فرد به هر دلیلی از این رابطه برای ازدواج بیرون می آید، تنهایی احساس می کند که این طبیعی است. برخی از مشکلات بر اساس این احساس تنهایی بوجود می آیند. به عنوان مثال، گروهی از افراد ممکن است در روابط ناسالم دخالت داشته باشند و ممکن است روابط غیرمنتظره و الگوهای احساسی داشته باشند که ممکن است عواقب زیان آور دیگری داشته باشد. سوء مصرف مواد و اعتیاد می تواند یکی از عواقب آن باشد.

کلمات کلیدی:(طلاق خاموش| طلاق |طلاق عاطفی)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بخشی از پیچیدگی طلاق مربوط به تنهایی است. اساسا اکثر مردم این احساس را پس از طلاق تجربه می کنند. در واقع، طلاق یک نوع از دست دادن است و باید از مراحل عزاداری گذشت. برخی از افراد به دلیل اعتقادات و نگرش های خاصی که در مورد آنها هستند، دشوار عمل می کنند. بهتر است که این افراد فکر کنند که طلاق یک تجربه است که به مردم کمک می کند تا آنها رشد کنند، بنابراین آنها باید آن را بپذیرند.

طلاق خاموش

طلاق خاموش

ازدواج در جامعه بسیار کم است و احتمالا در سن نوجوانی رخ می دهد و معمولا جوانان تصمیم می گیرند که به سرعت جدا شوند و دیگر طلاق و همه چیزهایی که به پیامدهای آن مربوط می شوند، شایسته نیستند، اما افرادی که در آستانه بالا قرار دارند، نام طلاق را به عنوان افت شخصیت می دانند و این نام را برای غلبه بر آن نمی پذیرند.

طلاق عاطفی، یا طلاق خاموش، اصطلاحی است که امروزه بسیاری از زوجها درگیر آن هستند. در طلاق عاطفی، زوجها زیر یک سقف زندگی میکنند، اما پیوندهای عاطفی آنها مختل و ناپایدار است و دیگر برای آنها مهم نیست که در درون یکدیگر چه چیزی اتفاق میافتدو همسرشان چه مشکلی دارد. اگر می خواهید در مورد علائم طلاق عاطفی بدانید، به ما ملحق شوید.

طلاق عاطفی نشان دهنده رابطه بین یک زن و یک شوهر است که در حال سقوط است. با گذشت زمان، در این نوع رابطه تنش رو به رشد بین شوهر و همسر ایجاد می کند که معمولا به جدایی آنها منجر می شود. مهمترین نشانه ها و علائم طلاق خاموش این است که زوج ها در تنهایی بیشتر آرام هستند. امور مشترک و فعالیت ها بین آنها کم است و هرکدام تنها در عین متاهل بودن زندگی می کنند.

نشانه ها و علائم طلاق خاموش

مراقب نشانه ها و علائم طلاق عاطفی باشید.

  • کاهش قابل توجه زمان برای یکدیگر.
  • کاهش وابستگی متقابل و تعاملات همسران با یکدیگر
  • افزایش سرگرمی زناشویی و تمرکز بر مسائل خارج از خانواده
  • افشای اسرار و اشتباهات همسران خارج از خانواده.
  • نداشتن استراتژی حل مسئله.
  • کاهش روابط کلامی، جسمی و جنسی که منجر به از دست رفتن روابط عاطفی و وفاداری می شود.
  • تعارض زن و شوهر با یکدیگر در حل مشکلات و ناامیدی در حل مسائل که منجر به درگیری مداوم در خانواده می شود.
  • وقت صرف بیش از حد برای کودکان و نادیده گرفتن روابط زناشویی بهینه که منجر به ایجاد یک ائتلاف علیه همسر می شود.
  • اشتباهات زیادی را مرتکب می شوید، برای چیزهای کوچک همدیگر را سرزنش می کنید
  • به مسائل گذشته می پردازید به جای فکر کردن به آینده.
  • کاهش هیجان زندگی
  • دیدن تلویزیون به جای صرف وقت برای یکدیگر.
  • عدم پذیرش مشکل یا سکوتکردن

 

راه حل برای جلوگیری از طلاق خاموش

مهمترین نکته که می تواند بسیاری از جدایی های احساسی را از بین ببرد این است که زن و شوهر نمی توانند نیازهای عاطفی یکدیگر را تشخیص دهند و حل کنند. به طور کلی، می توان گفت که نیازهای اساسی برای مردان به صورت زیر تعریف شده است:

حمایت از خانواده، تحسین، همراهی در تفریح و …در مقابل نیازهای اساسی برای زنان تعریف شده است: عشق، گفتگو، صداقت و وفاداری، حمایت مالی و تعهد خانواده.

با توجه به این که تفاوت های زیادی در نیازهای مردان و زنان وجود دارد، مشکل و سازگاری بین آنها تعجب آور نیست. شاید یک مرد که واقعا همسرش را دوست دارد و فکر می کند که او نیازهای همسرش را برآورده است، اما مشکل این است که او فکر می کند که نیازهای همسرش مانند نیازهای خود او است و بنابراین او در این مسیر ناکام می ماند. این امر در مورد زنان نیز صادق است.

 

فرق طلاق رسمی با طلاق خاموش

طلاق خاموش

مونتسکیو در کتاب روح قانون می نویسد: طلاق با رها کردن متفاوت است. اولی با رضایت طرفین ازدواج است. در حالی که دومی یک طرفه است.

در حقیقت وقتی زنان و مردن از هم جدا می شوند و نمی خواهند با هم زندگی کنند، ممکن است چنین طلاق خاموش و غیر منطقی باشد؛ برای برخی افراد موضوع اعتماد و پل ارتباط برقرار است به طوری که پس از مدتی با فراموشی بارهای دشوار، آنها دوباره می توانند تحت پوشش زندگی با هم باشند.

مقالات پیشنهادی مجیب

او معتقد است که روانشناسان و استادان دانشگاه چنین طلاق هایی را وسوسه موقت می دانند؛ ازدواج در جامعه بسیار کم است و احتمالا در سن نوجوانی رخ می دهد و معمولا جوانان تصمیم می گیرند که به سرعت جدا شوند و دیگر طلاق و همه چیزهایی که به پیامدهای آن مربوط می شوند، شایسته نیستند، اما افرادی که در آستانه بالا قرار دارند، نام طلاق را به عنوان افت شخصیت می دانند و این نام را برای غلبه بر آن نمی پذیرند.

همچنین طلاق ها به شرایط بعدی نیاز داند، به این معنی که فردی که در حال حاضر وضع مالی مناسبی را در اختیار خود ندارد پس از طلاق می تواند (طلاق بهتر و شرایط زندگی برای زن و فرزندانش فراهم کند و از سوی دیگر سنتی زمینه حکومت ما اجازه نمی داد که ما این جدایی را از بین ببریم، و همه موافقند که بلافاصله این پرونده را ببینند و طرفین از هم خلاص شوند.

مشاوره مجیب برای طلاق خاموش

طلاق در بسیاری موارد ضروری است، و زوج ها به طور اجتناب ناپذیری این را قبول می کنند. اما در اغلب موارد، جدایی در نتیجه انتظارات عاطفی، اقتصادی و اجتماعی زوج ها از یکدیگر، سوء ظن غیر ضروری و بدبینی، عدم صبر و گذشت در زندگی، حسادت بیش از حد شوهر و زن، تجاوز جنسی و مظنون شدن، و غرور و خودخواهی ایجاد می شود.

بدیهی است، اختلافات خانوادگی و اختلاف نظر والدین در حضور کودکان، اثرات روانشناختی شدید بر روی کودکان و نوجوانان دارند و تأثیر مزمن بر رفتار پرخاشگرانه کودکان و نوجوانان را به همراه خواهد داشت. به طور کلی، کودکان و نوجوانان در طلاق بیشتر از مرگ والدینشان آسیب می بینند. در نتیجه مرگ والدین، روابط عاطفی، احساسی و روانشناختی، تبعیض یا آرامش و افسردگی و ناراحتی کوتاه مدت دارند. در حالی که اثرات طولانی مدت طلاق در پسران و دختران بیشتر است، در آنها مشکلات تشکیل خانواده نامناسب ایجاد می کند.

آنچه که از تحقیقات طلاق می آید این است که دختران از خانواده های تک نفره، کسانی که فقط یک والد یا والده دارند، به عواقب ناگوار مانند انحراف یا ازدواج زودهنگام، فرار از خانه روی می آورند. برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای طلاق خاموش از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه